Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 147
- Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
pisz do MATU - on takie wykona
ja już mam od niego 2x WARS restauracyjny IC w nowym i starym malowaniu
domówiłem jeszcze kilka wagonów IC w starym malowaniu...
robi modele porządnie, z blach
cena - jak za porządny model - cennik powinien być na stronie
ja już mam od niego 2x WARS restauracyjny IC w nowym i starym malowaniu
domówiłem jeszcze kilka wagonów IC w starym malowaniu...
robi modele porządnie, z blach
cena - jak za porządny model - cennik powinien być na stronie
- golab
- Posty: 1366
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 06 mar 2015, 17:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Jak by ktoś chciał dowolny wagon Y PL, voila:)
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Wprodukowanie wagonu 111a i innych pochodnycz nawet w malych seriach ,nie jest to takie proste.Zapewniam kolegow przerabialismy ten temat ,zostaly prototypy.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 07 paź 2008, 20:28
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Kiedyś widziałem zdjęcie tego 8A po pożarze, więc przypuszczam, że może już nie istnieć. Za to jedna sztuka pracowała jeszcze w zeszłym roku w składzie sieciowego: http://www.czgk.pl/details.php?image_id=48105LemingAnadyrski pisze:Może uściślę: turlały się w ruchu planowym i w malowaniu oliwkowym, bo jasnoniebieski (chyba 8A) na pewno jeszcze 7-8 lat temu był w pociągu
ratunkowym widywanym w Warszawie.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2015, 17:56 przez Mikołaj, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 1047
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
W ofercie Tilliga jest kilka wagonów 1 kl. i 1/2 kl. przedwojennej budowy, które jak najbardziej dotrwały do IV epoki i były w użytkowaniu do końca lat 70. Wynikało to z tego, że PKP cierpiało na niedobór jedynek, stąd wagony przedwojenne użytkowane były nawet na początku l. 80. Oczywiście jeździły na mniej eksponowanych trasach, głównie w pociągach niższej rangi /osobowych, dalekobieżnych przyśpieszonych/.
Modart, po uporaniu się z zaległościami, wróci do kontynuacji Schurzenów w IV epoce - brakującej do kompletu 1 kl. i 1/2 kl.
Modart, po uporaniu się z zaległościami, wróci do kontynuacji Schurzenów w IV epoce - brakującej do kompletu 1 kl. i 1/2 kl.
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Jeśli nie musi to być skład poc. pospiesznego, to pytanie do kiedy można było spotkać niezdeklasowane wagony 7A (i spotkać je w ogóle, gdyżoelka pisze:Jedyna możliwość uzyskania modelu wagonu klasy pierwszej z rodziny "Y" to wyprodukowanie modelu wagonu 112A.
zbyt długowiecznie nie były). To co prawda nie Y - circa 22 m jeśli mnie skleroza nie myli. Do końca lat '70 - to napewno. Pytanie jak długo potem
się trafiały i ile ich zostało w eksploatacji. Należące do tej samej rodziny 8A i 108A jeszcze do końca lat '80 turlały się tu i ówdzie.
120A ucieszyłby dla odmiany rumuńskich, gdzie TT też zdaje się jest popularną skalą (ale 120A po pewnych przeróbkach, bo do Rumunii dostarczanaoelka pisze:Chociaż taki wagon 111A w TT zapewne ucieszył by też węgierskich użytkowników wielkości TT.
była nieco starsza odmiana z częścią rozwiązań rodem z ryflaków. Rumuni sami produkowali też bardzo podobne wagony z ryflowanym dachem).
Może uściślę: turlały się w ruchu planowym i w malowaniu oliwkowym, bo jasnoniebieski (chyba 8A) napewno jeszcze 7-8 lat temu był w pociąguLemingAnadyrski pisze:Należące do tej samej rodziny 8A i 108A jeszcze do końca lat '80 turlały się tu i ówdzie.
ratunkowym widywanym w Warszawie. I to był razem z enerdowskim Y i ryflakiem (jeśli dobrze pamiętam) - nic tylko cały skład przemalować,
odtworzyć wnętrza do stanu pierwotnego (łatwiej napisać, aniżeli zrobić) i do muzeum! :-)
Uprzejmie proszę Moderatora o połączenie postów. Może wartoby wydłużyć okres przez jaki możliwa jest edycja postu? 15 minut to czasem za mało.[Zrobione]
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2015, 08:18 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 5 razy.
- przemcol
- Posty: 432
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Wagon 127A był jeden, druga sztuka to był 127Aa z drzwiami odskokowo-przesuwnymi.
By go spotkać naprawdę trzeba było mieć wiele szczęścia.
By go spotkać naprawdę trzeba było mieć wiele szczęścia.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2186
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Jedyny problem jest z tym, że wagony typu 127A istniały bodaj w ilości sztuk trzech. Przez co napotkanie tego wagonu w składzie pociągu wymagało nieco szczęścia.
Ogólny problem z modelami PKP szczególnie w późnej epoce IV leży właśnie w dużej ilości taboru spotykanego tylko w Polsce.
Chociaż taki wagon 111A w TT zapewne ucieszył by też węgierskich użytkowników wielkości TT.
Ogólny problem z modelami PKP szczególnie w późnej epoce IV leży właśnie w dużej ilości taboru spotykanego tylko w Polsce.
Chociaż taki wagon 111A w TT zapewne ucieszył by też węgierskich użytkowników wielkości TT.
- przemcol
- Posty: 432
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Wagon 127A standardu Z2 to jedyny wagon, który może w IV epoce udawać jedynkę.
To jest ten sam wagon który Tillig wypuścił w secie 3 wagonowym (501024).
W normalnej eksploatacji na PKP był jedynką w próbnej dwójką. W skali H0 mają taki wagon.
To jest ten sam wagon który Tillig wypuścił w secie 3 wagonowym (501024).
W normalnej eksploatacji na PKP był jedynką w próbnej dwójką. W skali H0 mają taki wagon.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Problem niestety pozostał - brak odpowiedniego wagonu w TT.
Póki co wszystko wskazuje na to, że prowodyr tego wątku na forum , czyli darasek, ma najpodobniejszą wersję jedynki, jaką szło otrzymać niskim kosztem
Problem niestety pozostał - brak odpowiedniego wagonu w TT.
Póki co wszystko wskazuje na to, że prowodyr tego wątku na forum , czyli darasek, ma najpodobniejszą wersję jedynki, jaką szło otrzymać niskim kosztem
- oelka
- Moderator
- Posty: 2186
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Kto wrobił igreka w bycie jedynką? ;-)
Nie.PiotrZ pisze:...czy producenci tacy jak Tillig lub Kuehn mogliby coś przemalować ze swojej aktualnej oferty na wagon PKP kl.1 z IV epoki (...), aby w miarę dobrze udawał wagon rzeczywisty?
Pafawag i HCP z produkcją wagonów z miejscami do siedzenia poradziły sobie nawet nie najgorzej. Po dość trudnym wprowadzeniu wagonów 104A, produkcja kolejnych typów poszła już łatwiej i dlatego wagony 111A oraz 112A oraz bezprzedziałowe 120A całkiem dobrze były w stanie zaspokoić nasze zapotrzebowanie, szczególnie na wagony pierwszej klasy, których zawsze potrzeba znacznie mniej niż "dwójek".LemingAnadyrski pisze:Po prostu wybór autora przeróbki padł na wagon o mocno charakterystycznym dachu jak na standardy PKP w latach '70 czy '80 ...
Stąd import wagonów z miejscami do siedzenia ograniczył się do tylko do dwóch typów i w obu przypadkach były to wagony drugiej klasy z ogrzewaniem nawiewnym, wykonanie którego było pewnym problemem dla naszego przemysłu, rozwiązanym dopiero w drugiej połowie lat 80.
W ten sposób sprowadziliśmy w ramach rodziny "Y" wagony Görlitz78 (50 sztuk) w 1978 roku a w 1984 - Bautzen84.
Import wagonów z miejscami do siedzenia powrócił w latach 90. gdy pojawiło się zapotrzebowanie na wagony z rodziny "X" klasy 2 - Görlitz90, oraz "Z" - Bautzen91 klasy pierwszej oraz drugiej, a następnie z ABB Henschel - Z1A oraz Z2A.
W tej chwili w TT są już w malowaniach PKP wagony Görlitz78, a PKP IC Bautzen84, Z1A oraz Z2A.
Jedyna możliwość uzyskania modelu wagonu klasy pierwszej z rodziny "Y" to wyprodukowanie modelu wagonu 112A.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 12:48 przez oelka, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 678
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Kto wrobił igreka w bycie jedynką? ;-)
Sam odczuwam taki głód na wagon kl.1 , mam więc pytanie do znawców: czy producenci tacy jak Tillig lub Kuehn mogliby coś przemalować ze swojej aktualnej oferty na wagon PKP kl.1 z IV epoki (np. ten ), aby w miarę dobrze udawał wagon rzeczywisty?LemingAnadyrski pisze:Należy tu podkreślić, że gdyby nie pewnego rodzaju głód 1 kl. w IV ep., ....
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 12:45 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- wojtek_
- Posty: 477
- Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
- Lokalizacja: swidnik
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Jedynki od cegielskiego ma w swojej ofercie pewna pracownia modelarska. Z uwagi na charakter produkcji wymagana jest cierpliwość.Lech Makowiecki pisze:Można oczywiście czekać aż np. ROBO wypuści swoje super jedynki w skali 1:120 ale tu wpada życzyć długiego, miłego życia.
Szczere uznanie! Pięknie pasuje do Warsów BTTB.piottrw pisze:To ja dołączam do składu barowóz PKP. Wszak w 1 klasie jest luksus i bigosik można w podróży zjeść.
Popełniłem kiedyś taki wagon do składu Y.
P.s.
Kiedyś w ataku szaleństwa chciałem dać milion trylionów kosmodolców za 1kl. PSK, ale ktoś byl bardziej szalony... Ech, gdzie te czasy kiedy dowolny wagonik z napisem PKP wprowadzał stan przedzawałowy...
Pzdr
Wj
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2015, 12:44 przez wojtek_, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 18 sty 2012, 14:00
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Kto zrobił oliwkową 1kl. PKP z wagonu Y/B70 ?
Witam!
Cieszę się że dyskusja wróciła na merytoryczne tory zamiast "orbitować w kosmosie". Krytyka zawsze przyniesie pożądany cel jeżeli pokaże się co i jak można było zrobić lepiej. I taki miałem cel pisząc poprzedni post.
Pozdrawiam
Lech Makowiecki
Cieszę się że dyskusja wróciła na merytoryczne tory zamiast "orbitować w kosmosie". Krytyka zawsze przyniesie pożądany cel jeżeli pokaże się co i jak można było zrobić lepiej. I taki miałem cel pisząc poprzedni post.
Pozdrawiam
Lech Makowiecki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość