Prośba o radę przed budową modułu stacji

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Post autor: adrian pander »

Tu masz link do normy:

http://www.sttandard.org.pl/wp-content/ ... ard302.pdf

Poczytaj sobie. Rozjazdy można łączyć wręcz trzeba, inaczej się nie da.
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Post autor: manfred »

Czy norma dopuszcza łączenie rozjazdu do rozjazdu?
adrian pander
Posty: 422
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Post autor: adrian pander »

Cześć!
900 to optymalna długość skrzynki, przy mniejszej będziesz miał problem zmieścić rozjazdy.
IBW bym nie stosował gdyż ma niezgodny z normą promień skrętu na wewnętrznym torze 310.
Na tych rozjazdach często wypada przednie kółko parowozów, oraz problemy mają 6 osiowe lokomotywy.
Ciekawe rozjazdy wypuścił teraz Kuehn o kącie 10 stopni, które można przełączyć palem (trzyma ustawioną pozycję - prosto lub zakręt), oczywiście należy podłączyć napęd rozjazdu, profil szyny jest już TT a nie z HO jaki daje Tillig. Jako tory proponuję również kupić fleksy z ww firmy, lepiej się je układa i łączy.
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Post autor: manfred »

Dzięki za podpowiedzi? Mam czoła modułów kotebi 300 i 500 . Jeżeli podglądaliście projekt stacji to co zmienić w projekcie na linię dwutorową, z materiałami na budowę nie będzie problemu. W HH jest tylko jeden sklep w którym można zamówić rozjazdy i tory ( nie ma drastycznej różnicy w cenie) a sprowadzą wszystko co potrzeba. Nie mam doświadczenia w projektach stacji a chcę aby to odpowiednio wyglądało i by było dopuszczone do zlotów.

Added in 3 minutes 7 seconds:
I co jest praktyczniejsze na zlotach wjazd z jednotorowej linii na stację czy z dwutorowej? Może trochę marudzę lecz traktuję forum i Modelarzy jako doświadczonych i chcę uzyskać rady fachowców
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Post autor: gemol »

Jeśli zależy ci na szerokości 500 mm, to wystarczy wyciąć odpowiednio szerszy profil jednotorowy. Zastosowanie profilu dwutorowego trochę dziwnie będzie wyglądało - nagle urwane podtorze.

A peron przynajmniej 1800.
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Post autor: manfred »

Chyba nieprecyzyjnie się zapytałem: wygodnie by mi było zastosować profil 500 (dwutorowy) ale umieścił bym na nim tylko jeden tor i czy to nie będzie przestępstwem wobec normy?
I już dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi

Added in 3 minutes 16 seconds:
i jeszcze jaką przyjąć długość peronu?
mareks
Posty: 221
Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Post autor: mareks »

Planuję trzy sekcje po 900 mm. czy podzielić na krótsze sekcje?
Z autopsji Ci powiem, że to za dużo (też mam skrzynki 900 i większe) i są problematyczne przy robocie/manewrowaniu. Zdecydowanie polecam max 600. Ale to jest tylko moje prywatne zdanie.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Prośba o radę przed budową modułu stacji

Post autor: drlukasz »

manfred pisze:Witam Forumowiczów
Również witamy.
manfred pisze:Wjazd i wyjazd z modułu ma być na linię jednotorową czy można zastosować profil czołowy dwutorowy? czy musi być jednotorowy?
W zasadzie można wszystko. Pytanie tylko po co? Profil jednotorowy można oczywiście dołączyć do dwutoru. Pamiętaj, że oficjalnie profil dwutorowy występuje jedynie w szerokości 500mm.
manfred pisze:Planuję trzy sekcje po 900 mm. czy podzielić na krótsze sekcje?
Nie ma sensu. 900 są optymalne pod względem transportowym. Im mniej "kawałków" tym mniej łączówek i roboty ze skręcaniem ;)
manfred pisze:ew chciałbym dodać szopę na dwie lokomotywy z stanowiskiem nawęglania i obsługi.
Na tak maleńkiej stacyjce nie bardzo widzę uzasadnienie dla szopy.
manfred pisze:Jeszcze dodam że rozjazdy mam EW3 i czy można stosować łukowe IBW?
Norma mówi o stosowaniu rozjazdów max. 12 stopni w torach głównych. IBW się więc łapie.
manfred pisze:Jeszcze jedno jak nasza norma ma się do norm TT niemieckich? z tego co obserwowałem to skrzynki chyba nie pasują do niemieckich (tamte są szersze i inaczej rozmieszczone otwory do śrub)
Zawsze można się ratować przejściówką, albo ściskiem stolarskim... Nie raz uczestniczyliśmy w spotkaniach międzynarodowych i połączenia nie były problemem. Elektrycznie jesteśmy zgodni z FREMO.
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Prośba o radę przed budową modułu stacji

Post autor: manfred »

Witam Forumowiczów. Pierwszy raz piszę post, jestem z Gdańska a obecnie mieszkam w Hamburgu. Trzy lata temu po wieli latach ciszy wróciła pasja budowy makiety powstał TTort a teraz zabrałem się za moduły (zgodnie z normą) Mam dwa moduły szlakowe a teraz będąc w Hamburgu i mając trochę czasu chcę budować moduł stacji.
Moja prośba o poradę Doświadczonych Modelarzy:

1. Wjazd i wyjazd z modułu ma być na linię jednotorową czy można zastosować profil czołowy dwutorowy? czy musi być jednotorowy?

2. Planuję trzy sekcje po 900 mm. czy podzielić na krótsze sekcje?

3. Wklejam projekt z SCARM ( nie wiem czy się otworzy)

Stacja ma być z dwoma peronami jednokrawędziowymi , bocznica z rampą do magazynu.
użyję zewstawu Auchagena Neschwitz, ew chciałbym dodać szopę na dwie lokomotywy z stanowiskiem nawęglania i obsługi.

Added in 6 minutes 41 seconds:
Jeszcze dodam że rozjazdy mam EW3 i czy można stosować łukowe IBW? napędy czeskie MP1, tory modelowe, i chciałbym w przyszłości brać udział z makietą w zlotach.
Jeszcze jedno jak nasza norma ma się do norm TT niemieckich? z tego co obserwowałem to skrzynki chyba nie pasują do niemieckich (tamte są szersze i inaczej rozmieszczone otwory do śrub)

Added in 6 minutes 10 seconds:
I jeszcze: jeżeli by szopa pasowała to w którym miejscu miała by być i jak to połączyć z stacją?

Added in 5 minutes 55 seconds:
Mam dwa moduły szlakowe,

Added in 1 minute 5 seconds:
Więcej zdjęć do opiniowania wyślę później
Załączniki
stacja.scarm
(6.86 KiB) Pobrany 194 razy
35193454_2197530643810584_5775773613370114048_n.jpg
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości