W połowie lat 50. pojawiły się wielkie plany wprowadzenia trakcji spalinowej. Z trudem zbudowano lekką lokomotywę jaką była SM30. Później nastąpiła długa stagnacja aż do czasu powstania SM42. Sytuacje ratowano zakupami rezerwy Ty2 z ZSRR. A potem rozpoczęciem importu ST43 i ST44. W sytuacji nastawienia się na trakcję spalinową, nawet najciekawsze rozwiązania w trakcji parowej, nie miały większych szans na rozwój. Dlatego upadł projekt Ty55, a TKr55 i Ok55 skończyły na pojedynczych sztukach. Inna sprawa, ze u nas nie było zwyczaju prowadzenia większych modernizacji taboru, jak to w latach 50. i 60. zrobili Niemcy w NRD modernizując BR52 do wersji Reko.
Krzysztof
Ok55
Moderator: mod-Galeria
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Ok55
Oczywiście lepiej byłoby aby jakiś egzemplarz się zachował ale z drugiej strony projekt nowego (praktycznie nowego chociaż de facto zbudowanego na bazie starszych konstrukcji) parowozu w latach 60-tych tracił już chyba trochę myszką...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Ok55
Ze zbiorów Browarkowych, źródło: archiwum COBiRTK.
oelka pisze:Na zdjęciu Ok55-3.
Projekt inz. Fijałkowskiego: najnowocześniejszy polski parowóz w latach 50. Podwozie z Ok22 ale z łożyskami tocznymi, zamiast ślizgowych, nowy kocioł wzorowany na kotłach amerykańskich z Tr203 o bardzo dobrej wydajności. Budka pochodziła z Tr203
Pozostałe dwie Ok55 były to maszyny wykonane na podwoziach Ok22 z kotłami od Tr203, ale z budkami od Ok22. Początkowo Ok55-1 i Ok55-2 otrzymały oznaczenia serii Ok203.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 22:16 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości