BR52, Ty2, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: drlukasz »

wicy pisze:Tym razem nie próbuję prostować ramy w łapach (odradzam, pęka jak kruche g...o)
No,na zimno pęknie na pewno. Wystarczy hot air, suszarka do włosów albo delikatnie opalarka.
Awatar użytkownika
Borczy
Posty: 2281
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: Borczy »

Witek, zginaj.....Pęknie to trudno :-)
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1703
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: wicy »

Właśnie trafiła mi na stół operacyjny Ty2 z objawem zadartego nosa.
Tym razem nie próbuję prostować ramy w łapach (odradzam, pęka jak kruche g...o) ale mogę tę krzywość zobrazować jakoś.

Stara rama
IMG_20180430_180054.jpg
Nowa rama
IMG_20180430_180109.jpg
IMG_20180430_181059.jpg
PiotrZ
Posty: 676
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: PiotrZ »

cichonęk pisze:Najpierw wiązary zacinały się na ostrych łukach, a na koniec parowóz miał zablokowane koła nawet na prostym równym odcinku torów (...)
Miałem takie same objawy w swojej dwójce. Pomogło poluzowanie o ok. pół obrotu śrubek mocujących spodnią listwę do ramy parowozu. Były dokręcone "na chama". Po poluzowaniu powiększył się odrobinę luz na łożyskach kół wiązanych i usterka ustąpiła. Być może te mocno dokręcone śruby wyginają ramę, ale ja tego tak nie zinterpretowałem.
cichonęk
Posty: 484
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: cichonęk »

Ja też miałem zadartą belkę zderzakową. Najpierw wiązary zacinały się na ostrych łukach, a na koniec parowóz miał zablokowane koła nawet na prostym równym odcinku torów - skrzywiona rama. Co do smarowania to z umiarem, zwłaszcza plastikowych wiązarów - zbyt duża ilość oliwy spowoduje przyklejanie kurzu i brudu, a to z kolei będzie wpływać na coraz większe opory pracy poszczególnych elementów - dotyczy zwłaszcza stawidła.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: krzysztof »

były zdjęcia - chyba nawet 3-4 strony wstecz. postaw ją na prostym torze, spójrz z poziomu torów czy nie ma "zadartego nosa", nawet dla ułatwienia podstaw jej pod nos inny wagon - porównaj poziomy buforów loki i wagonu.
jaceks196
Posty: 48
Rejestracja: 25 lis 2014, 21:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: jaceks196 »

Ja nie podważam niczyjej wiedzy sam się na tym nie znam nigdy nie naprawiałem sam dlatego wole powieżyc loke w ręce fachowca :roll: :/
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: piotrek092 »

Wiesz przerobiłem tych 2 od groma /fakt rzeczywiście materiały coraz gorsze ,stąd pękanie ram w miejscu otworu na śrubę- starczy że ktoś się przyłoży za mocno do srubokręta,urywanie zaczepów kotła wyrwanie otworów hakiem w czołownicy /ale zwichrowane mi się nie trafiło .Przyczyn złej jazdy 2 kol jaceks może być setki ,ale ZAWSZE zaczyna się szukać od rzeczy podstawowej -brak prądu i brud ,brak smaru ,zakleszczanie wiązarów może być spowodowane również przesunięciem koł napędowych parowozu ./tych z korbą/ o kilka stopni względem drugiego na tej samej osi ,może obrócił sie korbowód i wiazary też się będą kleszczyć,a może osie nie mają przesuwu bocznego ,a może itd .Trudno postawić diagnozę na odległość ,nic trza pytać fachowców :mrgreen:
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: aviaTTor »

były zdjęcia na tym forum wystarczy poszukać,u mnie jest naprawiona także nie sfoce
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: piotrek092 »

Niewierze jak nie zobaczę ,że ramy w 52 mogą się tak zwichrować !! wrzućcie jakieś foto.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: aviaTTor »

jest tak dokładnie jak mówi Krzysztof,rama się wypaczyła i koła się blokują miałem to samo, naoliwienie pomogło ale generalnie trzeba ramę wymienić.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: piotrek092 »

Szukaj ,bo z tego co napisałeś niewiele wynika ,może ktoś bardziej doświadczony Ci pomoże ;) A z tą wichrującą ramą to też ciekawostka :roll:
jaceks196
Posty: 48
Rejestracja: 25 lis 2014, 21:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: jaceks196 »

Dzieki spróbuje oczyścić i nasmarować .Jak nie da to nic muszę poprosi kogoś bardziej doświadczonego.Pozdrawiam
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: krzysztof »

takie objawy (blokowanie kół) zaczynają się pojawiać też, gdy rama się wichruje - przechodziłem to też...
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: BR52, Ty2, Tillig

Post autor: piotrek092 »

Gumki jak do wymiany są wtedy jak same spadają lub tender kołysze się, a co do wiązarów oczyść z kurzu i przesmaruj oliwką techniczną czopy wiązarów w kołach parowozu od wewnątrz i osie kół,warto też przeczyścić blaszki odbioru prądu w wózkach.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości