Mógłbyś sprecyzować? Bo nie bardzo chwytam!?Filip pisze:Ten napęd z tendra w BR52 to normalnie śmiech na sali... spadłem z krzesła jak to zobaczyłem...
Obie lokomotywy mają napęd w tendrze. Z tą różnicą, że 52 ma napęd na 4 osie, a 01 na dwie! 52 ma cichuteńki 5 polowy silniczek, a 01 dość głośny 3 polowy. 52 ma masy kinetyczne, a 01 niema. 52 ma kks a 01 nie ma. 52 to konstrukcja Tilliga, a 01 robiło jeszcze BTTB u schyłku działalności. 52 ma światła zmienne do kierunku jazdy na diodach, a 01 ma z przodu żarówkę, która się świeci non stop, a z tyłu diody zapalające się zgodnie z kierunkiem jazdy. 52 ma plastikowe, dobrze wyskalowane wiązary, a 01 w dalszym ciągu za duże metalowe.
52 ma łuki minimalne R = 310 a 01 wjedzie nawet na rury i to jest tylko i wyłącznie jej jedyna przewaga.
I najważniejsze - zastanów się czego szukasz. Jeśli lokomotywy do pociągów osobowych - to wyboru nie masz - tylko 01. 52 była zarówno w osobowych jak i w towarowych. Z tym, że wielkich prędkości, to ona nie osiągała, bo to parowóz towarowy i już!
Jeśli chcesz przerobić na PKP to wybór masz także zdeterminowany - tylko 52 i z niej zrobisz Ty2