Eaos-w 401Wj, 409W, 430W - kilka pytań.

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
gemol
Posty: 1047
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Eaos-w 401Wj, 409W, 430W - kilka pytań.

Post autor: gemol »

2.Zakres numeracyjny (za Katalogiem Wagonów Towarowych)
401Wj: 432 0 XXX do 532 3 XXX,
Powinno być 532 0.
O ile dobrze rozumiem, to z powyższych danych wynika, iż jest grupa wagonów trzech typów które będą mieć przypisany ten sam numer (powtarzające się serie i numery w serii)?
Numeracja UIC określa cechy wagonów, a zatem różne typy wagonów o identycznych cechach mogą znaleźć się w tym samym zakresie numerów. Przykładem mogą być węglarki 412W, E/CSD, E/CFR - są zakresy numerów, w których znajdziemy przedstawicieli każdego z tych trzech typów. Nie znaczy to jednak, że wagony różnych typów mogą posiadać ten sam numer. Każdy wagon posiada swój niepowtarzalny numer.
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 13:44 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Eaos-w 401Wj, 409W, 430W - kilka pytań.

Post autor: AK »

1.Róznice pomiędzy 401Wj i 409W::
a) drobiazgi w układzie hamulcowym
b) konstrukcja pudła:
- wysokość bocznej obwiedziny górnej
- rozstaw słupków (w obu przypadkach jest nierównomierny ale różny i dlatego przerwa pomiędzy lewym skrajnym słupkiem a ryglem otworu wyczystkowego jest różna)
- konstrukcją słupków 401Wj ma 2 wykonania ściany ze słupkami z ceowników i z dwuteowników natomiast 409W tylko dwuteownikowae a wersja 409Wj ze słupkami ceownikowymi ma wzmocnienia dolne po różnych strona słupka
c) konstrukcja ostoi
- poza drobiazgami różna jest czołownica (409W ma przystosowana do zabudowy sprzęgu samoczynnego więc ma duży otwórw środkowej części i hak na demontowalnych prowadnikach).

Co do 430W to wątpie żeby jakieś stałe cechy konstrukcji miała cała seria. O ile się orientuję składali je z czego popadło i każdy wytwórca trochę inaczej.

2.Zakres numeracyjny (za Katalogiem Wagonów Towarowych)
401Wj: 432 0 XXX do 532 3 XXX, 530 3 XXX do 531 2 XXX, 532 9 XXX przenumerowane obecnie na 534 3 XXX.
409W: 531 9 XXX, 531 4 XXX do 531 5 XXX
430W: 537 4 XXX, 540 0 XXX, 535 6 XXX.

3.Lata rozpoczęcia produkcji w poście powyżej..
Ostatnio zmieniony 11 sie 2013, 10:58 przez AK, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Eaos-w 401Wj, 409W, 430W - kilka pytań.

Post autor: KamilW »

Ad 3.
401Wj - 1974
409W - 1977
430W - 2004
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 432
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Eaos-w 401Wj, 409W, 430W - kilka pytań.

Post autor: przemcol »

No to cytuje za panem Terczyńskim:
401Wj "..wagon będący wersja rozwojową węglarki 401Wd ... ZNTK Ostrów, które w połowie 1974 r. uruchomiły produkcję seryjną ... 401Wj nie miał w ogóle drzwi ładunkowych.
409 W "W stosunku do rodziny 401W dokonano rekonstrukcji najbardziej obciążonych węzłów ostoi i pudła ... Od ... 401Wj ... wyróżniały się także innym rozmieszczeniem słupków."
430W "... koncepcja budowy węglarek "oszczędnych", opartych o standard 401W. W produkcji tych wagonów wykorzystano staroużyteczne elementy układu biegowego i hamulca ..."
Samowarek
Posty: 745
Rejestracja: 30 paź 2010, 02:05
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Eaos-w 401Wj, 409W, 430W - kilka pytań.

Post autor: Samowarek »

...autor Paweł Terczyński wydawnictwo Kolpress (www.kolpres.pl) ;) Niestety nie posiadam tej książki :cry:
Ostatnio zmieniony 01 sie 2013, 22:49 przez Samowarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 432
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Eaos-w 401Wj, 409W, 430W - kilka pytań.

Post autor: przemcol »

Zajrzyj do "Atlasu wagonów towarowych", tam znajdzie odpowiedzi na większość pytań.
jawa
Posty: 34
Rejestracja: 27 kwie 2012, 09:26
Lokalizacja: ok. Krakowa
Kontakt:

Eaos-w 401Wj, 409W, 430W - kilka pytań.

Post autor: jawa »

Witam wszystkich :)

Szukałem w internecie informacji na temat wyżej wymienionych wagonów, ale nie znalazłem wszystkiego na ich temat. Proszę o odpowiedź na pytania:

1) Czym różnią się konstrukcyjnie 401Wj, 409W, 430W? Wiem, że mają trochę inne parametry (masa własna, długość, wielkość drzwi wyczystkowych) ale przeglądając zdjęcia nie mogę doszukać się różnic w wyglądzie.

2) Czy można stwierdzić po numerze jaki jest to typ wagonu? PKP Cargo podaje zakres numerów:

401Wj 530 2006 – 536 2694
409W 530 2019 – 537 4031
430W 535 6023 – 540 0436

O ile dobrze rozumiem, to z powyższych danych wynika, iż jest grupa wagonów trzech typów które będą mieć przypisany ten sam numer (powtarzające się serie i numery w serii)?

3) Od którego roku weszły do produkcji wyżej wymienione wagony? Udało mi się jedynie dowiedzieć, że 430W jest nadal produkowany.
Ostatnio zmieniony 01 sie 2013, 21:26 przez jawa, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości