EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
romanpumas
Posty: 1205
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: romanpumas »

Jest do kupienia na ebay.de
Załączniki
s-l400.jpg
romanpumas
Posty: 1205
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: romanpumas »

DKW 12° i rozjazdy 12° produkowała firma KRUEGER i wysokość profilu była 1,8mm.Wystarczy poszukać na ebay takiego torowiska.Zdjęcie z katalogu JATT.
Załączniki
20190117_131150.jpg
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: T_Domagalski »

Rozjazdy na Kamionku są zrobione samodzielnie od podstaw.
Fredi
Posty: 18
Rejestracja: 10 lis 2015, 11:19
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: Fredi »

A tak z ciekawości, jakie rozwiązanie tej kwestii zostało zastosowane na takich stacjach jak np. Kamionko, czy Tatary Fabryczne? Czy są tam po prostu wykorzystane rozjazdy EW2? (trudno mi to w 100% ocenić na moje laickie oko ;) ).
przyk1.jpg
przyk2.jpg
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: adrian pander »

Są piękne ale strasznie drogie.
Należy pamiętać iż są o innym kącie i wysokości główki szyny, czyli by trzeba anglika i rozjazd w komplecie.

Co do Peco i Kuehna to one też są na niższym profilu szyny, ale pasują do siebie, należy do nich używać szyn Kuehna, najlepiej flexów. My na nowych modułach (w nowych projektach) już używamy tylko tych rozjazdów i torów, są lepszej jakości i lepiej wyglądają. Rozjazdy można przełączać palcem i trzymają położenie, nie potrzeba dużej siły do ich przełożenia.

Moduł z zastosowaniem EW3 i anglika Bemo będzie można zobaczyć na imprezie w marcu w Sosnowcu.
romanpumas
Posty: 1205
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: romanpumas »

Możesz też sprawdzić czy firma TTfiligram.de nie posiada takiego anglika,specjalista od naszego torowiska.
darof
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:19
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: darof »

Wiec tym bardziej PECO + KUEHN !! :mrgreen:
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: piotrek092 »

Odradzam angliki BEMO za te kasę to lipa, kiepskie iglice z szajsmetalu ,kiepskie zasilanie ,spore luzy przez co wywalały się wszystkie loki, dużo się natyrałem żeby doprowadzić ich do przejezdności i do wyglądu, podkłady musiałem ciąć i wklejać , chyba lepiej zrobić samemu lub komuś zlecić .
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: drlukasz »

Proszę tylko wziąć pod uwagę, że rozjazd wąskotorowy i normalnotorowy to zupełnie inna ilość i położenie podkładów i podrozjezdnic...
darof
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:19
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: darof »

Super

Dzieki "adrian pander" !! :idea: :mrgreen:
Musze przemyslec czy calosci nie zrobic na kuehen'ie > bedzie jeszcze realniej niz na EW3 Tilliga (10° < 13° :mrgreen: )

:D
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: mareks »

Albo wyrzeźbić samemu potrzebny rozjazd...
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: adrian pander »

EW3 mają kąt 12 stopni, a oba angliki od Tilliga mają 15 stopni więc przy linii dwutorowej nie ma możliwości ich razem połączyć w Twoim układzie. Przy torach równoległych nie nagniesz 3 stopni, rozjazdy i tak trzeba przyciąć.

My stosujemy z powodzeniem angliki z firm produkujących dla HOm (to jest ten sam rozstaw):
1. Bemo 12 stopni
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Zwrotni ... 15000/6320

2. Peco 10 stopni
https://www.lokland.com.pl/pl/p/Rozjazd ... E1490/7404
ale ten pasuje do rozjazdów Kuehna 10 stopniowych

https://www.google.com/search?q=72640+K ... Bw_KJI13oM:
darof
Posty: 5
Rejestracja: 07 lis 2009, 22:19
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

EW3 "konflikt" z DKW Tilliga

Post autor: darof »

Chcialbym uklad przedstawiony na schemacie wykonac w oparciu o rozjazdy EW3 Tilliga a nie EW2 jak na schemacie.
uklad_EW2.gif
Niestety (?) ani DKW 83300 anir DKW-B (DKW-II) 83391 nie "wpasowywuja" sie w taki uklad z EW3 :(
uklad_EW3x.gif
Czy ktos ma doswiadzenie z "docinania / dopasowywania" DKW do takiego ukladu ?
Ktory DKW wybrac "do obrobki" ?
Moze trzeba przerabiac EW3 a nie DKW ?? :shock: :idea:

Moze jakies inne DKW - tylko jakiej firmy ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości