VADEMECUM

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: VADEMECUM

Post autor: WojTTek »

Teraz czekam z utęsknieniem nadalszy ciąg i wklepanie tego co juz kiedyś było na forum. Jako że wiem że Chraakterek ma b. mało czasu uzbrajam się w cierpliwość.
Pozdrawiam i czekam ;)
tuchol
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: VADEMECUM

Post autor: tuchol »

Bardzo ciekawy artykuł. Takich danych o pojazdach "nietorowych" brakowało.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: VADEMECUM

Post autor: et22 »

Też jestem pod wrażeniem artykułu o pojazdach.

Małe uzupełnienie - wspomniana Tatra (VEB Modellkonstrukt Leipzig) występowała też (być może w okresie przełomu lat 80/90) w wersji z naczepą zamkniętą, identyczną jak ta, która później dostępna była w Man-ach i Roman-ach.
Awatar użytkownika
ostrak
Posty: 254
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
Lokalizacja: 54*N 19,5*E
Kontakt:

Re: VADEMECUM

Post autor: ostrak »

"jest dobrze: O STAŁEJ WARTOŚCI (czyli np. 12 volt), nie zaś stałym napięciem (DC)"

no tak!,

z Vademecum bardzo dobra inicjatywa, życzę żeby się rozwijało, artykuł o pojazdach w TT świetny.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: VADEMECUM

Post autor: krzysztof »

ostrak pisze:W artykule o DCC jest mała nieścisłość:

"W sterowaniu cyfrowym tory są cały czas zasilane napięciem o stałej wartości."

"Tory w systemie cyfrowym zasilane są napięciem przemiennym, a nie stałym [...]"
jest dobrze: O STAŁEJ WARTOŚCI (czyli np. 12 volt), nie zaś stałym napięciem (DC)
Awatar użytkownika
ostrak
Posty: 254
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:00
Lokalizacja: 54*N 19,5*E
Kontakt:

Re: VADEMECUM

Post autor: ostrak »

W artykule o DCC jest mała nieścisłość:

"W sterowaniu cyfrowym tory są cały czas zasilane napięciem o stałej wartości."

"Tory w systemie cyfrowym zasilane są napięciem przemiennym, a nie stałym [...]"
MarcinSz
Posty: 352
Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: VADEMECUM

Post autor: MarcinSz »

Może przenieść tam "Czyszczonko i smarowanko"?

pozdrawiam
Marcin Szwanenfeld
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

VADEMECUM

Post autor: Charakterek »

Taki nowy dział powstał na stronce, a w nim będzie szereg porad, opisów, rysów historycznych. Na razie skupię się właśnie na tym dziale. Co chcielibyście w nim widzieć?

Kolega Artur Schwartz opracował podstawy z DCC. Potem dział rozbudujemy

Natomiast w dziale No mam TT i co dalej? jako pierwszy wykazał się DBv. No i za to należy mu się ukłon aż do samej ziemi!

Podziw.

Zatem co chcecie tu czytać o naszej skali? Na pewno poruszymy tam rysy historyczne torowisk, lokomotyw, wszystkiego!

http://www.ttclub.pl/data/vademecum.htm

Zapraszam do lektury i komentarzy!

UWAGA!

Tam nie ma testów, tylko czyste opisy, byście mogli lepiej poznać TT. Opisy modeli pojazdów wkrótce w dziale makieta!
Ostatnio zmieniony 12 lis 2006, 02:19 przez Charakterek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość