No,na zimno pęknie na pewno. Wystarczy hot air, suszarka do włosów albo delikatnie opalarka.wicy pisze:Tym razem nie próbuję prostować ramy w łapach (odradzam, pęka jak kruche g...o)
BR52, Ty2, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- drlukasz
- Posty: 1042
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
- Borczy
- Posty: 2296
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Witek, zginaj.....Pęknie to trudno :-)
- wicy
- Posty: 1706
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Właśnie trafiła mi na stół operacyjny Ty2 z objawem zadartego nosa.
Tym razem nie próbuję prostować ramy w łapach (odradzam, pęka jak kruche g...o) ale mogę tę krzywość zobrazować jakoś.
Stara rama Nowa rama
Tym razem nie próbuję prostować ramy w łapach (odradzam, pęka jak kruche g...o) ale mogę tę krzywość zobrazować jakoś.
Stara rama Nowa rama
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Miałem takie same objawy w swojej dwójce. Pomogło poluzowanie o ok. pół obrotu śrubek mocujących spodnią listwę do ramy parowozu. Były dokręcone "na chama". Po poluzowaniu powiększył się odrobinę luz na łożyskach kół wiązanych i usterka ustąpiła. Być może te mocno dokręcone śruby wyginają ramę, ale ja tego tak nie zinterpretowałem.cichonęk pisze:Najpierw wiązary zacinały się na ostrych łukach, a na koniec parowóz miał zablokowane koła nawet na prostym równym odcinku torów (...)
-
- Posty: 485
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Ja też miałem zadartą belkę zderzakową. Najpierw wiązary zacinały się na ostrych łukach, a na koniec parowóz miał zablokowane koła nawet na prostym równym odcinku torów - skrzywiona rama. Co do smarowania to z umiarem, zwłaszcza plastikowych wiązarów - zbyt duża ilość oliwy spowoduje przyklejanie kurzu i brudu, a to z kolei będzie wpływać na coraz większe opory pracy poszczególnych elementów - dotyczy zwłaszcza stawidła.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
były zdjęcia - chyba nawet 3-4 strony wstecz. postaw ją na prostym torze, spójrz z poziomu torów czy nie ma "zadartego nosa", nawet dla ułatwienia podstaw jej pod nos inny wagon - porównaj poziomy buforów loki i wagonu.
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 25 lis 2014, 21:10
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Ja nie podważam niczyjej wiedzy sam się na tym nie znam nigdy nie naprawiałem sam dlatego wole powieżyc loke w ręce fachowca
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Wiesz przerobiłem tych 2 od groma /fakt rzeczywiście materiały coraz gorsze ,stąd pękanie ram w miejscu otworu na śrubę- starczy że ktoś się przyłoży za mocno do srubokręta,urywanie zaczepów kotła wyrwanie otworów hakiem w czołownicy /ale zwichrowane mi się nie trafiło .Przyczyn złej jazdy 2 kol jaceks może być setki ,ale ZAWSZE zaczyna się szukać od rzeczy podstawowej -brak prądu i brud ,brak smaru ,zakleszczanie wiązarów może być spowodowane również przesunięciem koł napędowych parowozu ./tych z korbą/ o kilka stopni względem drugiego na tej samej osi ,może obrócił sie korbowód i wiazary też się będą kleszczyć,a może osie nie mają przesuwu bocznego ,a może itd .Trudno postawić diagnozę na odległość ,nic trza pytać fachowców
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
były zdjęcia na tym forum wystarczy poszukać,u mnie jest naprawiona także nie sfoce
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Niewierze jak nie zobaczę ,że ramy w 52 mogą się tak zwichrować wrzućcie jakieś foto.
- aviaTTor
- Posty: 655
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
jest tak dokładnie jak mówi Krzysztof,rama się wypaczyła i koła się blokują miałem to samo, naoliwienie pomogło ale generalnie trzeba ramę wymienić.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Szukaj ,bo z tego co napisałeś niewiele wynika ,może ktoś bardziej doświadczony Ci pomoże A z tą wichrującą ramą to też ciekawostka
-
- Posty: 48
- Rejestracja: 25 lis 2014, 21:10
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Dzieki spróbuje oczyścić i nasmarować .Jak nie da to nic muszę poprosi kogoś bardziej doświadczonego.Pozdrawiam
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
takie objawy (blokowanie kół) zaczynają się pojawiać też, gdy rama się wichruje - przechodziłem to też...
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: BR52, Ty2, Tillig
Gumki jak do wymiany są wtedy jak same spadają lub tender kołysze się, a co do wiązarów oczyść z kurzu i przesmaruj oliwką techniczną czopy wiązarów w kołach parowozu od wewnątrz i osie kół,warto też przeczyścić blaszki odbioru prądu w wózkach.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości