ST43 od MTB

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: oelka »

Powtórzyli błąd z H0.
Charakterystyczną cechą lokomotyw 060Da są wąskie okna na skosie ścian bocznych i czołowych. A w modelach tego producentach okna są już na ścianie bocznej za skosem.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: krzysztof »

przemcol pisze:Patrze na zdjęcia zamieszczone przez Macieje wydaje się że rewizja 4.12.2005. :roll:
Na stronie Ilostanów pojazdów Trakcyjnych podają 2005-11-04 PESA Bydgoszcz S.A.klik
Myślę że to jest właściwa data rewizji.
i taka dokładnie jest tam data i miejsce.
JarUs pisze: ... na ile osi jest przekazywany napęd ? ... gumki na kołach ?
na 6 osi, gumek nie ma na kołach.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 432
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: przemcol »

Patrze na zdjęcia zamieszczone przez Macieje wydaje się że rewizja 4.12.2005. :roll:
Na stronie Ilostanów pojazdów Trakcyjnych podają 2005-11-04 PESA Bydgoszcz S.A.klik
Myślę że to jest właściwa data rewizji.
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: wicy »

pamelar pisze: Biale czołowe jest.
Czerwone nie ma.
Kabina maszynisty jest oświetlona na stałe. Niedoszedłem jeszcze jak to zgasić i czy w ogóle to jest możliwe.
Czy ta zwora na płytce (JP) nie będzie czasem wyłączeniem oświetlenia kabiny? Jeśli ktoś odważy się ja przeciąć, niech poinformuje o efekcie.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: JarUs »

Maciej pisze::arrow: Napęd
Silnik 3-polowy, zbieranie prądu ze wszystkich kół,
... na ile osi jest przekazywany napęd ? ... gumki na kołach ?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2017, 21:46 przez JarUs, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Maciej »

ST 43 (060DA)

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Lokomotywa spalinowa serii ST 43 (licencja typ 060DA)

:arrow: Liczba osi
6 (C0’C0’)

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
MTB Moskiewska 189 Praha 10 Czechy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
TT_ST 43 397

:arrow: Zarząd kolejowy
PKP

:arrow: Epoka
V/VI

:arrow: Oznaczenie modelu
ST 43-397

:arrow: Stacjonowanie/Data
Zakład Taboru we Wrocławiu

:arrow: Elementy specyficzne
brak

:arrow: Wersje modelu
CFR 060DA - 819

:arrow: Napęd
Silnik 3-polowy, zbieranie prądu ze wszystkich kół,

:arrow: Sprzęg
Gniazdo KKS

:arrow: Oświetlenie
Białe jednostronne

:arrow: DCC
Plux 16 (90 stopni)

:arrow: Uwagi
Nieczytelne napisy rewizji, stacjonowania, oznaczenia lokomotywy. Pozostałe uwagi zostawiam użytkownikom – każdy ma subiektywne spojrzenie na tego typu modele.

:arrow: Podsumowanie
Kolejna pozycja z pod szyldu PKP czeskiej firmy. Zrażeni niechlujstwem w EP/EU05 zerkamy na kolejna zapowiedź która już jest na rynku. Generalnie model prezentuje się na makiecie bardzo ładnie. Posiada dobrze zachowane proporcje i elementy w postaci poręczy + dodatkowe do samodzielnego montażu. Gorzej kiedy bierzemy lupę – tu mamy błędy znane ze „Śkody”. "Oszukane" czerwone światła producent mógł sobie darować, choć zapewne intencje miał dobre. Do tego jak dorzucimy cenę – możemy mieć dość. No ale zostawmy malkontenctwo na boku. Z pewnością jest wart uwagi, płynnie rusza, można go poddać waloryzacji a ze składami towarowymi robi wrażenie i polski klimat. Warto oglądać go "z góry".
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: pamelar »

wicy pisze:A czy ktoś mógłby się odnieść do kwestii - jest, czy nie ma:
- Złącze dekodera NEM658 PluX16 16-pin
- Oświetlenie białe czołowe
- Oświetlenie czerwone z tyłu
- Oświetlenie kabiny maszynisty
- napędzane wszystkie osie
- światła białe/czerwone konfigurowane za pomocą przełączników wewnątrz modelu
??
Biale czołowe jest.
Czerwone nie ma.
Kabina maszynisty jest oświetlona na stałe. Niedoszedłem jeszcze jak to zgasić i czy w ogóle to jest możliwe.
Nie ma żadnych przełączników wewnątrz.
Dekoder szestnastka.
W moim egzemplarzu jest instrukcja od H0, w której jest mowa o Plux 22 i przełącznikach.

Pozdrawiam,
Wojtek
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1706
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: wicy »

A czy ktoś mógłby się odnieść do kwestii - jest, czy nie ma:
- Złącze dekodera NEM658 PluX16 16-pin
- Oświetlenie białe czołowe
- Oświetlenie czerwone z tyłu
- Oświetlenie kabiny maszynisty
- napędzane wszystkie osie
- światła białe/czerwone konfigurowane za pomocą przełączników wewnątrz modelu
??
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Wojtek_Kraków »

No to teraz producenci blaszek do dzieła :)
Ceny za podobne zestawy blaszek nie są jakoś porażające ( w granicach 40zł) więc zapotrzebowanie powinno być
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 903
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: tydzial »

Od numeru 300 czołownice były przygotowane do samoszczepów ,które nigdy nie zostały zamontowane i stąd czołownica jest bardziej wysunięta.I jeszcze trzy rzeczy co zauważyłem gary za długie szybka cała powinna być półokrągła i za wysoki wylot wentylatora ,to co od razu razi reszta ujdzie w tłoku.
cichonęk
Posty: 485
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: cichonęk »

Od numeru 278 (przydział na PKP 15.10.1972) lokomotywy były przystosowane do zabudowy sprzęgu samoczynnego i miały dłuższą ostoję. Nasz model przedstawiający egzemplarz o numerze 397 pojawił się na PKP dopiero 23.01.1976 - czyli ep. IVb.
Awatar użytkownika
Marek TT
Posty: 234
Rejestracja: 02 gru 2008, 09:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: Marek TT »

ST43-397 oprócz kwadratowych zderzaków ma inne gniazdo i mocowanie haka cięgłowego.
W egzemplarzach z wydłużoną ostoją (nasz model chyba jest taki) miały inne niż te z niższymi numerami.
Lokomotywy te miały dwa rodzaje ostoi różniącej się z przodu - krótką niższe numery i wydłużoną wyższe numery. ;)
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: pamelar »

No tak od dołu trochę tak. Ale jak lokomotywa stoi na torach to wygląd jest satysfakcjonujący i względem Piątki dużo lepszy.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: piotrek092 »

Zobacz od spodu na podwinięciu widać raster.

Added in 3 minutes 19 seconds:
Mówisz że dobrze jezdzi ,chociaż tyle tej dobroci :roll:
Awatar użytkownika
pamelar
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 12:53
Lokalizacja: ściana wschodnia
Kontakt:

Re: ST43 od MTB

Post autor: pamelar »

Powinno być jeszcze kilka rzeczy:
- kwadratowe tarcze zderzaków,
- żaluzje na poczwórnych drzwiach,
- większa liczba żaluzji w żaluzjach :lol:
- oczywiście listwy w ep. IV
- antena radiotelefonu, ztcp mniej więcej od 2połowy lat 70-tych.

Na plus należy zaliczyć brak widoczej pikselozy jak w Czeszkach, mój egzemplarz również bardzo ładnie jeździ.
Malowanie mnie ziębi, i tak wyląduje w zmywaczu. Mam tylko nadzieję, że oszklenie da się bezproblemowo oddzielić.

Pozdrawiam,
Wojtek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Spalinowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość