Ok55

Moderator: mod-Galeria

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Ok55

Post autor: oelka »

W połowie lat 50. pojawiły się wielkie plany wprowadzenia trakcji spalinowej. Z trudem zbudowano lekką lokomotywę jaką była SM30. Później nastąpiła długa stagnacja aż do czasu powstania SM42. Sytuacje ratowano zakupami rezerwy Ty2 z ZSRR. A potem rozpoczęciem importu ST43 i ST44. W sytuacji nastawienia się na trakcję spalinową, nawet najciekawsze rozwiązania w trakcji parowej, nie miały większych szans na rozwój. Dlatego upadł projekt Ty55, a TKr55 i Ok55 skończyły na pojedynczych sztukach. Inna sprawa, ze u nas nie było zwyczaju prowadzenia większych modernizacji taboru, jak to w latach 50. i 60. zrobili Niemcy w NRD modernizując BR52 do wersji Reko.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 22:21 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Ok55

Post autor: DBv »

Oczywiście lepiej byłoby aby jakiś egzemplarz się zachował ale z drugiej strony projekt nowego (praktycznie nowego chociaż de facto zbudowanego na bazie starszych konstrukcji) parowozu w latach 60-tych tracił już chyba trochę myszką...
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Ok55

Post autor: Marcin »

I oczywiście jak polska tradycja każe oba super zapowiadające się parowozy zezłomowano. Ot polak potrafi.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Ok55

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek
Ze zbiorów Browarkowych, źródło: archiwum COBiRTK.
oelka pisze:Na zdjęciu Ok55-3.
Projekt inz. Fijałkowskiego: najnowocześniejszy polski parowóz w latach 50. Podwozie z Ok22 ale z łożyskami tocznymi, zamiast ślizgowych, nowy kocioł wzorowany na kotłach amerykańskich z Tr203 o bardzo dobrej wydajności. Budka pochodziła z Tr203
Pozostałe dwie Ok55 były to maszyny wykonane na podwoziach Ok22 z kotłami od Tr203, ale z budkami od Ok22. Początkowo Ok55-1 i Ok55-2 otrzymały oznaczenia serii Ok203.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 22:16 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości