Wszystko to jest źle - całe to rozumowanie.
Po pierwsze semafory pięciokomorowe stosuje się jako wjazdowe lub drogowskazowe - bo tam podaje się największą ilość informacji.
Te zasady są bardzo proste.
Pisałem ci już wyjazdy ze stacji na szlak;
- wyjazdy z torów głównych na wprost = semafor 3 komorowy czerwone/zielone/białe
- wszystkie wyjazdy z torów dodatkowych = semafory 4 komorowe tu podajemy
zawsze dolne światło pomarańczowe z górnym zielonym.
I nie ma co innego kombinować.
Zawsze z torów dodatkowych jest wyjazd chodźby po jednej zwrotnicy na krzywo bo innego wyjścia nie ma i wtedy jest sygnał dolne pomarańczowe z górnym zielonym.
Napisz jakie przebiegi masz zamiar realizować z kąd do kąd - to się dopasuje semafory.
To jest podstawa!
Added in 19 minutes 5 seconds:
I jeszcze jedno;
Przebieg pociągowy
wjazd - zaczyna się od semafora wjazdowego i kończy na jakimś torze stacyjnym przed semaforem wyjazdowym
wyjazd- zaczyna się od semafora wyjazdowego i kończy na torze szlakowym pociąg jedzie na szlak do następnej stacji
Przebieg manewrowy;
-
jazda manewrowa lokomotywa luzem lub skład ruszają z pod semafora posiadającego na tabliczce opisowej opis np. K/m, lub z pod tarczy manewrowej i kończą pod inną tarczą manewrową, torze odstawczym, torze załadunkowym, semaforem wyjazdowym z innego toru lub wskaźnikiem W5 granica przetaczania.
I wszystko w temacie.
Jeżeli podzieli się jazdy według tych zasad na stacji to wszystko będzie jasne.
Added in 24 minutes 51 seconds:
Teraz po kolei.
Na twojej górce S1 i S4 - to semafory wjazdowe? Jeżeli tak - to pięciokomorowe
Semafory wyjazdowe na szlak S6, S7, S8, S9, S10 - to czterokomorowe
Semafor wyjazdowy na szlak z toru 1 - S2 trzykomorowy
Szlak jedno torowy czy dwutorowy.
Tory 14 i 15 to są tory?
Z pod S11 jest wyjazd na ?
Z pod S3 jest wyjazd na ?
Z pod S5 jest wyjazd na ?
Added in 27 minutes 32 seconds:
Już rozgryzłem układ.
S5 - wyjazdowy czterokomorowy
S11 - wyjazdowy czterokomorowy
S3 - wyjazdowy trz\ykomorowy
