A co to - Ameryka?r_mik pisze:A strob?
AVT5201 DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Moderator: mod-Elektryka i DCC
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Ostatnio zmieniony 02 sty 2014, 20:35 przez Fantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
r_mik
- Posty: 63
- Rejestracja: 30 lip 2009, 20:25
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
A strob?drlukasz pisze:2² =4 = potraktować jako bity do dalszego dekodowania...
Ostatnio zmieniony 02 sty 2014, 20:34 przez r_mik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
r_mik
- Posty: 63
- Rejestracja: 30 lip 2009, 20:25
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
No i jak wysterować 4 wyjścia funkcyjne, mając do dyspozycji 2?Misiek pisze:To już nie wersja budeżetowaMariusz pisze:Światło w kabinie. Końcówki w wagonach.![]()
Spróbuję zrobić wersję mini, raczej nie tak mała jak ZIMO czy LENZ. Zrobię wstępny projekt z elementami 0805 (te jeszcze idzie montować ręcznie). O wynikach (wymiarach) poinformuję.
Pewnie będzie wiele kompromisów (np dodatkowe wyjścia o poziomach TTL) może mniejsza wydajność pądowa (500mA zamiast 1A), ale jest szansa, że z tego coś wyjdzie.
Proszę pamiętać, że wiele elementów jest niedostępnych w małych ilościach i/lub "ludzkich obudowach" , a nie sądzę, że rocznie sprzeda się 1000 dekoderów aby inwestycja w np czterowarstwowy druk i montaż kilku prototypów na automatach z elementami 0402 był opłacalny.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2014, 20:35 przez r_mik, łącznie zmieniany 7 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10967
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- Misiek
- Posty: 1704
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
To już nie wersja budeżetowaMariusz pisze:Światło w kabinie. Końcówki w wagonach.
Po co więc montować/podłączać światła czerwone w modelu?Mariusz pisze:Drażnią mnie czerwone światła w loku, który ciągnie wagony
Wersja mini, macie na myśli taką o wymiarach 13x9x3mm? Wziąłbym parę ;-)
Ostatnio zmieniony 23 lis 2013, 13:32 przez Misiek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Dodałbym możliwość sterowania światłami: jedno, wszystkie, czerwone, białe tak jak na prawdziwej kolei. Światło w kabinie. Końcówki w wagonach.
Drażnią mnie czerwone światła w loku, który ciągnie wagony
Drażnią mnie czerwone światła w loku, który ciągnie wagony
- Niejeden
- Posty: 470
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Myślę, że największym wzięciem cieszyłaby się wersja "budżetowa" - podstawowe funkcje w atrakcyjnej cenie. Wprawdzie nie robiłem żadnych badań rynku ale mam wrażenie, że większość Kolegów i tak nie wykorzystuje zaawansowanych funkcji drogich dekoderów takich jak krzywa prędkości, automatyczne zatrzymanie itp. Poza tym nadal "w obrocie" jest spora ilość lokomotyw BTTB, na które szkoda drogich dekoderów. Mnie osobiście wystarczyłoby:
- ustawienie prędkości min, max, przyspieszenia, hamowania (liniowo, bez krzywych)
- 128 kroków
- światła białe/czerwone w zależności od kierunku jazdy, ewentualnie z regulacją jasności przez CV.
- kompensacja obciążenia (chociaż też niekoniecznie)
- długie adresy (ważne na imprezach modułowych)
- jakiś rodzaj podtrzymania zasilania i pamiętanie ostatniego rozkazu tak aby nie resetował się przy przerwie w zasilaniu (przydatne na imprezach modułowych)
- jako modularz automatyki nie potrzebuję zupełnie - na zlocie każdy pociąg prowadzi maszynista.
Propozycja Artura - prosty, niedrogi dekoder funkcyjny do oświetlenia wagonów też jest dobry.
- ustawienie prędkości min, max, przyspieszenia, hamowania (liniowo, bez krzywych)
- 128 kroków
- światła białe/czerwone w zależności od kierunku jazdy, ewentualnie z regulacją jasności przez CV.
- kompensacja obciążenia (chociaż też niekoniecznie)
- długie adresy (ważne na imprezach modułowych)
- jakiś rodzaj podtrzymania zasilania i pamiętanie ostatniego rozkazu tak aby nie resetował się przy przerwie w zasilaniu (przydatne na imprezach modułowych)
- jako modularz automatyki nie potrzebuję zupełnie - na zlocie każdy pociąg prowadzi maszynista.
Propozycja Artura - prosty, niedrogi dekoder funkcyjny do oświetlenia wagonów też jest dobry.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10967
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Dla mnie osobiście szokiem było, ze nie powstała od razu wersja mini.r_mik pisze:... powstanie wersja miniaturowa.
Małe procki daje się upakować na powierzchni dekodera mini, a na początek można zacząć od wersji bez sterowania silnikiem - tylko do świateł (akcesoriów), do wagonów z kabinami sterującymi.
- miano
- Posty: 659
- Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Zainteresowanie pewnie i by się znalazło jak pojawi się podaż
-
r_mik
- Posty: 63
- Rejestracja: 30 lip 2009, 20:25
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Ten dekoder nie zmieści się w TT. Jeśli będzie odpowiednie zainteresowanie powstanie wersja miniaturowa.Niejeden pisze:Piękna sprawa (i cena) ale dla TT te dekodery są chyba trochę za dużeKiedyś zastanawiałem się nad zakupem ale zniechęciły mnie właśnie wymiary. Czy komuś udało się je zainstalować w lokomotywie TT?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2013, 08:46 przez r_mik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Niejeden
- Posty: 470
- Rejestracja: 18 sie 2009, 20:47
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Piękna sprawa (i cena) ale dla TT te dekodery są chyba trochę za duże
Kiedyś zastanawiałem się nad zakupem ale zniechęciły mnie właśnie wymiary. Czy komuś udało się je zainstalować w lokomotywie TT?
-
r_mik
- Posty: 63
- Rejestracja: 30 lip 2009, 20:25
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Nowy program do AVT-5535
Dostępny jest nowy progrm dla AVT-5535. Poprawiono funkcjonalność ABC (wycofanie z pod semafora) oraz dodano światła krótkie. Światła krótkie załączają się co drugie użycie F0. Zapraszam do testowania.
Proszę o kontakt osoby zainteresowane testowaniem nowych funkcjonalności.
Proszę o kontakt osoby zainteresowane testowaniem nowych funkcjonalności.
-
r_mik
- Posty: 63
- Rejestracja: 30 lip 2009, 20:25
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
W AVT jest już dostępny dekoder V2 . Wersja do montażu 36zł. Cena zmontowanego i uruchomionego dekodera 49zł.
Ostatnio zmieniony 12 sie 2012, 17:24 przez r_mik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
r_mik
- Posty: 63
- Rejestracja: 30 lip 2009, 20:25
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Pod adresem r-mik.eu/_kolejki.eu/DekoderDCC_v2_0.zip znajduje się archiwum z nową wersja programu dla dekodera trakcji oraz oświetlenia dla procesora AtTin85.
Opis CV:
//CV1 - Adres lokomotywy 1..127 domyślnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV2 - Minimalne napięcie na silniku w setkach mV 0..50 domyślnie 20
// 10 - 1V
// 35 - 3,5V
// 50 - 5V
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV3 - Czas rozpędziania dla AtTiny: 0..31
// CV3 * 8ms * prędkość_zadana(255) / 8
// np: CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.008s * 255/8 = 3,8 sekundy
// CV3=1 daje czas rozpedziania: 1 * 0.008s * 255/8 = 0,2 sekundy
// Wpisanie 0 wyłącza funkcję
//
//CV3 - Czas rozpędziania dla AtMega: 0..31
// CV3 * 1ms * prędkość_zadana(255) / 1
// np: CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.001s * 255/1 = 3,8 sekundy
// CV3=1 daje czas rozpedziania: 1 * 0.001s * 255/1 = 0,2 sekundy
// Jak widac dla AtMega czasy sa takie same, tyle, że przystpieszanie płyne
// Wpisanie 0 wyłącza funkcję
//
// Jeśli prędkość maksymalna bedzie niższa, to czas rozpędzania zmniejszy się:
// CV3 * 1ms * prędkość_zadana(100) / 1
// CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.001s * 100/1 = 1,5 sekundy
// Jak widac dla AtMega czasy sa takie same, tyle, że przystpieszanie płyne
//
// domyślna wartość 10
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV4 - Czas hamowania (reguły jak dla rozpedziania) 0..15 domyślnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV5 - Maksymalne napięcie na silniku w setkach mV 60..160 domyślnie 120
//------------------------------------------------------------------------------//
///CV9 - Częstotliwośc PWM'a (dekoder trakcji) 0..255
// lub wypełnienie PWM'a (jeśność lamp) dla dekodera oświetlenia 0..255
//
// b0..b3:
//Dla AtTiny:
// 0 - 125Hz
// 1 - 125Hz
// 2 - 125Hz (domyślna)
// 3 - 250Hz
// 4 - 500Hz
// 5 - 1kHz
// 6 - 2kHz
// 7 - 4kHz
// 8 - 8kHz
// 9 - 15kHz
// 10 - 15kHz
//
//Dla AtMega:
// 0 - 30Hz
// 1 - 30Hz
// 2 - 125Hz (domyślna)
// 3 - 125Hz
// 4 - 500Hz
// 5 - 500Hz
// 6 - 500Hz
// 7 - 4kHz
// 8 - 4kHz
// 9 - 4kHz
// 10 - 32kHz
//
//Dla małych prędkości:
// b4..b5:
// Tiny / Mega
// 00 - 125Hz / 30Hz
// 01 - 250Hz / 125Hz
// 10 - 500Hz / 500Hz
// 11 - 1kHz / 4kHz
//
//Próg zmiany ze startowej wartości PWM warość podstawową:
// b6..b7
// 00 - zawsze podstawowa (PWM z bitów b0..b3)
// 00 - 12%
// 00 - 24%
// 00 - 36%
//
// Wartość domyslna 2
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV10 - wypełnienie PWM'a (jeśność lamp w przedsionkach) 0..255
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV11 - Czas w ms od braku transmisji do wyłączenia silnika 0..255 domyślnie 100
// lub przejscia na jazdę analogową
// np: CV11 = 127 da czas TimeOut 0.001s * 127 = 127 ms
// To czy silnik sie zatrzyma, czy bedzie jazda analogowa zależy od CV29
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV12 - wypełnienie PWM'a (jeśność lamp końca składu) 0..255
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV17,18 - Adres rozszerzony dekodera. 101..9999//
// CV17 - starsza część adresu,
// CV18 - młodsza część adresu.
// Aktywny tylko, gdy jest skonfigurowany w CV29
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV24 - jazda manewrowa:
// b0, b1 - aktywacja jazdy manewrowej funkcją:
// 00 - brak jazdy manewrowej
// 01 - F3
// 10 - F4
// 11 - F5
// b2 - włączenie jazdy z prędkością zmniejszoną (CV25)
// b3 - równoczesne włączenie FR i FH
// b4.b5 - wyjście blokujace czerwone światła:
// 00 - brak blokady
// 01 - F1
// 10 - F2
// 11 - F3
// b6 - wolny
// b7 - wyłączenie w trybie manewrowym przyspieszania i zwalniania
// domyślna wartość 14
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV25 - Maksymalne napięcie podczas jazy manewrowej (w 100mV, jak dla CV2 i CV5) domyślnie 60
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV27 - Decoder Automatic Stopping Configuration
// (+1) Bit0 = "1" Zatrzymanie gdy odchyłka dodatnia i jedzie do przodu
// (+2) Bit1 = "1" Zatrzymanie gdy odchyłka ujemna i jedzie do tyłu
// (+4) Bit2 = "1" zmienia reakcję na kierunek
//Domyślnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV29 - Konfiguracja dekodera - domyślnie 2
// (+1) Bit0 = "0" - DIR normal, "1" - DIR reversed (zamienione kierunki jazdy)
// (+2) Bit1 = "0" 14 kroków, "1" - 28 kroków
// (+4) Bit2 = "0" tylko DCC (brak transmisji to stop), "1" - Analog możliwy (gdy brak transmisji)
// Bit3 = "0" dekoder tylko odbiera rozkazy, "1" = Power Source Conversion Enabled, See CV#12 for more information,
// Bit4 = "0" prędkość kontrolowana przez CV2,5,6, "1" indywidualna tablica prędkości (CV66..CV95)
// Bit5 = "0" adres jednobajtowy, =1 adres rozszeżony
//Bit 6 = Reserved for future use.
//Bit 7 = Accessory Decoder: "0" = Multifunction Decoder, "1" = Accessory Decoder (see CV #541 for a description of assignments for bits 0-6)
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV30 - czas rozświetlania świateł 1..31 domyslnie 8
//CV31 - czas wygaszania świateł 1..31 domyslnie 2
// Czas rozświetlania przednich równy: CV30 * CV40 * 1ms/4
// np: dla: CV30=16, CV40=255: 1 * 255 * 1ms/4 = 1 sek
//
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega
!
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV40 - napięcie na wyjściu świateł przednich w setkach mV 0..160
//CV41 - napięcie na wyjściu swiatła tył 0..160
//CV42 - napięcie na wyjściu F1 0..160
//CV43 - napięcie na wyjściu F2 0..160
// Domyślnie 120
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega
!
//------------------------------------------------------------------------------//
//Rejestry konfigurujące wyjścia funkcyjne (mapowanie): 0..28
//Przykład: CV71 = 1 - wyjście 1 kontrolowane funkcją F1
// CV72 = 3 - wyjście 2 kontrolowane funkcją F3
// CV73 = 0 - wyjście 3 wyłączone
//
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega
!
//
#define defCV71 1
#define defCV72 2
#define defCV73 3
#define defCV74 4
#define defCV75 5
#define defCV76 6
#define defCV77 7
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV134 - poziom sygnału po którym nastapi zatrzymanie lokomotywy przy asymetrii na szynach
// Jeden bit to napięcie: 1.1V / 1024 * (100/4,3) = 2,5mV dla nowych płytek
// dla starych: 5V / 1024 * (22/4,3) = 2,5mV
//
//------------------------------------------------------------------------------//
#define defCV134 8
//---------------------------------------
Zachęcam do testowania.
(Trwają prace nad HLU)
Opis CV:
//CV1 - Adres lokomotywy 1..127 domyślnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV2 - Minimalne napięcie na silniku w setkach mV 0..50 domyślnie 20
// 10 - 1V
// 35 - 3,5V
// 50 - 5V
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV3 - Czas rozpędziania dla AtTiny: 0..31
// CV3 * 8ms * prędkość_zadana(255) / 8
// np: CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.008s * 255/8 = 3,8 sekundy
// CV3=1 daje czas rozpedziania: 1 * 0.008s * 255/8 = 0,2 sekundy
// Wpisanie 0 wyłącza funkcję
//
//CV3 - Czas rozpędziania dla AtMega: 0..31
// CV3 * 1ms * prędkość_zadana(255) / 1
// np: CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.001s * 255/1 = 3,8 sekundy
// CV3=1 daje czas rozpedziania: 1 * 0.001s * 255/1 = 0,2 sekundy
// Jak widac dla AtMega czasy sa takie same, tyle, że przystpieszanie płyne
// Wpisanie 0 wyłącza funkcję
//
// Jeśli prędkość maksymalna bedzie niższa, to czas rozpędzania zmniejszy się:
// CV3 * 1ms * prędkość_zadana(100) / 1
// CV3=15 daje czas rozpedziania: 15 * 0.001s * 100/1 = 1,5 sekundy
// Jak widac dla AtMega czasy sa takie same, tyle, że przystpieszanie płyne
//
// domyślna wartość 10
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV4 - Czas hamowania (reguły jak dla rozpedziania) 0..15 domyślnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV5 - Maksymalne napięcie na silniku w setkach mV 60..160 domyślnie 120
//------------------------------------------------------------------------------//
///CV9 - Częstotliwośc PWM'a (dekoder trakcji) 0..255
// lub wypełnienie PWM'a (jeśność lamp) dla dekodera oświetlenia 0..255
//
// b0..b3:
//Dla AtTiny:
// 0 - 125Hz
// 1 - 125Hz
// 2 - 125Hz (domyślna)
// 3 - 250Hz
// 4 - 500Hz
// 5 - 1kHz
// 6 - 2kHz
// 7 - 4kHz
// 8 - 8kHz
// 9 - 15kHz
// 10 - 15kHz
//
//Dla AtMega:
// 0 - 30Hz
// 1 - 30Hz
// 2 - 125Hz (domyślna)
// 3 - 125Hz
// 4 - 500Hz
// 5 - 500Hz
// 6 - 500Hz
// 7 - 4kHz
// 8 - 4kHz
// 9 - 4kHz
// 10 - 32kHz
//
//Dla małych prędkości:
// b4..b5:
// Tiny / Mega
// 00 - 125Hz / 30Hz
// 01 - 250Hz / 125Hz
// 10 - 500Hz / 500Hz
// 11 - 1kHz / 4kHz
//
//Próg zmiany ze startowej wartości PWM warość podstawową:
// b6..b7
// 00 - zawsze podstawowa (PWM z bitów b0..b3)
// 00 - 12%
// 00 - 24%
// 00 - 36%
//
// Wartość domyslna 2
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV10 - wypełnienie PWM'a (jeśność lamp w przedsionkach) 0..255
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV11 - Czas w ms od braku transmisji do wyłączenia silnika 0..255 domyślnie 100
// lub przejscia na jazdę analogową
// np: CV11 = 127 da czas TimeOut 0.001s * 127 = 127 ms
// To czy silnik sie zatrzyma, czy bedzie jazda analogowa zależy od CV29
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV12 - wypełnienie PWM'a (jeśność lamp końca składu) 0..255
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV17,18 - Adres rozszerzony dekodera. 101..9999//
// CV17 - starsza część adresu,
// CV18 - młodsza część adresu.
// Aktywny tylko, gdy jest skonfigurowany w CV29
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV24 - jazda manewrowa:
// b0, b1 - aktywacja jazdy manewrowej funkcją:
// 00 - brak jazdy manewrowej
// 01 - F3
// 10 - F4
// 11 - F5
// b2 - włączenie jazdy z prędkością zmniejszoną (CV25)
// b3 - równoczesne włączenie FR i FH
// b4.b5 - wyjście blokujace czerwone światła:
// 00 - brak blokady
// 01 - F1
// 10 - F2
// 11 - F3
// b6 - wolny
// b7 - wyłączenie w trybie manewrowym przyspieszania i zwalniania
// domyślna wartość 14
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV25 - Maksymalne napięcie podczas jazy manewrowej (w 100mV, jak dla CV2 i CV5) domyślnie 60
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV27 - Decoder Automatic Stopping Configuration
// (+1) Bit0 = "1" Zatrzymanie gdy odchyłka dodatnia i jedzie do przodu
// (+2) Bit1 = "1" Zatrzymanie gdy odchyłka ujemna i jedzie do tyłu
// (+4) Bit2 = "1" zmienia reakcję na kierunek
//Domyślnie 3
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV29 - Konfiguracja dekodera - domyślnie 2
// (+1) Bit0 = "0" - DIR normal, "1" - DIR reversed (zamienione kierunki jazdy)
// (+2) Bit1 = "0" 14 kroków, "1" - 28 kroków
// (+4) Bit2 = "0" tylko DCC (brak transmisji to stop), "1" - Analog możliwy (gdy brak transmisji)
// Bit3 = "0" dekoder tylko odbiera rozkazy, "1" = Power Source Conversion Enabled, See CV#12 for more information,
// Bit4 = "0" prędkość kontrolowana przez CV2,5,6, "1" indywidualna tablica prędkości (CV66..CV95)
// Bit5 = "0" adres jednobajtowy, =1 adres rozszeżony
//Bit 6 = Reserved for future use.
//Bit 7 = Accessory Decoder: "0" = Multifunction Decoder, "1" = Accessory Decoder (see CV #541 for a description of assignments for bits 0-6)
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV30 - czas rozświetlania świateł 1..31 domyslnie 8
//CV31 - czas wygaszania świateł 1..31 domyslnie 2
// Czas rozświetlania przednich równy: CV30 * CV40 * 1ms/4
// np: dla: CV30=16, CV40=255: 1 * 255 * 1ms/4 = 1 sek
//
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV40 - napięcie na wyjściu świateł przednich w setkach mV 0..160
//CV41 - napięcie na wyjściu swiatła tył 0..160
//CV42 - napięcie na wyjściu F1 0..160
//CV43 - napięcie na wyjściu F2 0..160
// Domyślnie 120
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega
//------------------------------------------------------------------------------//
//Rejestry konfigurujące wyjścia funkcyjne (mapowanie): 0..28
//Przykład: CV71 = 1 - wyjście 1 kontrolowane funkcją F1
// CV72 = 3 - wyjście 2 kontrolowane funkcją F3
// CV73 = 0 - wyjście 3 wyłączone
//
// Rejestr aktywny tylko dla AtMega
//
#define defCV71 1
#define defCV72 2
#define defCV73 3
#define defCV74 4
#define defCV75 5
#define defCV76 6
#define defCV77 7
//------------------------------------------------------------------------------//
//CV134 - poziom sygnału po którym nastapi zatrzymanie lokomotywy przy asymetrii na szynach
// Jeden bit to napięcie: 1.1V / 1024 * (100/4,3) = 2,5mV dla nowych płytek
// dla starych: 5V / 1024 * (22/4,3) = 2,5mV
//
//------------------------------------------------------------------------------//
#define defCV134 8
//---------------------------------------
Zachęcam do testowania.
(Trwają prace nad HLU)
Ostatnio zmieniony 30 mar 2012, 22:08 przez r_mik, łącznie zmieniany 2 razy.
-
r_mik
- Posty: 63
- Rejestracja: 30 lip 2009, 20:25
- Lokalizacja: wawa
- Kontakt:
Re: DEKODER DCC STEROWANIE MAKIETĄ KOLEJOWĄ
Rozwijam oprogramowanie dla AVT-5201 a co za tym idzie także dla AVT-1617 (oświetlenie wagonu). Prace są prowadzone pod kątem nowego dekodera trakcji, o którym za chwilę. Co zyskają AVT-5201 i AVT-1617?:
- tryb programowania DirectMode
- adresowanie długie
- poprawione ABC
- poprawione dekodowanie DCC
- płynniejsze przyspieszanie i zwalnianie (zmiana PWM1/256, a nie 8/256)
w/w poprawki są już zrobione, a co zaoferuje nowy dekoder?:
- 6 wyjść funkcyjnych, w tym:
2 do sterowania oświetleniem
2 (F1, F2) dodatkowe mocy
2 (F3, F4) TTL (max 20mA)
- płynne rozjaśnianie i ściemnianie świateł
- tryb jazdy manewrowej:
prędkość zmniejszona o połowę
z obu stron światła białe
blokowanie czerwonych świateł przez wyjście funkcyjne F1, F2 lub F3
- wyjście SUSI (do dekodera dźwiękowego - w opracowaniu)
Osoby posiadające dekoder AVT-5201 zainteresowane testowaniem nowego oprogramowania proszę o kontakt.
- tryb programowania DirectMode
- adresowanie długie
- poprawione ABC
- poprawione dekodowanie DCC
- płynniejsze przyspieszanie i zwalnianie (zmiana PWM1/256, a nie 8/256)
w/w poprawki są już zrobione, a co zaoferuje nowy dekoder?:
- 6 wyjść funkcyjnych, w tym:
2 do sterowania oświetleniem
2 (F1, F2) dodatkowe mocy
2 (F3, F4) TTL (max 20mA)
- płynne rozjaśnianie i ściemnianie świateł
- tryb jazdy manewrowej:
prędkość zmniejszona o połowę
z obu stron światła białe
blokowanie czerwonych świateł przez wyjście funkcyjne F1, F2 lub F3
- wyjście SUSI (do dekodera dźwiękowego - w opracowaniu)
Osoby posiadające dekoder AVT-5201 zainteresowane testowaniem nowego oprogramowania proszę o kontakt.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

