Nowości 2013
Moderator: mod-Tabor
- jarkott
- Posty: 624
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:17
- Lokalizacja: Sopot
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
A ja mam nadzieję, że PIKO w późniejszym czasie wypuści wersję 6-cio osiową w kilku malowaniach, a może także i BR119.
Oba modele w wielkości H0 wykonane przez firmę PIKO uważane są za udane - miejmy nadzieję, że w przypadku modeli TT będzie podobnie.
Oba modele w wielkości H0 wykonane przez firmę PIKO uważane są za udane - miejmy nadzieję, że w przypadku modeli TT będzie podobnie.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3238
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
Na pewno będzie to okazja do poszerzenia sobie kolekcji o kolejną BR 118 i miejmy nadzieję że będzie to konstrukcja lepsza od Tilliga (brak dupereli do powklejania, które są bez sensu w przypadku Tilliga, lepszy silnik - od Tilliga w większości BR 118 chodzi jak pralka, no i cena.) Czasami prostsze rzeczy są praktyczniejsze
.

- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
BR118 to kolejny model z oferty PIKO, który po okresie roku, dwóch zostaje przeskalowany i po H0 pojawia się również w TT. Zakładam więc, że podobnie jak poprzednimi razy, również teraz jego poziom wykonania będzie zbliżony. Poniżej link do opisu MI z 2011 roku (czyli z czasów kiedy omawiany model pojawił się w H0) - jeżeli w TT będzie podobnie to będzie to dobry zakup:
http://www.piko.de/d/wir_ueber_uns/pres ... BI_118.php
http://www.piko.de/d/wir_ueber_uns/pres ... BI_118.php
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10810
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
Muszę przyznać, że TAURUSY, które są katowane na wszystkich imprezach, trzymają się dzielnie i SĄ niezawodne - w odróżnieniu od Tilligów, z którymi bywają takie czy inne problemy. Jest to tania oferta dla szerokiego odbiorcy, warta propagowania, szczególnie na początek. Oby tylko księgowi nie popsuli jakości nowych modeli.DBv pisze:Wracając do tematu PIKO - ja się bardzo ciesze z zapowiadanych nowości.

- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
Wracając do tematu PIKO - ja się bardzo ciesze z zapowiadanych nowości.
BR118 od PIKO świetnie zapełni mi lukę "ciągników" dla składów wagonowych pamiętających jeszcze czasy BTTB. Nowe lokomotywy siłą rzeczy trafiały do składów z nowej produkcji a dla starych modeli wagonów brakowało czegoś odpowiedniego, czegoś co być może nie grzeszyłoby super hiper finezją ale za rozsądną cenę dałoby jakąś alternatywę. Dotychczasowe modele PIKO były poza zasięgiem moich zainteresowań a BR118 po raz pierwszy powoduje, że z zainteresowaniem spojrzę w stronę PIKO.
Co do dublowania oferty Tilliga - Artur trafnie zauważył, że istotna będzie różnica w cenie. Ktoś kto potrzebuje w miarę taniej lokomotywy (np aby zastąpić stare modele BTTB do których nie zawsze Taurus czy Herkules będzie pasował) nie będzie zwracał uwagi na takie niuanse. Z resztą wbrew pozorom ten model daje wiele możliwości wykonania różnych wariantów. Sam mam 3 wersje Tilliga w EP. IV ale jeżeli ta zapowiadana faktycznie będzie tak wyglądać jak na fotomontażu PIKO (model H0) to na pewno się kuszę - dotychczas nie udało mi się ustrzelić typowej (nie jakiejś późnej czy wczesnej) 4osiowej epoki IV w wersji z 4 oknami.
Jeszcze bardziej cieszy mnie jednak model V23 (BR101/BR102). TO dotychczas duża luka w ofercie TT i bardzo jestem tego modelu ciekaw. W zapowiadanej cenie (z oświetleniem?) na pewno znajdzie u mnie miejsce i świetne uzupełni mniejszą BR100 (Arnold) i BR102.1 (Beckmann). Wbrew pozorom ta forma też daje całkiem sporo wariantów wykonania, w samej epoce IV mogę naliczyć 3 warianty DR (BR101 niebieska, BR101 i BR102 pomarańczowa) i kolejne kolei zakładowych...
BR118 od PIKO świetnie zapełni mi lukę "ciągników" dla składów wagonowych pamiętających jeszcze czasy BTTB. Nowe lokomotywy siłą rzeczy trafiały do składów z nowej produkcji a dla starych modeli wagonów brakowało czegoś odpowiedniego, czegoś co być może nie grzeszyłoby super hiper finezją ale za rozsądną cenę dałoby jakąś alternatywę. Dotychczasowe modele PIKO były poza zasięgiem moich zainteresowań a BR118 po raz pierwszy powoduje, że z zainteresowaniem spojrzę w stronę PIKO.
Co do dublowania oferty Tilliga - Artur trafnie zauważył, że istotna będzie różnica w cenie. Ktoś kto potrzebuje w miarę taniej lokomotywy (np aby zastąpić stare modele BTTB do których nie zawsze Taurus czy Herkules będzie pasował) nie będzie zwracał uwagi na takie niuanse. Z resztą wbrew pozorom ten model daje wiele możliwości wykonania różnych wariantów. Sam mam 3 wersje Tilliga w EP. IV ale jeżeli ta zapowiadana faktycznie będzie tak wyglądać jak na fotomontażu PIKO (model H0) to na pewno się kuszę - dotychczas nie udało mi się ustrzelić typowej (nie jakiejś późnej czy wczesnej) 4osiowej epoki IV w wersji z 4 oknami.
Jeszcze bardziej cieszy mnie jednak model V23 (BR101/BR102). TO dotychczas duża luka w ofercie TT i bardzo jestem tego modelu ciekaw. W zapowiadanej cenie (z oświetleniem?) na pewno znajdzie u mnie miejsce i świetne uzupełni mniejszą BR100 (Arnold) i BR102.1 (Beckmann). Wbrew pozorom ta forma też daje całkiem sporo wariantów wykonania, w samej epoce IV mogę naliczyć 3 warianty DR (BR101 niebieska, BR101 i BR102 pomarańczowa) i kolejne kolei zakładowych...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3238
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
W moim IPN znalazłem katalog producenta NRD z lokomotywami BR118 - do uzupełnienia tematu szklarni fotka kolorowa



Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, 16:31 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
Zawsze lepiej tak niż katować się V180/BR 118 produkowaną przez BTTB. Fajnie że powstają relatywnie tanie modele w naszej skali, na pewno bardziej to zachęci do naszej skali ludzi niż wypasione modele z półki 1000zł +. A jak ktoś chce coś lepszego - kupuje droższe.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10810
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
Jednak jest to 2/3 (katalogowej) ceny Tilliga, zobaczymy jak jakość.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2012, 14:20 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
No ciekawostka z tą 118, tyle że tillig w ofercie miał już te wersje. Jesli nie zmieniła się jakosć silników piko to nie biore tych lok.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3238
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
BR 118 proszę, proszę - zmiany, zmiany, zmiany.
- adikol
- Posty: 84
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 19:54
- Lokalizacja: Branice
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
PIKO TT nowości 2013:
TT Diesellokomotive G 1206 MWB nr 47224
TT Diesellokomotive G 1206 Locomotives Pool nr 47225
TT Elektrotriebwagen BR 442 "Talent 2" S-Bahn Leipzig, 4-tlg. nr 47241
TT Elektrotriebwagen BR 442 "Talent 2", 5-tlg. nr 47242
TT Diesellok BR 290 orientrot nr 47262
TT Diesellok BR 290 ozeanblau/beige nr 47263
TT Diesellok BR 118 nr 47280
TT Diesellok V 180 nr 47281
TT Diesellok BR 101 nr 47300
TT Diesellok V 23 nr 47301
TT E-Lok Taurus TX-Logistik nr 47429
TT E-Lok Taurus CargoServ nr 47430
TT Diesellok Herkules ER 20 IntEgro nr 47595
TT Diesellok Herkules 761 Metrans nr 47596
TT Containertragwagen Lgs579 Magellan nr 47711
TT Containertragwagen Lgs579 Gebrüder Weiss nr 47712
TT Containertragwagen Lgs579 Finncarriers nr 47713
Wszystkie nowości można zobaczyć już na stronie sklepu piko: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... ame=detail
TT Diesellokomotive G 1206 MWB nr 47224
TT Diesellokomotive G 1206 Locomotives Pool nr 47225
TT Elektrotriebwagen BR 442 "Talent 2" S-Bahn Leipzig, 4-tlg. nr 47241
TT Elektrotriebwagen BR 442 "Talent 2", 5-tlg. nr 47242
TT Diesellok BR 290 orientrot nr 47262
TT Diesellok BR 290 ozeanblau/beige nr 47263
TT Diesellok BR 118 nr 47280
TT Diesellok V 180 nr 47281
TT Diesellok BR 101 nr 47300
TT Diesellok V 23 nr 47301
TT E-Lok Taurus TX-Logistik nr 47429
TT E-Lok Taurus CargoServ nr 47430
TT Diesellok Herkules ER 20 IntEgro nr 47595
TT Diesellok Herkules 761 Metrans nr 47596
TT Containertragwagen Lgs579 Magellan nr 47711
TT Containertragwagen Lgs579 Gebrüder Weiss nr 47712
TT Containertragwagen Lgs579 Finncarriers nr 47713
Wszystkie nowości można zobaczyć już na stronie sklepu piko: http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... ame=detail
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
W sumie taką formę oszklenia kabiny lokomotywa miała bardzo krótko. Jej premiera miała miejsce w 1965 roku, a na pewno już w 1967 (a może wcześniej?) roku miała zmienioną formę oszklenia kabiny. W sumie egzemplarz ten miał aż trzy różne wersje przeszklenia kabiny - od 1969 (a może wcześniej?) jeździł już w ostatecznym kształcie (tj oszklenie takie jak w egzemplarzu 131).
Ostatnio zmieniony 16 gru 2012, 12:35 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3238
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
Jak tak się ściskamy - to zależy w jakiej nomenklaturze i jest to w tej chwili temat drugorzędnyKrzyszTTof pisze:Gwoli ścisłości to układ osi miały nie Co'Co' i Bo'Bo' tylko odpowiednio A1A'A1A' i B'B'.

Ostatnio zmieniony 16 gru 2012, 03:10 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
Gwoli ścisłości to układ osi miały nie Co'Co' i Bo'Bo' tylko odpowiednio A1A'A1A' i B'B'.maciej_kolej pisze:Tillig puścił C0' C0, w dwóch epokach ...
Ta o której mowa to V 200 1001 B0' B0' "targowa".
Ostatnio zmieniony 16 gru 2012, 03:09 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3238
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Nowości 2013
Były trzy sztuki z tymi kabinami na ilostanie DR.
Tillig puścił C0' C0, w dwóch epokach - stąd niebieska
V200 i IV epoka jako BR 118 203
Ta o której mowa to V 200 1001 B0' B0' "targowa". Po wprowadzeniu do eksploatacji wspawano słupki, prawdopodobnie załamania pleksiglasu powodowały refleksy i dlatego taka decyzja. Kabina zapewne była też szklarnią z prawdziwego zdarzenia, szczególnie w czasie jazdy pod słońce. Później jeździła jako BR 118 059.
Diesellok-Archiv

Tillig puścił C0' C0, w dwóch epokach - stąd niebieska

Ta o której mowa to V 200 1001 B0' B0' "targowa". Po wprowadzeniu do eksploatacji wspawano słupki, prawdopodobnie załamania pleksiglasu powodowały refleksy i dlatego taka decyzja. Kabina zapewne była też szklarnią z prawdziwego zdarzenia, szczególnie w czasie jazdy pod słońce. Później jeździła jako BR 118 059.
Diesellok-Archiv

Ostatnio zmieniony 15 gru 2012, 17:02 przez Maciej, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość