Wydaje mi się, że chyba lepiej na ramie. Chodzi o to, że kulisa umieszczona na wózku wychyla się mniej niż umieszczona na ramie, bo na łuku wózki sąsiednich wagonów są mniej odchylone względem siebie niż ich ramy i co za tym idzie wagony oddalają się od siebie na mniejszą odległość. Nie wiem, czy nie będzie w przypadku KKS na wózku problemu z haczeniem buforów o siebie. Trzeba by to sprawdzić i to nie tylko z twoimi cysternami, ale w różnych konfiguracjach, z cysterną przyłączoną do wagonu długiego, krótkiego, dwu-, czteroosiowego, do lokomotywy bez kinematyki sprzęgu, na łukach przeciwstawnych itd. Myślę, że jakiś powód jest, że większość seryjnie produkowanych modeli ma jednak system wychylania sprzęgu umieszczony na ramie. Tak mi się przynajmniej wydaje, ale trzeba by to przetestować.Ranger pisze:KKS w ramie lub wózku z gniazdem NEM. Jeszcze nie postanowiliśmy....
406R TT produkcja seryjna
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 969
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Ostatnio zmieniony 10 lip 2014, 22:16 przez wlodar, łącznie zmieniany 2 razy.
- Niejeden
- Posty: 465
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Ogarnąłeś Blendera?
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Kolejna odsłona już z paroma wzmocnieniami.
Ostatnio zmieniony 10 lip 2014, 22:01 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Jerzyr pisze:Nie omieszkam zapytać, czy będzie kilka numerów inwentarzowych i jaki jest przewidywany termin sprzedaży
Wynika z tego, że 5Planujemy wypust na początek 500szt. w transzach po 100szt. w różnych malowaniach.
Warto czasem czytać uważnieProdukt wejdzie do produkcji po wakacjach, do sprzedaży może na gwiazdkę.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2014, 11:34 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
- wlodar
- Posty: 969
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Znikąd, tak pytam.Ranger pisze:...Koła metalowe obustronnie izolowane, skąd pomysł plastikowych?
- Jerzyr
- Posty: 340
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
- Lokalizacja: Łapy
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Nie omieszkam zapytać, czy będzie kilka numerów inwentarzowych i jaki jest przewidywany termin sprzedaży
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
KKS w ramie lub wózku z gniazdem NEM. Jeszcze nie postanowiliśmy. Koła metalowe obustronnie izolowane, skąd pomysł plastikowych?
- wlodar
- Posty: 969
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
A jak będzie rozwiązana sprawa sprzęgów? KKS i gniazdo NEM? No i koła metalowe?
Cena wydaje się bardzo dobra. Mnie prawdopodobnie będzie interesowało ok. 10 szt. czerwonych (może ze dwa białe), ale dokładnie się określę gdy model będzie gotowy, no i zakup będę musiał rozłożyć na ok. 1-1,5 roku. W każdym razie jestem za.
Cena wydaje się bardzo dobra. Mnie prawdopodobnie będzie interesowało ok. 10 szt. czerwonych (może ze dwa białe), ale dokładnie się określę gdy model będzie gotowy, no i zakup będę musiał rozłożyć na ok. 1-1,5 roku. W każdym razie jestem za.
- Ciora
- Posty: 423
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Ot i racjonalizacja produkcji! W PRL-u byłaby nagroda ministerstwa. Dzięki za dobre wieści!
Pozdr.
Pozdr.
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Nie, belka będzie spłycona tak aby wysokie obrzeża nie dotykały jej krawędzi. Zapewni to bardzo ciasne promienie skrętu wózków. Poza tym w modelu wtryskowym zniknie problem zwarć które te ukośne belki mogły powodować bo rama będzie z ABS - tworzywo.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:25 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ciora
- Posty: 423
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Witam!
Po pierwsze to super wiadomość o seryjnej produkcji.
Moje pytanie: Na Waszej stronie była informacja nt. dotychczas produkowanego modelu: UWAGA! ABY CYSTERNY JEŹDZIŁY BEZPROBLEMOWO NA CIASNYCH ŁUKACH NALEŻY USUNĄĆ DOLNĄ WARSTWĘ UKOŚNYCH BELEK RAMY ORAZ ICH PIONOWE CZĘŚCI.
Czy w wersji seryjnej też będzie obowiazywać?
Pozdr.
Maciej
Po pierwsze to super wiadomość o seryjnej produkcji.
Moje pytanie: Na Waszej stronie była informacja nt. dotychczas produkowanego modelu: UWAGA! ABY CYSTERNY JEŹDZIŁY BEZPROBLEMOWO NA CIASNYCH ŁUKACH NALEŻY USUNĄĆ DOLNĄ WARSTWĘ UKOŚNYCH BELEK RAMY ORAZ ICH PIONOWE CZĘŚCI.
Czy w wersji seryjnej też będzie obowiazywać?
Pozdr.
Maciej
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Otóż to. Lokomotywa SM42 jest bardzo specyficzna i jeździ tylko w Polsce poza nielicznymi przypadkami Turcji i Maroko. Nie ma co liczyć na sprzedaż jak w H0. 406R natomiast jeździ w całej Europie w dziesiątkach malowań.
Kolejne nie dla produkcji wtryskowej SM42 to rama. Musi być z cynku co podnosi koszta produkcji. W 406R wystarczy obciążnik z zbiorniku.
Kolejne nie dla produkcji wtryskowej SM42 to rama. Musi być z cynku co podnosi koszta produkcji. W 406R wystarczy obciążnik z zbiorniku.
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
Dlatego, że stosunek sprzedaży lokomotyw do wagonów nie zbliża się nawet do 1:1. Nawet w sondzie zapotrzebowania na forum SM42 ledwie otarła się o liczbę 200 sztuk, a to tylko sonda.By1 pisze:To nasuwa sie pytanie - czemu SM42 nie w tej technologii ?
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:45 przez aquirlan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 21 lip 2009, 08:55
- Lokalizacja: Tantow
- Kontakt:
Re: 406R TT produkcja seryjna
To nasuwa sie pytanie - czemu SM42 nie w tej technologii ?Ranger pisze:1. Plastik a dokładnie ABS.By1 pisze:No to ja zaczne dyskusje ...
2. Malowanie jak u producentów wielkosyryjnych, oznaczenie tampodrukiem.
3. Wtryskowe z plastiku
4. Opaski częściowo na zbiorniki, łączone w miejscu śrub rzymskich albo całkowicie oddzielny element z plastiku. Na zbiorniku wgłębienia zapobiegające ześlizgiwaniu się zbiornika. Decyzja jeszcze nie podjęta.
5. To chyba oczywiste jednakże będę wrzucał rendery z prac.
Ostatnio zmieniony 09 lip 2014, 19:44 przez By1, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości