VT 135 + VB 140, Kres
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: VT 135 + VB 140, Kres
Znalazłem instrukcję i przetłumaczyłem googlem. Wynika z niej, że na obu płytkach są mostki z oporników 0 omów.
Trzeba prawdopodobnie byłoby wylutować w "doczepce" mostki 2 i 3. http://www.kres.de/uploads/media/Gebrau ... 351404.pdf
Trzeba prawdopodobnie byłoby wylutować w "doczepce" mostki 2 i 3. http://www.kres.de/uploads/media/Gebrau ... 351404.pdf
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: VT 135 + VB 140, Kres
W 2014 link działał. Nikt nie zagwarantuje, że w Internecie wszystko pozostaje bez zmian.wicy pisze:Not FoundArturSchŁ pisze:TU więcej o FlexDec
PS:
może TO pomoże.
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: VT 135 + VB 140, Kres
No właśnie. Kres produkuje dwie wersje modeli z FlexDec i bez, ale w przypadku wersji bez FlexDec zalecają dekoder 6-pinowy. Po kiego grzyba skoro nie można sterować oświetleniem. W ogóle dekoder kres-a jest "dziwny" bo na tylko 4 piny, reszta to kabelki. Z tego co się doczytałem to ich dekodery umożliwiają "wariacje" z oświetleniem, ale nie każdy tego potrzebuje.
Może Trzeba coś usunąć bądź przestawić. Będę kombinował.
Może Trzeba coś usunąć bądź przestawić. Będę kombinował.
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: VT 135 + VB 140, Kres
napewno moja wypowiedź tu nic nie wniesie ale zastanawiam się dlaczego KRES sprzedaje swoje dekodery do swoich modeli...
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: VT 135 + VB 140, Kres
No to mam problem.
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: VT 135 + VB 140, Kres
Nie - jeśli wewnątrz doczepki światła połączone są z linią zasilania (nieważne czy ze złącza od motorowego, czy bezpośrednio od szyn).kolejkowicz pisze:Rozwiązaniem chyba byłoby wyeliminowanie zasilania "doczepki" z szyn i zasilanie tylko z motorowego przez złącze.
Linia prowadzona od złącza motorowego powinna być "przedłużeniem" wyprowadzenia świateł z dekodera a nie linią zasilania.
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: VT 135 + VB 140, Kres
Analizując rysunek i oglądają "doczepkę" nie widzę żadnego dekodera. Jeśli by coś było to chyba w zależności od ustawienia kierunku jazdy powinny światła czołowe ulegać zmianie, a tak wszystkie świecą jakby było ciągłe zasilanie. Rozwiązaniem chyba byłoby wyeliminowanie zasilania "doczepki" z szyn i zasilanie tylko z motorowego przez złącze.
- wicy
- Posty: 1707
- Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: VT 135 + VB 140, Kres
Not FoundArturSchŁ pisze: TU więcej o FlexDec: [PDF, DE]:
The requested URL /uploads/media/Broschüre_Gebrauchsinformation_FlexDec_Version_16_VT135_VB140.pdf was not found on this server.
Added in 3 minutes 28 seconds:
Doczepka ma własny dekoder, czy jest w analogu? Zrozumiałem, że światła doczepki świecą "z szyn". Wobec tego nie wysterujesz świateł z dekodera. Musiałbyś przerabiać doczepkę i ciągnąć kable do dekodera motorowego.kolejkowicz pisze:Witam
Kupiłem jakiś czas temu zestaw Vt135+VB140. Postanowiłem założyć dekoder. Włożyłem do wagonu motorowego dekoder zimo MX621. Zestaw jeździ, ale palą się wszystkie światła i nie można ich wyłączenia. Po rozpięciu wagonów można zapalać i gasić światła w wagonie motorowym, ale w "doczepce" nadal się palą. Po połączeniu wagon motorowy jest chyba dodatkowo zasilany z "doczepki" co powoduje ciągłe palenie się świateł. Czy istnieje możliwość wyłączenie w "doczepce" zasilania świateł bezpośrednio z szyn. Wtedy można byłoby sterować oświetleniem z wagonu sterowniczego.
-
- Posty: 262
- Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: VT 135 + VB 140, Kres
Witam
Kupiłem jakiś czas temu zestaw Vt135+VB140. Postanowiłem założyć dekoder. Włożyłem do wagonu motorowego dekoder zimo MX621. Zestaw jeździ, ale palą się wszystkie światła i nie można ich wyłączenia. Po rozpięciu wagonów można zapalać i gasić światła w wagonie motorowym, ale w "doczepce" nadal się palą. Po połączeniu wagon motorowy jest chyba dodatkowo zasilany z "doczepki" co powoduje ciągłe palenie się świateł. Czy istnieje możliwość wyłączenie w "doczepce" zasilania świateł bezpośrednio z szyn. Wtedy można byłoby sterować oświetleniem z wagonu sterowniczego.
Kupiłem jakiś czas temu zestaw Vt135+VB140. Postanowiłem założyć dekoder. Włożyłem do wagonu motorowego dekoder zimo MX621. Zestaw jeździ, ale palą się wszystkie światła i nie można ich wyłączenia. Po rozpięciu wagonów można zapalać i gasić światła w wagonie motorowym, ale w "doczepce" nadal się palą. Po połączeniu wagon motorowy jest chyba dodatkowo zasilany z "doczepki" co powoduje ciągłe palenie się świateł. Czy istnieje możliwość wyłączenie w "doczepce" zasilania świateł bezpośrednio z szyn. Wtedy można byłoby sterować oświetleniem z wagonu sterowniczego.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10324
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
VT 135 + VB 140, Kres
VT 135 + VB 140
Dokładna nazwa modelu
VT 135 067 + VB 140 312, DRG, Ep. II / Wagon motorowy VT 135 067 + wagon doczepny VB 140 312 kolei DRG, Ep. II
Liczba osi
2 + 2
Dokładna nazwa producenta modelu
KRES Köstel & Rasch Elektronik, Fraureuth, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
1351404 (analog) / 1351404D (cyfrowy)
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
Nürnberg 135 067 - wagon motorowy,
Nürnberg 140 312 - wagon doczepny
Stacjonowanie/Data
Heimatbahnhof Nürnberg Hbf / 22.05.1938
Heimatbahnhof Nürnberg Hbf / 10.02.1938
Elementy specyficzne
Wersje modelu
1351 / 1351D - wagon motorowy VT 135 062, DR, Ep. III
1353 / 1353D - wagon motorowy VT 135 109, DR, Ep. III „USSR-Zone“ zielony
1354 / 1354D - wagon motorowy VT 135 067, DRG, Ep. II
1401 / 1401D - wagon doczepny VB 140 312, DR, Ep. III
1404 / 1404D - wagon doczepny VB 140 312, DRG, Ep. II
1351401 / 1351401D - Zestaw motorowy VT 135 062 + VB 140 312, DR, Ep. III
1351404 / 1351404D - Zestaw motorowy VT 135 067 + VB 140 312, DRG, Ep. II
Napęd
W jednym wagonie, na 2 osie.
Sprzęg
Model posiada KKS oraz nietypowe własne sprzęgi przewodzące prąd (4 pinowe)
Oświetlenie
Białe/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy oraz wielosekcyjne oświetlenie wnętrza.
Uwagi
DCC:
Model w wersji analogowej posiada gniazdo NEM 651 - jeden dekoder wystarczy do całego składu,
wersja cyfrowa "D" posiada w każdym wagonie specjalizowany dekoder KRES'a "FlexDec".
Podsumowanie:
Bardzo udany model, świetnie jeżdżący. Precyzja wykonania i napisy na wysokim poziomie sprawiają, że ogląda się go z przyjemnością.
Więcej zdjęć: TU.
TU więcej o FlexDec: [PDF, DE]:
Dokładna nazwa modelu
VT 135 067 + VB 140 312, DRG, Ep. II / Wagon motorowy VT 135 067 + wagon doczepny VB 140 312 kolei DRG, Ep. II
Liczba osi
2 + 2
Dokładna nazwa producenta modelu
KRES Köstel & Rasch Elektronik, Fraureuth, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
1351404 (analog) / 1351404D (cyfrowy)
Zarząd kolejowy
DRG
Epoka
II
Oznaczenie modelu
Nürnberg 135 067 - wagon motorowy,
Nürnberg 140 312 - wagon doczepny
Stacjonowanie/Data
Heimatbahnhof Nürnberg Hbf / 22.05.1938
Heimatbahnhof Nürnberg Hbf / 10.02.1938
Elementy specyficzne
Wersje modelu
1351 / 1351D - wagon motorowy VT 135 062, DR, Ep. III
1353 / 1353D - wagon motorowy VT 135 109, DR, Ep. III „USSR-Zone“ zielony
1354 / 1354D - wagon motorowy VT 135 067, DRG, Ep. II
1401 / 1401D - wagon doczepny VB 140 312, DR, Ep. III
1404 / 1404D - wagon doczepny VB 140 312, DRG, Ep. II
1351401 / 1351401D - Zestaw motorowy VT 135 062 + VB 140 312, DR, Ep. III
1351404 / 1351404D - Zestaw motorowy VT 135 067 + VB 140 312, DRG, Ep. II
Napęd
W jednym wagonie, na 2 osie.
Sprzęg
Model posiada KKS oraz nietypowe własne sprzęgi przewodzące prąd (4 pinowe)
Oświetlenie
Białe/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy oraz wielosekcyjne oświetlenie wnętrza.
Uwagi
DCC:
Model w wersji analogowej posiada gniazdo NEM 651 - jeden dekoder wystarczy do całego składu,
wersja cyfrowa "D" posiada w każdym wagonie specjalizowany dekoder KRES'a "FlexDec".
Podsumowanie:
Bardzo udany model, świetnie jeżdżący. Precyzja wykonania i napisy na wysokim poziomie sprawiają, że ogląda się go z przyjemnością.
Więcej zdjęć: TU.
TU więcej o FlexDec: [PDF, DE]:
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2014, 18:30 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 7 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości