V36, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: aviaTTor »

Generalnie czekam na zimo mx616n wymiary8x8x2,5mm.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: aviaTTor »

Dzięki za podpowiedź
Awatar użytkownika
dejww
Posty: 252
Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: dejww »

Ja kiedyś miałem http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=04635 oraz http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=04630 to bez przeróbek i bez problemu wszedł dekoder: http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=47467 Lenz Gold+ Mini. Nie jest tani ale był ok.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: aviaTTor »

chodzi mi o V36.117 DB nr katalogowy 04631
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: oelka »

V36 to T334.001-005 oraz T333.101. Reszta to już typ 1435 C410 czyli T334.0.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: krzysztof »

bankier pisze:Rzuć okiem: viewtopic.php?t=7530
ps. V36 ma się nijak do "Rosniczki"... ;)
tyle że... V36 w zarządzie CSD oznaczony był właśnie jako T334
http://as.rumia.edu.pl/tt/kat/katalog.asp?id=04635
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: aviaTTor »

A jaki polecacie dekoder tzn taki aby się mieścił i ewentualnie nie trzeba docinać końcówek pinów?
bankier
Posty: 464
Rejestracja: 21 kwie 2015, 14:06
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: bankier »

Rzuć okiem:

viewtopic.php?t=7530

ps. V36 ma się nijak do "Rosniczki"... ;)
Awatar użytkownika
gl0dny
Posty: 12
Rejestracja: 29 gru 2016, 16:42
Lokalizacja: Katowice / Jelenia Góra
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: gl0dny »

Takie trochę inne pytanie: jaka jest szansa na ponowny wypust w/w modelu z Tilliga? Dokopałem się informacji, że ostatni wypust był sprzedawany jako T 334 z CSD (2012r).
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: krzysztof »

krzysztofjerzy pisze:
krzysztof pisze:p.s. mam nadzieje, że koła są ułożone prawidłowo - tzn. przeciwwagi na każdym z nich są dla każdej strony loko w tych samych pozycjach.
nie, nie są. przesunięcie to kąt 90 st.
przeciwwagi kół z jednej strony loki są przesunięte o kąt ok. 90 stopni w stosunku do tych z drugiej strony loki.
spójrz na zdjęcia Artura. co prawda środkowa oś jest w jego v36 lekko przesunięta ale jest to w granicach luzu - zresztą ona nie jest przyłączona do wiązarów.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2010, 09:37 przez krzysztof, łącznie zmieniany 3 razy.
krzysztofjerzy
Posty: 2
Rejestracja: 27 gru 2010, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: krzysztofjerzy »

krzysztof pisze:p.s. mam nadzieje, że koła są ułożone prawidłowo - tzn. przeciwwagi na każdym z nich są dla każdej strony loko w tych samych pozycjach.
Nie, nie są. przesunięcie to kąt 90 st.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2010, 09:36 przez krzysztofjerzy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

krzysztofjerzy pisze:Mam nową lokomotywe V36, próbowałem ją odpalić... nie chce chodzić.
Proponuję od razu uderzyć do sprzedawcy z reklamacją.
Producent musi wiedzieć o swoich błędach. Jak naprawisz sam, to o błędach wytwórca się nie dowie i będą dalej się pojawiać.
:lol:
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: krzysztof »

krzysztofjerzy pisze: Niestety nie mogę natrafić na nic, coby świadczyło o jakiejś blokadzie.
najprawdopodobniej pęknięta zębatka ślimacznicy - to się trafia w nowszych egzemplarzach.

p.s. mam nadzieje, że koła są ułożone prawidłowo - tzn. przeciwwagi na każdym z nich są dla każdej strony loko w tych samych pozycjach.
Ostatnio zmieniony 27 gru 2010, 20:54 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
krzysztofjerzy
Posty: 2
Rejestracja: 27 gru 2010, 13:32
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: krzysztofjerzy »

Mam nową lokomotywe V36, próbowałem ją odpalić... jednak niestety nie chce chodzić. Po postawieniu na torach zaczyna brzęczeć.... sprawia wrazenie, jakby fabrycznie miała zablokowane koła. Niestety nie mogę natrafić na nic, coby świadczyło o jakiejś blokadzie.

Pytanie: ktoś coś wie na ten temat czy mam iśc lokomotywę reklamowac, bo zwyczajnie jest niesprawna.

Pzdr,
K,
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V36, Tillig

Post autor: krzysztof »

witaj,
to już są ostatki tego wykonania v36 - wszak od roku Tillig zapowiada nową, przekonstruowana lokę. a tak wogóle, to 02331 w ofercie nie ma już od dwóch lat.
ramy BTTB/Tillig w istocie nie różnią się niczym (poza przesuniętym o ok. 1mm mocowaniem silnika) a nadwozia różni tylko poziom wykonania napisów.
różne są koła, wiązary (delikatniej wykonane), znacznie różni się wyglądem mimośród/przeciwwaga (jak to nazwać?) napędzająca wiązary.

jakoś mam szczególny sentyment do tych loków, nawet gdy pędzą niczym ICE, posiadam ich kilka (02600, 02601, 02330 - trzy wersje, 02331 z szarymi kołami, wiązarami i mimosrodem, 02332, 02336, 02337, 02338 - śliczna!!! a o mały włos upolowałbym 500079).

co do silników, to różnie jest z ich jazdą, ale wyczaiłem też, że często problem może tkwić w ślimaczycy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości