406R TT produkcja seryjna

UniqueModelFactory - www.eaos.pl

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Ranger pisze:KKS w ramie lub wózku z gniazdem NEM. Jeszcze nie postanowiliśmy.... :P
Wydaje mi się, że chyba lepiej na ramie. Chodzi o to, że kulisa umieszczona na wózku wychyla się mniej niż umieszczona na ramie, bo na łuku wózki sąsiednich wagonów są mniej odchylone względem siebie niż ich ramy i co za tym idzie wagony oddalają się od siebie na mniejszą odległość. Nie wiem, czy nie będzie w przypadku KKS na wózku problemu z haczeniem buforów o siebie. Trzeba by to sprawdzić i to nie tylko z twoimi cysternami, ale w różnych konfiguracjach, z cysterną przyłączoną do wagonu długiego, krótkiego, dwu-, czteroosiowego, do lokomotywy bez kinematyki sprzęgu, na łukach przeciwstawnych itd. Myślę, że jakiś powód jest, że większość seryjnie produkowanych modeli ma jednak system wychylania sprzęgu umieszczony na ramie. Tak mi się przynajmniej wydaje, ale trzeba by to przetestować.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2014, 22:16 przez wlodar, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Niejeden
Posty: 465
Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Niejeden »

Ogarnąłeś Blendera? :)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Kolejna odsłona już z paroma wzmocnieniami.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 lip 2014, 22:01 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Kolejny etap, surowa rama prawie gotowa. Jeszcze masa wzmocnień.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Jerzyr pisze:Nie omieszkam zapytać, czy będzie kilka numerów inwentarzowych i jaki jest przewidywany termin sprzedaży ??
Planujemy wypust na początek 500szt. w transzach po 100szt. w różnych malowaniach.
Wynika z tego, że 5 :mrgreen:
Produkt wejdzie do produkcji po wakacjach, do sprzedaży może na gwiazdkę.
Warto czasem czytać uważnie ;)
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 11:34 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

Ranger pisze:...Koła metalowe obustronnie izolowane, skąd pomysł plastikowych? :P
Znikąd, tak pytam. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Jerzyr
Posty: 340
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
Lokalizacja: Łapy
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Jerzyr »

Nie omieszkam zapytać, czy będzie kilka numerów inwentarzowych i jaki jest przewidywany termin sprzedaży ??
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

KKS w ramie lub wózku z gniazdem NEM. Jeszcze nie postanowiliśmy. Koła metalowe obustronnie izolowane, skąd pomysł plastikowych? :P
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 969
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: wlodar »

A jak będzie rozwiązana sprawa sprzęgów? KKS i gniazdo NEM? No i koła metalowe?
Cena wydaje się bardzo dobra. Mnie prawdopodobnie będzie interesowało ok. 10 szt. czerwonych (może ze dwa białe), ale dokładnie się określę gdy model będzie gotowy, no i zakup będę musiał rozłożyć na ok. 1-1,5 roku. W każdym razie jestem za.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ciora »

Ot i racjonalizacja produkcji! W PRL-u byłaby nagroda ministerstwa. Dzięki za dobre wieści!
Pozdr.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Nie, belka będzie spłycona tak aby wysokie obrzeża nie dotykały jej krawędzi. Zapewni to bardzo ciasne promienie skrętu wózków. Poza tym w modelu wtryskowym zniknie problem zwarć które te ukośne belki mogły powodować bo rama będzie z ABS - tworzywo.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:25 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ciora »

Witam!
Po pierwsze to super wiadomość o seryjnej produkcji.

Moje pytanie: Na Waszej stronie była informacja nt. dotychczas produkowanego modelu: UWAGA! ABY CYSTERNY JEŹDZIŁY BEZPROBLEMOWO NA CIASNYCH ŁUKACH NALEŻY USUNĄĆ DOLNĄ WARSTWĘ UKOŚNYCH BELEK RAMY ORAZ ICH PIONOWE CZĘŚCI.

Czy w wersji seryjnej też będzie obowiazywać?
Pozdr.

Maciej
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3807
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: Ranger »

Otóż to. Lokomotywa SM42 jest bardzo specyficzna i jeździ tylko w Polsce poza nielicznymi przypadkami Turcji i Maroko. Nie ma co liczyć na sprzedaż jak w H0. 406R natomiast jeździ w całej Europie w dziesiątkach malowań.

Kolejne nie dla produkcji wtryskowej SM42 to rama. Musi być z cynku co podnosi koszta produkcji. W 406R wystarczy obciążnik z zbiorniku.
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: aquirlan »

By1 pisze:To nasuwa sie pytanie - czemu SM42 nie w tej technologii ?
Dlatego, że stosunek sprzedaży lokomotyw do wagonów nie zbliża się nawet do 1:1. Nawet w sondzie zapotrzebowania na forum SM42 ledwie otarła się o liczbę 200 sztuk, a to tylko sonda.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:45 przez aquirlan, łącznie zmieniany 1 raz.
By1
Posty: 43
Rejestracja: 21 lip 2009, 08:55
Lokalizacja: Tantow
Kontakt:

Re: 406R TT produkcja seryjna

Post autor: By1 »

Ranger pisze:
By1 pisze:No to ja zaczne dyskusje ;) ...
1. Plastik a dokładnie ABS.
2. Malowanie jak u producentów wielkosyryjnych, oznaczenie tampodrukiem.
3. Wtryskowe z plastiku
4. Opaski częściowo na zbiorniki, łączone w miejscu śrub rzymskich albo całkowicie oddzielny element z plastiku. Na zbiorniku wgłębienia zapobiegające ześlizgiwaniu się zbiornika. Decyzja jeszcze nie podjęta.
5. To chyba oczywiste jednakże będę wrzucał rendery z prac.
To nasuwa sie pytanie - czemu SM42 nie w tej technologii ?
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:44 przez By1, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „UMF”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości