Ok1-359, BR 38, ROCO

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10875
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: ArturSchŁ »

Są dwie wersje:
:arrow: 36057 - analogowa,
:arrow: 36058 - z dekoderem dźwiękowym.
Także P8 K.P.E.V. Ep. I w wersji z dźwiękiem i bez: 36055 i 36056 (zdjęcie H0).
Ostatnio zmieniony 13 lut 2013, 21:23 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

Nr katalogowy 36058. Widać że inna budka. Pojawiła się też trupia czaszka na tendrze.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lut 2013, 21:09 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

BR 38 38 3860-4

Post autor: Maciej »

BR 38 3860-4

:arrow: Nazwa Modelu:
ParowózBR 38 3860-4, DR, Ep. IV

:arrow: Liczba osi:
2' C (2 + 3 + 0)

:arrow: Nazwa producenta modelu:
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria

:arrow: Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy/Produkcja średnioseryjna.

:arrow: Technologia/Materiał:
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Numer katalogowy modelu:
36041 - wersja cyfrowa z dźwiękiem

:arrow: Zarząd kolejowy:
DR

:arrow: Epoka:
IV

:arrow: Oznaczenie modelu:
BR 38 seria P35
:arrow: Stacjonowanie/Data
Erfurt
:arrow: Sprzęg:
Model posiada KKS oraz gniazda NEM 358 (z obu stron)

:arrow: Napęd:
Napęd w tendrze, różne wersje: 2-0-0-2,

:arrow: Oświetlenie:
Białe ciepłe LEDy, 2 światła z przodu i 2 z tyłu, w dwóch wersjach przód pali cały czas, zmienne w tendrze lub prawidłowe, zgodne z kierunkiem jazdy.

:arrow: DCC:
W 36049 dekoder ZIMO Plux16 (prawdopodobnie MX648P16, CV8=145, CV7=30), dźwięki do F17 włącznie

:arrow: Inne wersje modelu:
36040/36041 - BR38, DR, Ep. IV, Giesl-Ejektor, analog/cyf. z dźwiękiem
36042/36043 - 377, CSD, Ep. III, analog/cyf. z dźwiękiem
36044/36045 - BR 38 DB, Ep. III, analog/cyf. z dźwiękiem
36046/36047 - BR 38, DR, Ep. IV, analog/cyf. z dźwiękiem
36051/36052 - BR 38, DR, Ep. III, analog/cyf. z dźwiękiem
36053/36054 - BR 38, DRG, Ep. II, analog/cyf. z dźwiękiem
+ http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=8093

:arrow: Uwagi
Jak dla mnie pechowa seria - dwie sztuki i dwie z uszkodzonymi dekoderami - przypadek? Po za tym jak rozumiem pechem, piękna z dwóch powodów - posiada odchylacze dymu starego typu i komin typu Giesla.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 10:41 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

BR 38 2918 ROCO nr kat 36047

Post autor: Maciej »

BR 38 2918-1

:arrow: Nazwa Modelu:
ParowózBR 38 2918-1, DR, Ep. IV

:arrow: Liczba osi:
2' C (2 + 3 + 0)

:arrow: Nazwa producenta modelu:
Roco Modelleisenbahn GmbH - Austria

:arrow: Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy/Produkcja średnioseryjna.

:arrow: Technologia/Materiał:
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Numer katalogowy modelu:
36047 - wersja cyfrowa z dźwiękiem

:arrow: Zarząd kolejowy:
DR

:arrow: Epoka:
IV

:arrow: Oznaczenie modelu:
BR 38 seria P35
:arrow: Stacjonowanie/Data
Erfurt
:arrow: Sprzęg:
Model posiada KKS oraz gniazda NEM 358 (z obu stron)

:arrow: Napęd:
Napęd w tendrze, różne wersje: 2-0-0-2,

:arrow: Oświetlenie:
Białe ciepłe LEDy, 2 światła z przodu i 2 z tyłu, w dwóch wersjach przód pali cały czas, zmienne w tendrze lub prawidłowe, zgodne z kierunkiem jazdy.

:arrow: DCC:
W 36049 dekoder ZIMO Plux16 (prawdopodobnie MX648P16, CV8=145, CV7=30), dźwięki do F17 włącznie

:arrow: Inne wersje modelu:
36040/36041 - BR38, DR, Ep. IV, Giesl-Ejektor, analog/cyf. z dźwiękiem
36042/36043 - 377, CSD, Ep. III, analog/cyf. z dźwiękiem
36044/36045 - BR 38 DB, Ep. III, analog/cyf. z dźwiękiem
36046/36047 - BR 38, DR, Ep. IV, analog/cyf. z dźwiękiem
36051/36052 - BR 38, DR, Ep. III, analog/cyf. z dźwiękiem
36053/36054 - BR 38, DRG, Ep. II, analog/cyf. z dźwiękiem
plus ta najważniejsza http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=8093

:arrow: Uwagi
Niestety Roco nie popisało się jakością do której nas przyzwyczaiła, od przypadkowego umieszczania gumek przyczepnościowych w zestawach kołowych napędzających model po drobne mankamenty techniczne robiące ogólnie złe wrażenie wśród kupujących. Oczywiście bez zarzutu jest wykonanie armatury kotła, budki maszynisty czy zestawów kołowych i wiązarów. Prezentowany model początkowo nie wzbudzał zaufania i słabo wypadał na torach - słaby napęd? Po dłuższej eksploatacji jeździ całkiem przyzwoicie i "nabrał sił" chciało by się powiedzieć.


:arrow: Podsumowanie
Czy warto go mieć? Warto bo: po pierwsze to kopciuch, "gadający" kopciuch, to po drugie. Po trzecie po dotarciu jeździ bez zarzutu. Dekoder dźwięku reaguje bardzo czule co jest istotne w tak małej skali jak TT. Urokliwa konstrukcja ot taki duży mały parowóz z tendrem. Pomimo przygód z moją pierwszą wersją BR 38 polecam. Podobne odczucia maja chyba wszyscy, którzy są posiadaczami tej serii.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 lis 2012, 10:34 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

ArturSchŁ pisze:W mojej też zaobserwowałem, podczas rozbierania kotła, niemiłosiernie pogięte blaszki odbieraków prądu. Wyprostowanie ich tylko pogorszyło sytuację.
Ja miałem to z blaszkami zbierającymi prąd z kół w tendrze. Podgiąłem pęsetą i chodzi jak trzeba. Aczkolwiek dobrze było by dotrzeć lokomotywkę jeżdżąc w każdą stronę po 30minut...
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2012, 08:33 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

Furia pisze:Co najlepsze - obie różnią się od siebie nie tylko malowaniem - Czeszka ma tabliczkę producenta na obudowie silników (bodaj humboldt, nie mam lupy na stanie). Polka - typowe garnki na czołownicy, które w wersji południowej zastępują finezyjne, oryginalne lampy.
Jeśli chodzi o nasze koleje, to właśnie za to cenię Roco. Poza wyłącznie malowaniem charakterystycznym dla danego przewoźnika (co cechuje Tilliga) starają się coś tam jeszcze pozmieniać w modelu-bazie aby upodobnić go do parowozu PKP.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2012, 10:29 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
Furia
Posty: 391
Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Furia »

Mam już dwie sztuki - Polkę i Czeszkę, obie w analogu. Tendrów nie rozbierałem, bo śmigają jak należy. Na ostrych łukach bettungsów ciągną ze spokojem składy po 20 wagonów dwuosiowych z kołami metalowymi. Co najlepsze - obie różnią się od siebie nie tylko malowaniem - Czeszka ma tabliczkę producenta na obudowie silników (bodaj humboldt, nie mam lupy na stanie). Polka - typowe garnki na czołownicy, które w wersji południowej zastępują finezyjne, oryginalne lampy. Oświetlenie tendra jest takie samo. Czeszka ma również inny dach budki maszynisty - z płaskim dachem i wywietrznikami klapowymi po bokach - wariant typowy dla końcowej produkcji tych maszyn.

Wg mnie - kapitalne maszyny, ocena ze spokojem 5+ w szkolnej skali.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Maciej »

jafrap pisze:M.in. w związku z powyższym ostatnio miałem chwilę zwątpienia i chęć przejścia na H0
Tak źle to chyba nie jest, temat dotyczy parowozu ROCO z tłem innych wpadek innych producentów :lol: Na pocieszenie Tillig się poprawił, Roco ma świetną BR44 :D
jafrap pisze:Volvo ma ten sam "problem".
Volvo już nie ma problemu bo jest wykupione przez "pinpongi" i jest to auto chińskie :mrgreen:
Wracając do tematu Ok1 (BR 38) czy zaglądaliście do napędu. W wersji dźwiękowej dekoder "leży" na napędzie - trzymają go milimetry od napędu....szpilki. Rozumiem że tam mało miejsca, ale pomimo wszystko powinno to być jakoś izolowane. :roll:
Ostatnio zmieniony 06 sie 2012, 09:26 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

maciej_kolej pisze:Z tego co piszecie, 80% ludzi ma wielki niedosyt połączony z różnymi kłopotami technicznymi.
Scio pisze:Niech się zmieni, albo niech przepadnie !!
M.in. w związku z powyższym ostatnio miałem chwilę zwątpienia i chęć przejścia na H0, ale jak wszedłem w temat na forach H0, okazało się że H-Zerowcy mają takie same dylematy ze swoimi modelami... zostaję wierny idealnej. Np. stonka PIKO też ma być w Chinach robiona. Wszystko rzucają do Chin w tych czasach. Albo się z Chińczykami dogadają albo d... zbita na całej linii co do jakości.

Volvo ma ten sam "problem".
Ostatnio zmieniony 06 sie 2012, 09:25 przez jafrap, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 752
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Scio »

Psy wieszaliśmy na Tilligu :lol: i chyba dało to efekt bo Ty5-12 jest całkiem fajną lokomotywą i za bardzo nie ma się do czego przyczepić, dużo ciszej pracujący silnik (niż na przykład w Br52), niezłe odwzorowanie szczegółów...przystępna cena. Teraz więc pora na Roco :evil: Niech się zmieni, albo niech przepadnie !!
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: aquirlan »

Z niektórymi fabrykami w chinach można się dogadać na boku i kupować towar bez firmowych pudełek po o wiele mniejszej cenie. To bardzo przedsiębiorczy naród.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Mariusz »

Czy mamy wgląd do takich informacji co gdzie jest produkowane-składane ??
Mielibyśmy szansę podjąć decyzję czy kupujemy chiński wyrób czy nie.
Albo jeśli to chińskie rączki składały to i cena winna być dla Chińczyka !!
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: Maciej »

Ja odniosę się do moich doświadczeń, co prawda z BR 38, ale różnic w mechanizmie nie ma. Miał być z dźwiękiem, i był (czas przeszły - po przejechaniu zaledwie jednego metra loka padła!! ). Gwarancja, szybka dostawa drugiej lokomotywy - ta dla odmiany nie ruszyła, za to zakopciła jak rasowy parowóz :evil: Przepraszam :roll: ale te modele do tanich nie należą, a zatem żądam porządnego modelu !! Mam trzeci, nowy po gwarancyjnej wymianie i też szału nie ma. Gra i buczy (choć tak naprawdę te dźwięki pozostawiają również wiele do życzenia) ale własności jezdne są lekko mówiąc słabe (u mnie gumki są założone poprawnie).
O co tu chodzi ?? Czy Roco upadło aż tak, by puszczać buble za 1,5 tysiąca złotych !! Z tego co piszecie, 80% ludzi ma wielki niedosyt połączony z różnymi kłopotami technicznymi. Totalna klapa jeśli chodzi o Ok1 i BR 38. Szkoda i to wielka bo za nasze pieniądze, które meandrują pomiędzy Austrią a Chinami 8)
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

Sorki - nie było pytania (z lenistwa zadałem). W Instrukcji są przeca rysunki (zresztą kol. ArturSchŁ zeskanował w tym wątku). Widać w nich, że są blaszki na kołach tendra. Pewnie mam powyginane. Podegnę i może wróci do normy... bo z tego co widziałem dostanie się do nich nie jest takie skomplikowane.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2012, 16:27 przez jafrap, łącznie zmieniany 2 razy.
jafrap
Posty: 462
Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
Lokalizacja: Z miasta
Kontakt:

Re: Ok1-359, BR 38, ROCO

Post autor: jafrap »

ArturSchŁ pisze:W mojej też zaobserwowałem, podczas rozbierania kotła, niemiłosiernie pogięte blaszki odbieraków prądu. Wyprostowanie ich tylko pogorszyło sytuację.
Ach te małe chińskie rączki !!
Walczył z tym może ktoś? Mam taki problem, że moja przerywa. Muszą np. nacisnąć tender aby "złapała" napięcie z szyn. Jeśli można prosić jakąś doświadczoną radę jak sobie z tym w miarę sprawnie poradzić. Czy to związane jest raczej ze stykiem blaszek do kół, czy brak kontaktu może wystąpić gdzieś dalej? Blaszki odbierające prąd są tez pod tendrem? Z góry dzięki za rady.
Ostatnio zmieniony 04 sie 2012, 19:38 przez jafrap, łącznie zmieniany 5 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości