Media o kolei - ARRIVA PCC sp. z o.o.

czyli z prasy, radia, tv i netu poukładane tematycznie

Moderatorzy: eg_ptmkż, mod-Kolej w skali 1:1

eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Oświadczenie PCC Arriva

Postautor: eg_ptmkż » 02 paź 2008, 22:05

Konsorcjum PCC Rail/Arriva wydało oświadczenie związane m.in. z publikacją na portalu „Rynku Kolejowego” informacji o wynikach przetargu na obsługę linii Bydgoszcz-Chełmża.

Oto jego treść:

„Po zdecydowanym zwycięstwie w przetargu o prawo do podpisania umowy ramowej, Konsorcjum PCC Rail i Arriva pragnie wyrazić rozczarowanie wynikiem spornych, dodatkowych przetargów na podpisanie umowy rocznej o świadczenie pasażerskich usług transportu kolejowego na linii Bydgoszcz - Chełmża w województwie kujawsko-pomorskim.

Znacznie niższe oferty PKP PR w tej drugiej fazie procesu są ogromnym kontrastem w stosunku do oferty naszego konkurenta w początkowym przetargu o podpisanie umowy ramowej; ceny tamtych ofert wynosiły: 11,77 złotych PCC Arriva oraz 13,93 złotych PKP PR. W dodatkowym przetargu PKP PR zaoferowała 10,57 i 10,73 złotych przy niezmienionej cenie PCC Arriva. Nasuwa sie pytanie: dlaczego tak fenomenalnie niskie ceny nie były możliwe do osiągnięcia w początkowym przetargu, a także czy pozostałych 15 marszałków województw może oczekiwać podobnych 25% obniżek we wszystkich ofertach złożonych im przez PKP PR?

Niedawno rozstrzygnięty przetarg w województwie podlaskim nie zmotywował PKP PR do zaoferowania tak niskich cen.

Logika dodatkowych przetargów jest co najmniej mało przejrzysta. Dlaczego oferuje się PKP PR drugą szansę po ujawnieniu ceny oferowanej przez konkurenta? Rezultatem jest utrata korzyści z początkowego przetargu oraz poważne opóźnienie w rozpoczęciu świadczenia usług.

PCC Arriva prowadzi obecnie konsultacje z doradcami prawnymi na temat złożenia protestu, gdyż cena zaoferowana przez PKP PR budzi poważne obawy o oferowanie cen poniżej kosztów oraz subsydiowanie kosztem innych regionów”.

Pismo podpisał Maciej Królak, rzecznik PCC Arrivy.

źródło: Paweł Rydzyński/PCC Arriva, 30 września 2008


eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Nowa kasa, tańsze bilety

Postautor: eg_ptmkż » 12 wrz 2008, 17:06

Arriva PCC przygotowała ułatwienie dla swoich pasażerów. Na stacji Bydgoszcz Główna otworzyła pierwszą w kraju własną kasę biletową.

Do tej pory klienci tego przewoźnika, który obsługuje m.in. trasy z Bydgoszczy do Wierzchucina, Tucholi, Chojnic i Grudziądza, musieli kupować bilety w kasach PKP Przewozy Regionalne. Arriva PCC postanowiła jednak zacząć uniezależniać się od konkurencyjnej firmy. Teraz pasażerowie z Bydgoszczy mogą już korzystać z kasy firmowej polsko-brytyjskiego konsorcjum.

- Z jednej strony wprowadzamy nową jakość dla naszych klientów. Z drugiej ograniczamy koszty sprzedaży naszych biletów. Dzisiaj musimy płacić chyba największe na świecie prowizje - wyjaśnia Damian Grabowski, dyrektor ds. handlowych Arrivy PCC.

Ani przedstawiciele PKP PR, ani Arrivy nie chcieli zdradzić, ile wynosi ta nadpłata, ale nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że z każdego sprzedanego biletu za 10 zł, ok. 2,50 zł trafiało do Przewozów Regionalnych. Grabowski zapowiada, że dzięki obniżeniu kosztów pasażerowie będą mogli skorzystać ze specjalnych promocji. Ceny biletów miesięcznych normalnych kupionych w nowej kasie będą niższe o ok. 10 zł.

źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz, 10 września 2008
eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Ograniczenie ważności biletów PKP PR w pociągach Arriva PCC

Postautor: eg_ptmkż » 05 wrz 2008, 15:12

PKP PR informuje, że od 1 września 2008r. przy przejazdach w pociągach osobowych uruchamianych przez konsorcjum Arriva PCC S.A., nie będą honorowane niektóre bilety PKP PR. Są to bilety turystyczne, sieciowe oraz regio karnet, ważne na przejazdy pociągami osobowymi i pospiesznymi 'PKP Przewozy Regionalne' spółka z o.o.

Źródło: www.pr.pkp.pl
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3076
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Media o kolei - ARRIVA PCC sp. z o.o.

Postautor: Maciej » 01 wrz 2008, 20:31

Pojawiły się tez plany współnych biletów komunikacji miejskiej w Toruniu - Arriva - i komunikacji miejskiej w Grudziądzu.
eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Kolej Chełmża - Bydgoszcz

Postautor: eg_ptmkż » 01 wrz 2008, 19:15

Blisko dwa tygodnie ma potrwać wyłonienie przewoźnika, który będzie obsługiwał połączenia pasażerskie z Chełmży do Bydgoszczy. Trasa ma być także używana na potrzeby transportu towarowego.

Po tym jak okazało się, że oferty przewozowe Arrivy PCC i PKP PR spełniają warunki ustalone przez Urząd Marszałkowski w Toruniu, ostateczne wyłonienie przewoźnika opóźniło się o kilka tygodni.

Wkrótce rokowania

- Teraz czekamy, aż wrócą do nas podpisane umowy ramowe - wyjaśnia Beata Krzemińska, rzecznik marszałka województwa. - Liczymy, że nastąpi to jak najszybciej. Wtedy w ciągu kilku dni będziemy mogli przystąpić do rokowań, które zakończą się podpisaniem umowy na przewozy pasażerskie z jednym z tych dwóch przewoźników. Cała procedura powinna zakończyć się do połowy miesiąca tak, aby po 20 września mogły ruszyć pociągi.

Trasa, po której będą kursować szynobusy, jest już praktycznie przygotowana w całości.

Pozostała kosmetyka

- Wykonaliśmy szereg prac, teraz czekamy na ostateczną datę uruchomienia połączeń pasażerskich - wyjaśnia Zbigniew Wróblewski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Toruniu. - Wtedy zamontujemy pozostałe urządzenia, tak aby nie padły one łupem amatorów złomu. Teraz testujemy wszystkie urządzenia. Oprócz ruchu pasażerskiego jest ona przystosowana do przewozów towarowych. Już zgłaszają się do nas zainteresowane firmy, choćby te związane z budową kujawsko-pomorskiego odcinka A1.

Towar też na szyny

Tak więc niewykluczone, że kruszywo pod budowę autostrady będzie transportowane właśnie tą trasą. Odcinek od Unisławia do Bydgoszczy nie nadawał się do transportu towarów po szynach, teraz po modernizacji cała trasa gotowa jest zarówno do uruchomienia połączeń pasażerskich, jak i towarowych. Ta ostatnia możliwość to szansa dla lokalnych przedsiębiorców, którym, dzięki nowej infrastrukturze, otwiera się kolejna możliwość transportowania towarów.

źródło: Paweł Marwitz, Gazeta Pomorska, 28 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Arriva PCC analizuje umowę

Postautor: eg_ptmkż » 23 sie 2008, 10:46

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego rozesłał do PKP Przewozów Regionalnych i konsorcjum Arriva PCC propozycje umów ranowych. - Na razie partnerzy w naszym konsorcjum analizują tę umowę pod względem zawartości. Nie jestem w stanie powiedzieć na razie, kiedy zostanie podpisana. Z tego co się orientuję, nie mamy w tej sprawie narzuconych ram czasowych, choć wiadomo, że im szybciej, tym lepiej. Gdy będą konkrety w tej sprawie, poinformujemy czytelników „Rynku Kolejowego” - powiedział nam Maciej Królak, rzecznik Arrivy.

Przewozy na linii Bydgoszcz-Chełmża miały rozpocząć się 1 września. Arriva zaproponowała dopłatę 11,77 zł do każdego kilometra, a Przewozy Regionalne - 13,93 zł. Arriva ogłaszała już zwycięstwo w przetargu, ale zarząd województwa zdecydował inaczej. Postanowił podpisać ramowe umowy z obiema firmami i zaprosić je do dalszych negocjacji. Stwierdził bowiem, podpierając się ustawą o zamówieniach publicznych, że obie umowy mieszczą się w ramach finansowych określonych przez zamawiającego, stąd potrzebna jest dogrywka.

W tej chwili najbardziej optymistyczne terminy to podpisanie na początku września umowy z operatorem linii Bydgoszcz-Chełmża i rozpoczęcie przewozów pod koniec przyszłego miesiąca.

źródło: Paweł Rydzyński, 22 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Kiedy umowa ramowa?

Postautor: eg_ptmkż » 21 sie 2008, 22:45

Dziś miało nastąpić podpisanie umów ramowych z PKP Przewozami Regionalnymi i konsorcjum Arriva/PCC w sprawie świadczenia usług pasażerskich na linii Bydgoszcz-Unisław-Chełmża. - Na razie nie mieliśmy jednak żadnego sygnału, że to się stanie - powiedział nam w środę rano Maciej Królak, rzecznik Arrivy.

Umowa ramowa to efekt postępowania przetargowego na obsługę linii Bydgoszcz-Chełmża, gdzie przewozy pasażerskie miały zostać, po kilku latach przerwy, wznowione 1 września. Dziś wiemy że uda się je wznowić najwcześniej pod koniec przyszłego miesiąca.

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego uznał że propozycje obu oferentów są do siebie zbliżone i - powołując się na ustawę o zamówieniach publicznych - zaprosił PKP PR i Arrivę do dalszych rozmów oraz zdecydował o podpisaniu umów ramowych.
Państwowy przewoźnik zaproponował 13,93 zł dopłaty do jednego kilometra, a prywatny - 11,77 zł.

Po tym, jak władze województwa zarządziły dogrywkę, szefowie Arrivy nie ukrywali „zdziwienia i zaniepokojenia” takim rozwiązaniem, a przedstawiciele PKP PR wspominali o tym, że szybko się uczą konkurencji; rok temu przegrali przetarg z Arrivą dając cenę o ok. 6 zł wyższą za każdy kilometr.

- Umowę ramową podpiszemy choćby dlatego, że w przeciwnym razie stracimy wadium. Co będzie potem, nie wiem - mówi Królak.

źródło: Paweł Rydzyński, 20 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Nowa promocja dla pasażerów Arriva PCC

Postautor: eg_ptmkż » 20 sie 2008, 18:54

Prywatny przewoźnik kolejowy Arriva PCC zmienia sposób promocji swoich usług. Właśnie przygotował akcję marketingową wspólnie z mutipleksami Cinema City w Toruniu i Bydgoszczy.

"Kupiłeś bilet na przejazd Arriva PCC? Wjedź do Cinema City w Toruniu i Bydgoszczy i oszczędzaj” - czytamy na plakacie informującym o kampanii. Na czym ona polega?

Osoby, które okażą bilet jednorazowy z pociągu prywatnego przewoźnika oraz kinowy z multipleksu, będą mogły kupić średnią Coca-Colę i popcorn za 9,90 zł. Promocja trwa do końca września br.

Przewoźnik ma plan

Skąd pomysł na taką akcję?
- To jest ilustracja i dalszy krok w realizacji naszej filozofii - odpowiada Maciej Królak, rzecznik prasowy Arriva PCC. - Nie oferujemy tylko środka transportu, ale wskazujemy także naszym klientom punkty docelowe, do których można dotrzeć pociągiem. A co najważniejsze - jest to podróż bezpieczne, ekologiczna i wygodna.

Samochód jest zbędny

Królak nie zdradza jednak kolejnych kroków, jakie planuje przewoźnik. - Ta akcja jest ich zapowiedzią - mówi rzecznik. - W Wielkiej Brytanii i innych krajach Arriva znana jest z tego, że promuje ciekawe i urokliwe zakątki. Można to połączyć z koleją i uwolnić ludzi od konieczności myślenia o szukaniu parkingów. Staramy się przenieść to na grunt polski.

Wprowadzą swoją taryfę

Być może więc już niedługo Arriva PCC będzie reklamować się pod hasłami np. pociągiem do Borów Tucholskich czy na Pojezierze Brodnickie. W parze z przyszłymi akcjami promocyjnymi będą szły także korzyści dla pasażerów. - Na pewno będzie one połączone z czynnikami motywującymi ekonomicznie - mówi Królak. - Być może już od pierwszego września wprowadzimy naszą taryfę.

Jak dotąd prywatny przewoźnik, który uruchomił swoje przewozy w naszym regionie w grudniu ub.r., korzystał z taryfy PKP. Oznaczało to, że za przejazd na podobnym odcinku cena za bilet wynosiła tyle samo, niezależnie od tego, jaki operator obsługiwał dane połączenie.

- Nasza taryfa będzie dostosowana do potrzeb klientów - mówi Królak. - Ceny biletów na pewno nie będą droższe. Będziemy się starali być konkurencyjni.

Tabor już nie zawodzi

Jak podkreśla rzecznik, Arriva PCC ma już pełny tabor. Korzysta z 13 szynobusów PESY, które dzierżawi od Urzędu Marszałkowskiego. Kupiła także dwa składy tej samej marki. Do naszego regionu sprowadziła także pięć duńskich, dwuczłonowych szynobusów typu MR/MRD. - Składy sprawują się dobrze i osiągnęły najwyższą sprawność od czasu, gdy rozpoczęliśmy tutaj naszą działalność - mówi Królak. - Stąd też nasza duża niezawodność i punktualność.

Przypomnijmy - debiut prywatnego przewoźnika nie należał do udanych. W pierwszych miesiącach działalności firma miała poważne problemy z punktualnością. Niektóre składy w ogóle nie wyjeżdżały w trasę. Arriva PCC miała za mało pociągów. Przez kilka tygodni trasę Toruń - Sierpc obsługiwały więc autobusy zastępcze.

źródło: Gazeta Pomorska, 18 sierpnia 2008
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń

Re: Media o kolei - ARRIVA PCC sp. z o.o.

Postautor: Marcin » 19 sie 2008, 12:12

Właśnie dzwoniłem do Wolsztyna i rozmawiałem z maszynistą, który miał jechać parowozem z tym pociągiem do bydgoszczy. Przejazd jest z nieznanych przyczyn odwołany. :evil: Więc nie zobaczę parowozu na moście w Bydgoszczy-Fordonie :evil:
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń

Re: Media o kolei - ARRIVA PCC sp. z o.o.

Postautor: Marcin » 18 sie 2008, 13:33

Czy wiadomo już coś o godzinach odjazdów pociagu z parowozem na tej linii???
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2070
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times
Kontaktowanie:

Re: Rybotycki: Wpadliśmy w pułapkę ustawy o zamówieniach pub

Postautor: oelka » 15 sie 2008, 20:53

maciej_kolej pisze:
ernie_gdynia pisze:(...)– Jeżeli do przetargu stanie wielu oferentów(...)

:lol: Z tego można rechotać się przez cały dzień. Wszyscy ("wielu oferentów" ) biją się o ten przetarg. Niech UM będzie poważny, od początku wiadomo że tylko PKP i Arriva tu się liczy i oby ten drugi przewoźnk wygrał!


I smieszne i straszne zarazem. Przez ten idiotyczny zapis w ustawie moze sie w innej sytuacji okazac, ze kazdy przewoznik, ktory wezmie udzial w przetargu wykona na przyklad pol jedego obiegu. A urzad ma ustawa zwiazane rece...
Jeszcze bardziej absurdalne byloby podpisywanie umow ramowych z kilkoma oferentami w przypadku gdy przetarg dotyczy zamowienia jednego wagonu spalinowego...

Krzysztof
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3076
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Rybotycki: Wpadliśmy w pułapkę ustawy o zamówieniach pub

Postautor: Maciej » 15 sie 2008, 18:57

ernie_gdynia pisze:(...)– Jeżeli do przetargu stanie wielu oferentów(...)
:lol: Z tego można rechotać się przez cały dzień. Wszyscy ("wielu oferentów" :lol: ) biją się o ten przetarg. Niech UM będzie poważny, od początku wiadomo że tylko PKP i Arriva tu się liczy i oby ten drugi przewoźnk wygrał!
Ostatnio zmieniony 19 sie 2008, 14:41 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Rybotycki: Wpadliśmy w pułapkę ustawy o zamówieniach publicz

Postautor: eg_ptmkż » 15 sie 2008, 14:41

Nie milkną komentarze wokół decyzji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego, który zdecydował, by przeprowadzić dogrywkę na przetarg do obsługi linii Bydgoszcz-Unisław Chełmża.

Prywatne konsorsjum Arriva PCC zaproponowało 11,77 zł dopłaty do każdego kilometra, a PKP Przewozy Regionalne 13,93 zł. Władze Urzędu stwierdziły, że obie oferty mieszczą się w zaproponowanym przedziale cenowym, zdecydowały o podpisaniu umów ramowych (ma to nastąpić 20 sierpnia) z oboma przewoźnikami i poprosiły ich o przedstawienie nowych ofert, tylko na 2008 r. Osobne oferty będą podpisane na rok 2009, a później na 2010, choć pierwotnie miała zostać podpisana jedna umowa z jednym przewoźnikiem na cały ten okres.

Piotr Rybotycki, dyrektor zarządzający Arrivy, zwraca uwagę na problemy wynikające z prawodawstwa.

– Jeżeli do przetargu stanie wielu oferentów i wszyscy spełnią parametry, to, w myśl ustawy o zamówieniach publicznych, ze wszystkimi trzeba byłoby podpisać umowy ramowe. To jest zabawa w ciuciubabkę. To absurd, ale takie jest prawo. – twierdzi Rybotycki.

Jego zdaniem, „nie jest możliwe, by przy zaproponowaniu tej samej ilości pociągo-kilometrów PKP zmieściły się w budżecie”. – Mój tok myślenia jest taki, że zaoferowali mniej pociągo-kilometrów, podali minimalną ofertę. To wiąże się z tym, że zaproponowali inną organizację przewozów z większą ilością sprzętu niż oferował marszałek województwa. Moim zdaniem, w takim razie te oferty są nieporównywalne – powiedział Rybotycki.

Czy Arriva przystąpi do dogrywki?

– Mamy zaproszenie do złożenia nowej oferty. Co zrobimy? Ja w tej chwili po prostu nie wiem. Jesteśmy o tyle w kropce, że ci, którzy nie podpiszą umowy ramowej, tracą wadium. Wpadliśmy w pułapkę ustawy o zamówieniach publicznych – konkluduje Piotr Rybotycki.

źródło: Paweł Rydzyński, 14 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Marszałek śląski rozmawia z Arriva PCC

Postautor: eg_ptmkż » 14 sie 2008, 15:16

Władze woj. śląskiego chcą wydzierżawić prywatnym przewoźnikom niektóre trasy kolejowe, a być może także nowe pociągi. W ten sposób marszałek chce zmusić PKP do obniżenia cen i powalczyć o większe udziały województwa w spółce PKP Przewozy Regionalne.

Rząd od wielu miesięcy próbuje przekonać 16 województw, by przejęły udziały w PKP Przewozy Regionalne. Przekazanie udziałów w PKP PR regionom to część planu rządu, który zakłada oddłużenie firmy i wyłączenie jej z Grupy PKP. Problem polega jednak na tym, że największym udziałowcem firmy ma być województwo mazowieckie z ponad 13 proc. udziałów. Śląskie, które wyprzedza jeszcze Wielkopolska, ma dostać ich 9,3 proc. Władze województwa nie chcą się na to zgodzić. - Mazowsze ma już własną spółkę, czyli Koleje Mazowieckie. Nie ma potrzeby, by miało decydujący głos w firmie, która ma działać w całej Polsce - mówi Piotr Spyra, członek zarządu województwa. Region czeka zatem na nową propozycję rządu. Sprzeciw województwa śląskiego może mocno skomplikować całą operację.

Póki co marszałek stara się wzmocnić swoją pozycję. Wczoraj urząd marszałkowski przyznał się, że rozmawia o współpracy z przedstawicielami firmy Arriva PCC. Spółka od grudnia zeszłego roku przewozi pasażerów w województwie kujawsko-pomorskim. Obsługuje trasy, które nie są zelektryfikowane.

- Dla PKP PR to sygnał, że już nie będą monopolistą - mówi Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka marszałka.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że marszałek zamierza wkrótce ogłosić przetarg na dzierżawę części linii kolejowych. W grę wchodzą m.in. odcinki Tychy - Rybnik czy Tychy - Katowice.

- Nie wykluczamy również dzierżawy Flirtów - słyszymy w urzędzie. Flirty to nowe pociągi elektryczne, które kupił region za 90 mln zł. Pierwsze cztery maszyny, każda o długości 74 m, wyposażone m.in. w klimatyzację, podjazdy dla niepełnosprawnych i system kamer, pojawią się na torach jeszcze w tym roku.

Jarosław Kołodziejczyk, były członek zarządu województwa, a dziś dyrektor PKP PR w Katowicach, przyznaje, że wpuszczenie na śląskie tory prywatnych przewoźników będzie dla rządu niezłym straszakiem.

- Jak tu wejdzie prywatna konkurencja, to będzie to dla nas mocny cios - mówi Kołodziejczyk.

Kolejne rozmowy samorządowców z rządem w sprawie PKP PR mają się odbyć jeszcze w sierpniu.

źródło: Przemysław Jedlecki, Gazeta Wyborcza, Katowice, 12 sierpnia 2008
eg_ptmkż
Posty: 1678
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl

Dwugłos o linii Bydgoszcz-Chełmża

Postautor: eg_ptmkż » 14 sie 2008, 15:15

Trwa rywalizacja o to, kto będzie operatorem linii Bydgoszcz-Unisław-Chełmża. Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego podjął decyzję o podpisaniu trzyletnich umów ramowych na świadczenie przewozów na trasie Bydgoszcz – Chełmża z konsorcjum PCC Rail/Arriva oraz spółką PKP Przewozy Regionalne. Twierdzi bowiem, że obie te firmy zaproponowały „korzystną ofertę, która mieści się w warunkach postawionych przez instytucję zamawiającą”.

PKP Przewozy Regionalne zaproponowały dopłatę 13,93 zł za kilometr, a Arriva 11,77 zł. Komisja konkursowa poza ceną ma też brać pod uwagę punktualność - tu Arriva zaproponowała wyniki na poziomie 94,44, a PKP PR - 95 proc.

Umowy ramowe zostaną podpisane do 20 sierpnia, po czym obaj operatorzy zostaną poproszeni o przedstawienie nowych ofert na 2008 r. Kontrakt powinien zostać podpisany na początku września, a pociągi powinny pojawić się na linii Bydgoszcz-Chełmża pod koniec września (pierwotnie miał to być 1 września).

Cena Arrivy to niecałe 85 proc. ceny PKP PR. – Przygotowujemy się psychicznie na wyjazd na szlak 1 września – mówił nam tydzień temu Maciej Królak, rzecznik Arrivy. Teraz mówi, że w jego firmie panuje „zdziwienie i zaniepokojenie”.

– W takiej sytuacji nawet druga połowa września wydaje się być terminem optymistycznym. Klauzula, żeby podpisać umowę ramową z więcej niż jednym przewoźnikiem, w tym przypadku nie powinna mieć miejsca. Taka sytuacja miała wystąpić w przypadku ofert bardzo do siebie zbliżonych. Tu tak nie jest. Podważa to sens samego przetargu – powiedział nam Królak.

Paweł Ney, rzecznik Przewozów Regionalnych, używa terminologii sportowej.– Mecz PKP Przewozy Regionalne kontra Arriva był jak pojedynek Holandii z Rosją podczas Euro 2008. Bardzo wysoki poziom i wyrównana walka – powiedział Ney.

Dodał też, że „była pewna dysproporcja między stawkami naszymi a konkurencją”. W ub. r. PKP Przewozy Regionalne przegrały z Arrivą przetarg na trzyletnią obsługę pozostałych linii w woj. kujawsko-pomorskim. Państwowy przewoźnik zaproponował wówczas dopłatę 18,36 zł za kilometr, a "prywaciarz” 12,93 zł, czyli niewiele ponad 70 proc. propozycji PKP PR. Teraz było to ok. 85 proc.

– Szybko się uczymy konkurencji, jesteśmy pojętnym uczniem. Startujemy do dogrywki, jesteśmy pełni optymizmu, wierzymy że się nam uda – zakończył rzecznik PKP PR.

Maciej Królak nie był nam jak dotąd w stanie odpowiedzieć, czy Arriva przystąpi do dogrywki. Dziś (we wtorek) zbiera się zarząd konsorcjum i zdecyduje co dalej. Gdy zdobędziemy w tej sprawie jakieś informacje, zamieścimy na portalu odrębną notatkę.

źródło: Paweł Rydzyński, 12 sierpnia 2008

Wróć do „Media o kolei”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość