Elektryk bez patyków (Elektrisch ohne Fahrdraht):
[Źródło: LOK Magazin 1/2018, s. 72-83]
Linki do innych postów o Wittfeldzie:
Plany taboru - lokomotywy i wagony
Czaplewo Pomorskie
AT 535/535a/536, RotheTT
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10333
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10333
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
AT 535/535a/536, RotheTT
Wittfeld
Dokładna nazwa modelu
Wiettfeld Akkumulatortriebwagen AT 535/535a/536 DRG / Akumulatorowy zespół trakcyjny Wiettfeld AT 535/535a/536
Liczba osi
3 + 2 + 3
Dokładna nazwa producenta modelu
Rothe Top Technic Konstruktion & Feinmechanik - Neustadt (Dosse) Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model krótkoseryjny
Numer katalogowy modelu
301.52.000
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
AT 535 / AT 535a / AT 536
Elementy specyficzne
Zestaw : 2 wagony motorowe + wagon doczepny
Wersje modelu
trójczłonowe:
301.50.000 - AT 533/533a/534, DR, Ep. III (czerwono-kremowy)
301.51.000 - ETA 178 051, DB, Ep. III (wiśniowy)
301.52.000 - VT 137/VS 145, DRG, Ep. II (zielony)
dwuczłonowe:
301.53.000 - AT 277/278, DR, Ep. III (czerwono-kremowy)
301.54.000 - AT 399/400, DRG, Ep. II (zielony)
301.55.000 - Ma 090 802, PKP, Ep. IV/V (jasno-zielony)
Napęd
Mały silniczek napędza poprzez przekładnię cierną ( ) wał napędowy oraz poprzez przekładnie ślimakowe 2 osie środkowego członu.
Sprzęg
Człony modelu są sprzęgnięte na sztywno przez coś w rodzaju KKS
Oświetlenie
2 białe (żółte) LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
Model wykazuje bardzo dobre właściwości jezdne w obu kierunkach. Atrakcyjna konstrukcja (oryginału) w połączeniu z precyzyjną technologią wykonania i dużo szczegółów stanowią o bardzo atrakcyjnym wyglądzie. Jedyną wadą modelu jest wysoka cena, charakterystyczna dla produkcji krótkoseryjnej.
DCC:
Nie posiada gniazda NEM. Po instalacji dekodera w członie napędowym, zgodnie z ulotką producenta, uzyskujemy tylko możliwość zmiany kierunku jazdy z palącymi się naraz (przód i tył) lampami
Podsumowanie:
Piękny, wiernie odwzorowany, model kolekcjonerski. Jego płynnej, od najmniejszych prędkości, jeździe towarzyszy idealnie wyskalowana prędkość Vmax (przy 12 V uzyskaiśmy 62 km/h przy 60 w oryginale). Trochę uproszczone pudła ale za to bardzo bogato odwzorowano detale podwozia.
Jedyny mankament to to, że jeździe towarzyszy metaliczny, przypominający wiertarkę dentystyczną (przy największych prędkościach) niezbyt głośny dźwięk.
Dokładna nazwa modelu
Wiettfeld Akkumulatortriebwagen AT 535/535a/536 DRG / Akumulatorowy zespół trakcyjny Wiettfeld AT 535/535a/536
Liczba osi
3 + 2 + 3
Dokładna nazwa producenta modelu
Rothe Top Technic Konstruktion & Feinmechanik - Neustadt (Dosse) Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model krótkoseryjny
Numer katalogowy modelu
301.52.000
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
AT 535 / AT 535a / AT 536
Elementy specyficzne
Zestaw : 2 wagony motorowe + wagon doczepny
Wersje modelu
trójczłonowe:
301.50.000 - AT 533/533a/534, DR, Ep. III (czerwono-kremowy)
301.51.000 - ETA 178 051, DB, Ep. III (wiśniowy)
301.52.000 - VT 137/VS 145, DRG, Ep. II (zielony)
dwuczłonowe:
301.53.000 - AT 277/278, DR, Ep. III (czerwono-kremowy)
301.54.000 - AT 399/400, DRG, Ep. II (zielony)
301.55.000 - Ma 090 802, PKP, Ep. IV/V (jasno-zielony)
Napęd
Mały silniczek napędza poprzez przekładnię cierną ( ) wał napędowy oraz poprzez przekładnie ślimakowe 2 osie środkowego członu.
Sprzęg
Człony modelu są sprzęgnięte na sztywno przez coś w rodzaju KKS
Oświetlenie
2 białe (żółte) LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy
Uwagi
Model wykazuje bardzo dobre właściwości jezdne w obu kierunkach. Atrakcyjna konstrukcja (oryginału) w połączeniu z precyzyjną technologią wykonania i dużo szczegółów stanowią o bardzo atrakcyjnym wyglądzie. Jedyną wadą modelu jest wysoka cena, charakterystyczna dla produkcji krótkoseryjnej.
DCC:
Nie posiada gniazda NEM. Po instalacji dekodera w członie napędowym, zgodnie z ulotką producenta, uzyskujemy tylko możliwość zmiany kierunku jazdy z palącymi się naraz (przód i tył) lampami
Podsumowanie:
Piękny, wiernie odwzorowany, model kolekcjonerski. Jego płynnej, od najmniejszych prędkości, jeździe towarzyszy idealnie wyskalowana prędkość Vmax (przy 12 V uzyskaiśmy 62 km/h przy 60 w oryginale). Trochę uproszczone pudła ale za to bardzo bogato odwzorowano detale podwozia.
Jedyny mankament to to, że jeździe towarzyszy metaliczny, przypominający wiertarkę dentystyczną (przy największych prędkościach) niezbyt głośny dźwięk.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2014, 18:22 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości