
BR 86
Moderator: mod-Tabor
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3238
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: BR 86
W realu nie widziałem tego modelu wiec nie będę czarował. Patrząc na fotki wnioskuję że wiązary i korbowody są z tworzywa, trąci to zdaje się wyrobami PIKO z lat osiemdziesiątych, ale mogę się mylić. Być może torozwiązanie jest poprawne, w każdym razie wygląda ekstra. Prosze powiedzcie coś na ten temat wiecej drodzy użytkownicy BR 86 w nowej szacie. 

- Jacekk
- Posty: 520
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:22
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 86
I czy to upoważnia do stwierdzenia, że lokomotywa ma nowe nadwozie? Conajwyżej po lekkim face-liftingu, gdzie przy okazji odświezenia formy pewne rzeczy zmieniono.
Nawet sam producent nie owija w bawełnę i jasno pisze, że model na bazie starego pudła, więc chyba tego powinniśmy się trzymać.
Nawet sam producent nie owija w bawełnę i jasno pisze, że model na bazie starego pudła, więc chyba tego powinniśmy się trzymać.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR 86
no i z tyłu za tym kominkiem na którym jest gwizdawka ma 2 wystające pypcie, a nie 1 no i pomiędzy kabiną a ostatnim "kominkiem" jest zupełnie inaczej. Różnic jest sporo, musiałbym mieć 86 BTTB by je wychwycić. Myślę, że Wojtek opisze je dokładnie
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 86
No jeśli całe pudło to jest to nic, to sam już nie wiem. Przeciez obudowa rodem z BTTB, no jedynie odlewy tabliczek na budce (wreszcie) zlikwidowali!Charakterek pisze:Ze starego modelu nie zostało nic.
- Karol
- Moderator
- Posty: 594
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Grybów / Limanowa
- Kontakt:
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR 86
No ijuż jest. Wygląda super, nowe podwozie i nadwozie. Ze starego modelu nie zostało nic. Pięciopolowy silnik w kotle, koło zamachowe w budce maszynisty, światła się świecą zgodnie z kierunkiem i jasno! Jeździ cichuteńko i jest na serio super! Napęd na 4 osie przenoszony za pomocą zębatek. Ten hak na dziobie to tylko w wersji limitowanej służy do powieszenia wieńca. albo pomocnika, jak będzie się opierniczał. A teraz fotki:








-
- Posty: 176
- Rejestracja: 05 maja 2006, 08:05
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: BR 86
Wreszcie modele TT zaczynają jakoś wyglądać. Nie ma co się oszukiwać, bo dotychczasowe mniejsze zainteresowanie TT-tką wynika z kiepskiej wykonalności modeli i małą ilością producentów "wielkomasowych". Szczególnie te wiązary w parowozach. Sorki, ale w N-ce wiele modeli miało dotychczas lepiej zrobione wiązary (chociażby przez TRIXa, czy Fleischmanna). Dobrze więc że wreszcie w TT-tce Tillig zaczął coś poprawiać w tych modelach
Mi osobiście brakuje jeszcze większej dostępności modeli wąskotorowych na tor 750mm (rozstaw szyn taki jak do Z-ki). Stąd jestem H0
Ale ogólnie nowe wiązary są OK
Osprzęt kotła mogli by jeszcze podrasować.


Ale ogólnie nowe wiązary są OK

-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: BR 86
"W BR56 zapomniałes jeszcze o "bombie" w kabinie
"
i czerwonych drutach do " zapalnika" z budki do tendra
co do seta z Br86 to koła toczne sa identyczne jak w wersji "cywilnej" a sam set był dostępny od ręki na targach w Lipsku!
p/s wkrótce foto relacja na naszej stronce!
pozdro ModelarzeTT Darek

i czerwonych drutach do " zapalnika" z budki do tendra

co do seta z Br86 to koła toczne sa identyczne jak w wersji "cywilnej" a sam set był dostępny od ręki na targach w Lipsku!
p/s wkrótce foto relacja na naszej stronce!
pozdro ModelarzeTT Darek
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: BR 86
Wypadałoby jeszcze, aby model miał prawidłowe wymiary. Miałem nadzieję, że wprowadzając nową 86 Tillig poprawi ten mankament. Niestety info o nowej 56 szybko sprowadziło mnie na ziemię. Ta sama baza podwoziowa, a więc nici z prawidłowych wymiarów. Od biedy w 86 można 4-5 mm różnicy przeżyć, ale ponad cm w 56 to jest przegięcie.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: BR 86
Niekoniecznie. Chyba, ze ktos znajdzie zdjecie z odpowiedniego okresu i stnienia tej lokomotywy i bedzie widac kola tarczowe.Charakterek pisze:Czyli BTTB w 86 1615-3 dało ciała?
Niemcy przy tych lokomotywach po wojnie tez niezle majstrowali. Widzialem zdjecia NRDowskich BR86 z kabina przedwojenna (dwa okna z boku) i spawanymi skrzyniami wodnymi, zreszta taki model oferuje Kittler. Podmiany kotlow, tendrow, budki czy zestawow kolowych byly norma podczas napraw parowozow.
Jezeli choc w jedny modelu Tillig zacznie wreszcie dbac o szczegoly i poszczegolne odmiany beda sie roznic czyms wiecej niz tylko numerem, w zgodzie z historia, to bedzie to krok w prawidlowym kierunku.Tak dla przypomnienia - Tillig miał w 86 koła szprychowe. http://www.ttclub.pl/data/testy/porown/8686.htm i jakby ich zastosowanie było uzasadnione z pewnością takie kółka by zastosowano. Trzeba teraz czekać na pojawienie się całej rodziny lokomotyw z serii 86 i wyłapywać różnice...
W tej chwili w TT brakuje modelu o wygladzie typowym dla maszyn z serii przedwojennej, do ktorych zalicza sie nasz eksponat z Chabowki - TKt3-16. Ale nie spodziewam sie zbyt szybkiego powstania takiego modelu, ze wzgledu na roznice w budowie skrzyn wodnych i budki.
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: BR 86
Widze, szukamy "haków" na BTTBCharakterek pisze:Czyli BTTB w 86 1615-3 dało ciała?

Ja bym tak nie powiedział, wyraźnie zostało powiedziane, że maszyny podczas późniejszej eksploatacji poddawane były różnym zmianom. Wydaje mi sie, ze wymiana (np z innego egzemplarza), tocznych zestawów kołowych jest przy tym jedna z mniej problematycznych. A pamiętajmy, że model BTTB, oferowany był głownie w IV epoce - do tego czasu, wiele mogło sie zdażyć.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 5 gości