Bielsko-Biała Główna
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Gole moduly zazwyczaj stawiamy na tylach. Prezentowane są te z zielenią. Jak kolega lubi oglądać gole deski to proponuje wycieczke do skladu drzewnego.
- dejww
- Posty: 245
- Rejestracja: 25 cze 2013, 11:19
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Co to za debiut, jeżeli był na samym tyle i mimo tego że byłem na wystawie to nawet nie wiedziałem że Bielsko-Biała była wystawiana.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Przez RS z komputera.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Programujesz z klawiatury czy przez RS?
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Jak najbardziej jestem chętny na wypróbowanie tego systemu, bo jednak Tilligi, mimo, że nie są złe, to mają swoje wady.
Wczoraj udało się uruchomić sterowanie - każdej nowości trzeba się po prostu nauczyć i tyle - wszystko już działa jak trzeba.
Wielkie dzięki z tej strony dla Kilkujadka za zaproponowanie systemu i bardzo dużą pomoc na zlocie w tej kwestii.
Wczoraj udało się uruchomić sterowanie - każdej nowości trzeba się po prostu nauczyć i tyle - wszystko już działa jak trzeba.
Wielkie dzięki z tej strony dla Kilkujadka za zaproponowanie systemu i bardzo dużą pomoc na zlocie w tej kwestii.
-
- Posty: 454
- Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
- Lokalizacja: Chorzów
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Cieszę się że moje maszyny się spisały.
Zamontuję na pętli prototypową płytkę z serwem i modułem zajętości.
Jak to zrobię to opiszę to w odpowiednim wątku.
Będzie je można zamawiać, chcemy zakończyć prototypy (sprawdziły się na stacji Wisła) i wykonać partię na nasze potrzeby oraz dla innych chętnych.
Zamontuję na pętli prototypową płytkę z serwem i modułem zajętości.
Jak to zrobię to opiszę to w odpowiednim wątku.
Będzie je można zamawiać, chcemy zakończyć prototypy (sprawdziły się na stacji Wisła) i wykonać partię na nasze potrzeby oraz dla innych chętnych.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
I tak najlepiej mi się manewrowało Ludmiłą i Traxxem Cargo w wersji Start.
A co do rozjazdów i ich napędów to mocno zastanawiam się nad przejściem na napędy TG9 (serva).
Dzięki tej awarii napędu było bardziej realistycznie
A co do rozjazdów i ich napędów to mocno zastanawiam się nad przejściem na napędy TG9 (serva).
Dzięki tej awarii napędu było bardziej realistycznie

- kaine
- Posty: 447
- Rejestracja: 02 lut 2008, 22:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Myślę że ST44 z Zachodniopomorskiego Zakładu jeździł i tak dobrze w porównaniu do innej manewrówki która była tam zatrudniona.
Rozkład był fajny jak i komunikacja między stacjami Bielsko i Tarczyn a jazda po niewłaściwym torze bezcenna
Rozkład był fajny jak i komunikacja między stacjami Bielsko i Tarczyn a jazda po niewłaściwym torze bezcenna

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Zaczątek Bielska ma już debiut na imprezie za sobą.

Uważam, że nie było źle, największe "wpadki" to:
- konieczność szybkiego powrotu do sterowania z klawiaturek z powodu nieuruchomienia się pulpitu (ale to kwestia moich, marnych jeszcze, umiejętności w programowaniu central alarmowych).
- konieczność wyłączenia z pracy jednego rozjazdu (napęd Tilliga nie dawał polaryzacji w jednym z położeń)
- oderwanie się jednej z iglic rozjazdu krzyżowego podwójnego - udało się szybko naprawić za pomocą użyczonego od obsługi Grzybowa Super Glue.
- krzyżowy podwójny i jeden zwyczajny potrzebowały szlifnięcia iglic, ale i tak będę musiał nad iglicami własnie trochę popracować, szczególnie Gagarek ROCO był na nie bardzo wrażliwy.
Ale mimo tego rozkłady udawało się planowo wykonać, chodź Grzegorz mnie oszczędził i rozkład miałem chyba niezbyt napięty (tak myślę).
Ogólnie zebrałem wiele cennych doświadczeń, które na pewno wykorzystam i wszystkim z którymi rozmawiałem na tematy techniczne w kwestiach Bielska bardzo dziękuję za cenne rady.


Uważam, że nie było źle, największe "wpadki" to:
- konieczność szybkiego powrotu do sterowania z klawiaturek z powodu nieuruchomienia się pulpitu (ale to kwestia moich, marnych jeszcze, umiejętności w programowaniu central alarmowych).
- konieczność wyłączenia z pracy jednego rozjazdu (napęd Tilliga nie dawał polaryzacji w jednym z położeń)
- oderwanie się jednej z iglic rozjazdu krzyżowego podwójnego - udało się szybko naprawić za pomocą użyczonego od obsługi Grzybowa Super Glue.
- krzyżowy podwójny i jeden zwyczajny potrzebowały szlifnięcia iglic, ale i tak będę musiał nad iglicami własnie trochę popracować, szczególnie Gagarek ROCO był na nie bardzo wrażliwy.
Ale mimo tego rozkłady udawało się planowo wykonać, chodź Grzegorz mnie oszczędził i rozkład miałem chyba niezbyt napięty (tak myślę).
Ogólnie zebrałem wiele cennych doświadczeń, które na pewno wykorzystam i wszystkim z którymi rozmawiałem na tematy techniczne w kwestiach Bielska bardzo dziękuję za cenne rady.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 11:35 przez KamilW, łącznie zmieniany 3 razy.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Tak, słupy to własny wyrób, drukowane w 3D. Wysięgniki to Viessmann.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Nie wiem - może nie doczytałem - ale te słupy kratownicowe to wyrób własny? Wysięgniki widzę , że chyba VIESSMANN-a. Jeśli wyrób własny to jaka metoda wykonania? Jeśli można wiedzieć... ładnie to wygląda.KamilW pisze:Pierwsze próby z drukowanymi elementami sieci trakcyjnej.
[url=http://images54.fotosik.pl/23/ff608df7848ed738m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images51.fotosik.pl/23/1eb46f4370daea0dm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images55.fotosik.pl/23/ea2e39cd865a4fdcm.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images55.fotosik.pl/23/932d696fa51806c5m.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://images55.fotosik.pl/23/4ea7bef31b3ae78em.jpg]Obrazek[/URL]
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
-
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Kamil, zerknij proszę na PW.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Bielsko-Biała Główna
Taka mała burza mózgów z mojej strony.
Wiadomo na 100%, że całej stacji na Sosnowiec 2014 nie uda się skończyć.
Ale mimo wszystko jeśli organizatorzy wyrażą zgodę chciałbym się pojawić z tym co mam gotowe.

I tutaj moje pytanie, chciałbym, żeby to było jak najbardziej użyteczne.
gotowe jest tyle stacji, pytanie, co ewentualnie zrobić, dodać po prawej stronie, żeby to mogło do czegoś służyć.
Może bo być przejściówka długości 30-60 cm, która by wyprowadzała niektóre tory i zakańczała prawą stronę profilami typowymi tak żeby można było coś po prawej stronie jeszcze dołączyć. No chyba że miała by to być stacja końcowa, wtedy pozakładam kozły i nie będzie tematu.
Jest możliwość elektryfikacji wszystkich lub wybranych torów.
Bardzo prosił bym o pomoc w temacie.
Kamil
Wiadomo na 100%, że całej stacji na Sosnowiec 2014 nie uda się skończyć.
Ale mimo wszystko jeśli organizatorzy wyrażą zgodę chciałbym się pojawić z tym co mam gotowe.

I tutaj moje pytanie, chciałbym, żeby to było jak najbardziej użyteczne.
gotowe jest tyle stacji, pytanie, co ewentualnie zrobić, dodać po prawej stronie, żeby to mogło do czegoś służyć.
Może bo być przejściówka długości 30-60 cm, która by wyprowadzała niektóre tory i zakańczała prawą stronę profilami typowymi tak żeby można było coś po prawej stronie jeszcze dołączyć. No chyba że miała by to być stacja końcowa, wtedy pozakładam kozły i nie będzie tematu.
Jest możliwość elektryfikacji wszystkich lub wybranych torów.
Bardzo prosił bym o pomoc w temacie.
Kamil
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości