... z tej normy korzystamy ...manfred pisze:Czy norma niemiecka AGMB Bahnsteige und laderampen jest do zastosowania w Standardzie?
Prośba o radę przed budową modułu stacji
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Witam po czasie ponownie i mam szybkie pytanie: jaką szerokość peronu zastosować, wysokości znalazłem ale mam problem z szerokością. Skrzynki już zmontowane, tor główny wytrasowany i jestem na etapie projektowanie peronów. Pzdr. Jerzy (Manfred)
Added in 15 minutes 46 seconds:
Czy norma niemiecka AGMB Bahnsteige und laderampen jest do zastosowania w Standardzie?
Added in 15 minutes 46 seconds:
Czy norma niemiecka AGMB Bahnsteige und laderampen jest do zastosowania w Standardzie?
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Tam, gdzie się da, korzystaj z jak najdłuższych odcinków flexów. Im mniej łączeń tym lepiej. Norma wręcz zabrania sztukowania torów z krótkich odcinków (ścinków), bo taka "oszczędność" kończy się samymi problemami - pękającymi lutami i późniejszymi problemami z zasilaniem. Oczywiście tam, gdzie jest to konieczne (np. krótki odcinek pomiędzy dwoma rozjazdami), to trzeba uciąć taki odcinek, jaki jest potrzebny, bez kombinowania.manfred pisze:Patrząc na układ torowiska to chyba nie wszystko da się z metrowych torów ułożyć. Czy będzie zgodnie z Normą łączyć typowe tory krótkie ew. łuki Tilliga?
Odnośnie łuków, to jak pisał Century - gotowce mają za mały promień. Skoro planujesz użyć rozjazdy EW3 o łagodnym promieniu R=984mm, to postaraj się wyprofilować wszystkie pozostałe łuki tak, aby miały promień nie mniejszy niż 900mm. Zapewni to doskonałą geometrię i wygląd twojej stacji. Najprościej wszędzie tam, gdzie ma być łuk, najpierw przymierzyć rozjazd EW3, odrysować jego krzywiznę, a potem wygiąć taki sam łuk z flexa.
-
- Posty: 190
- Rejestracja: 27 lut 2016, 08:32
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Ja bym się nie sugerował łączenia na projekcie (program ma tory flex max 664 mm), a jak Twoje skrzynki będą mieć 90cm to metrowe tory dadzą radę i odpadnie Ci lutowanie ich. Używanie gotowców na łuki odpada bo one mają max 396 (R3x) a potrzebujesz przynajmniej 600 stopni by być zgodny z normą.
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Ok. Dorobię jeszcze jeden segment to nie będzie problemu, a i na szerokości 50 cm skrzynki segmentu w tym układzie zmieścić się wszystko co z budownictwa chciałbym umieścić. Z dobrych rad trzeba korzystać. Cieszę się z pomocy bo widzę że, to ma teraz sens. Co innego czytać teoretycznie a co innego słuchać rai nie popełnić błędów często nie do poprawienia.
Patrząc na układ torowiska to chyba nie wszystko da się z metrowych torów ułożyć. Czy będzie zgodnie z Normą łączyć typowe tory krótkie ew. łuki Tilliga? w projekcie widziałem podział na kawałki torów.
Zapewne jeszcze będę marudził jak dojdę do podłączeń elektrycznych napędów. i pulpitu sterującego tym wszystkim. Pozdrawiam Was i dziękuję za pomoc Jerzy.
Patrząc na układ torowiska to chyba nie wszystko da się z metrowych torów ułożyć. Czy będzie zgodnie z Normą łączyć typowe tory krótkie ew. łuki Tilliga? w projekcie widziałem podział na kawałki torów.
Zapewne jeszcze będę marudził jak dojdę do podłączeń elektrycznych napędów. i pulpitu sterującego tym wszystkim. Pozdrawiam Was i dziękuję za pomoc Jerzy.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Jeśli chodzi o rozjazdy 3 i 4 (zgodnie z tą numeracją: download/file.php?id=9923&mode=view) to teoretycznie mogłyby to być EW2. EW1 już nie. Ale zauważ, że jeśli w torach głównych użyjesz rozjazdy EW3 (12 stopni), to ciężko ci będzie ładnie dopasować do tego rozjazdy EW2, które mają 15 stopni. Lepiej "poświęcić" tych kilka centymetrów i zrobić wszystko na EW3.manfred pisze:rozjazdy na torze dla szynobusu mogą być EW2? lub EW 1?
EW2 miałyby sens, gdyby to była jakaś oddzielna część stacji, bocznica.
Odnośnie logistyki, to rozważ propozycję JarUs'a, dotycząca zbudowania 4 zamiast 3 segmentów. Jeśli nie teraz, to może w przyszłości. Wystarczy, że tak zbudujesz stację, żeby kiedyś dało się wstawić w jej środek segment przedłużający. Twój oryginalny plan teoretycznie to umożliwiał.
Składanie segmentów parami w "kanapkę" to dobry pomysł, trzeba tylko pamiętać, że drzewa i budynki mogą to znacznie utrudnić, dlatego do takiej metody transportu trzeba je rozmieszczać strategicznie...
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Miałem na myśli zestaw Auchagena Neschwitz, a odnoście semaforów to mam dwa moduły szlakowe i mogą służyć na moduły wjazdowe. w golfa wejdzie to wszystko zazwyczaj jeżdżę sam.
Added in 5 minutes 42 seconds:
rozjazdy na torze dla szynobusu mogą być EW2? lub EW 1?
Co do logistyki to i tak mam "przerąbane" bo do Polski muszę zamówić busa transportowego jak będę wracał, nie zamierzam być w Niemczech na stałe, przyjechałem opiekować się staruszkami Rodzicami.
Added in 13 minutes 58 seconds:
Szynobus będzie Kres VT 2.09.203 i VS 2.08.203 Ep.III
Added in 5 minutes 42 seconds:
rozjazdy na torze dla szynobusu mogą być EW2? lub EW 1?
Co do logistyki to i tak mam "przerąbane" bo do Polski muszę zamówić busa transportowego jak będę wracał, nie zamierzam być w Niemczech na stałe, przyjechałem opiekować się staruszkami Rodzicami.
Added in 13 minutes 58 seconds:
Szynobus będzie Kres VT 2.09.203 i VS 2.08.203 Ep.III
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
A ja mam pytanie w temacie logistyki: jak zamierzasz przewozić te trzy moduły?T_Domagalski pisze:Wytłumacz, co rozumiesz przez .....
Bo o ile te dwie głowice „zepniesz w kanapkę” torami do siebie, to środkowy moduł pozostaje „luzem”. Praktyczniejsza jest budowa stacji z parzystą liczbą modułów, aby można byłoby poskładać je po dwa moduły.
Pozostaje jeszcze kwestia semaforów wjazdowych o których nikt nie wspominał. Aby można było zrobić oblot semafory muszą być oddalone od „pierwszego” rozjazdu o długość najdłuższej lokomotywy/zespołu trakcyjnego. To tylko oznacza budowę dwóch dodatkowych skrzynek szlakowych (lub wykorzystać to co się ma) z semaforami wjazdowymi.
W związku z powyższym przedstawiam Ci do rozważenia ... i oceny taki układ stacji:
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Może korzystajmy z tej samej, kolejowej numeracji torów ( download/file.php?id=9923&mode=view ). Jak rozumiem twój tor 1 to 3, 2 to 1, a 3 to 2.Wąski pisze:Chyba lepiej zrobić długi peron między 1 a 2 torem stacji, [...] 1 tor można przesunąć bliżej krawędzi aby zmieścić peron a 3 przybliżyć do toru głównego.
Wg mnie położenie peronów jest poprawne. Podstawowym jest peron przy torze nr 1. Tor 1 jest torem zasadniczym i wszystkie przejazdy pociągów bez krzyżowania powinny odbywać się tym torem. W przypadku krzyżowania pociągów naturalnym rozwiązaniem jest peron przy torze nr 2, najbliżej budynku dworca. Peron ten powinien być wyciągnięty maksymalnie w lewo, aby stojący przy nim pociąg nie blokował przejścia na peron przy torze 1.
Peron przy torze 3 jest zbędny. Taki tor główny dodatkowy zwykle służy do przyjmowania pociągów towarowych.
Gdyby rozpisać regulamin prowadzenia ruchu na tej stacyjce, to wyglądałby on następująco:
- dla przejazdu bez krzyżowania - pociąg przyjmowany zawsze na tor nr 1,
- dla krzyżowania pociągów osobowych - pociąg jadący "w lewo" przyjmowany na tor 2, pociąg jadący "w prawo" przyjmowany na tor 1,
- dla krzyżowania pociągu osobowego z towarowym - pociąg osobowy przyjmowany na tor 1, towarowy na tor 3,
- dla krzyżowania dwóch pociągów towarowych - pociągi przyjmowane na tory 1 i 3.
Edit:
Wytłumacz, co rozumiesz przez "zmieszczę stację". Czy chodzi ci o zmieszczenie budynku stacyjnego? Takie rzeczy musisz już wymierzyć sam, uwzględniając wymiary planowanego budynku(ów).manfred pisze:...jeszcze pytanie czy na szerokości 50 cm zmieszczę stację w środkowym segmencie, co na to praktycy?
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Unika się takich rozwiązań.Wbrew temu co piszesz nie jest to rozwiązanie praktyczne. Z dwóch (głównych) powodów.Wąski pisze:Chyba lepiej zrobić długi peron między 1 a 2 torem stacji, będzie dłuższy, bardziej rzeczywiście a i praktycznie. Wtedy będzie też parę cm więcej na stację, 1 tor można przesunąć bliżej krawędzi aby zmieścić peron a 3 przybliżyć do toru głównego.
Po pierwsze. Tor dodatkowy (1) traci funkcję odstawczego dla składów towarowych (pociąg stoi przy krawędzi peronowej). Tym samym na stacji w zasadzie traci się możliwość obsługi pociągów towarowych.
Po drugie. Dojście na peron umieszczony pomiędzy torami (umownie) 1 i 2 wymaga przekroczenia toru głównego. W razie postoju składu "przelotowego" można uniemożliwić dojście do peronu, nie ma też bezkolizyjnej drogi pociągu przejeżdżającego bez zatrzymania przez stację.
W obecnym rozwiązaniu peron pomiędzy torami "2" i "3" umożliwia obsługę ruchu "przelotowego" i kończącego, dojście od strony budynku wymaga tylko przekroczenia toru "3" będącego w tym układzie torem dodatkowym z przeznaczeniem głównie dla pociągów osobowych. A tor "1" oddzielony od części pasażerskiej stacji umożliwia postój pociągu towarowego.
- Wąski
- Posty: 256
- Rejestracja: 07 paź 2014, 15:32
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Chyba lepiej zrobić długi peron między 1 a 2 torem stacji, będzie dłuższy, bardziej rzeczywiście a i praktycznie. Wtedy będzie też parę cm więcej na stację, 1 tor można przesunąć bliżej krawędzi aby zmieścić peron a 3 przybliżyć do toru głównego.
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Cieszę się z pomocy to jeszcze pytanie czy na szerokości 50 cm zmieszczę stację w środkowym segmencie, co na to praktycy?
-
- Posty: 1440
- Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
- peron przy dworcu - 556 mmT_Domagalski pisze:On tylko u JarUsa jest taki krótki. Na oryginalnym rysunku wyraźnie wychodzi na sąsiednie segmenty.
- peron między torami - 1234 mm
w trakcie budowy wymiary mogą ulec zmianie - wszystko w rękach manfreda
-
- Posty: 206
- Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
- Lokalizacja: hamburg/gdańsk
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
Peron w założeniu ma być 1200 - 1300 w zależności jak się ułożą tory na skrzynkach, rysunek wyjściowy nie był dokładny i wymiarowany.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji
On tylko u JarUsa jest taki krótki. Na oryginalnym rysunku wyraźnie wychodzi na sąsiednie segmenty.gemol pisze:Peron 90 cm to trochę mało. Spróbuj go wydłużyć przynajmniej o 30 cm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości