Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Moderatorzy: eg_ptmkż, mod-Kolej w skali 1:1
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Arrivę poznałem w Wielkiej Brytanii. Bardzo solidna firma obsługuje faktycznie i linie autobusowe i kolejowe. Autobusowe miejskie - co jest ciekawostką u nas nie spotykaną - koegzystując spokojnie z innymi przewożnikami na tych samych numerach linii, czyli zero monopolu. A już najbardziej mnie zaskoczyła linia z Liverpoolu do Manchesteru, gdzie w obie strony jechałem we dwie osoby! Inne kursy nie wyglądały wiele lepiej. Czyżby "duży mógł więcej"? U nas linia byłaby uznana za nierentowną po jednym sezonie.
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Jest to firma z korzeniami brytyjskimi ale juz sie po malutku zaczyna rozprzestrzeniac po Europie: Dania, Niemcy, Wlochy, Holandia, Portugalia, Hiszpania, Szwecja no i moze Polska. Arriva zajmuje sie po rowni przewozami autobusowymi jak i kolejowymi.maciej_kolej pisze:...brytyjskiego przewoźnika...
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Dziś w "Zetce" Centrum Adama Schmita informowało o dużej możliwości wejścia na rynek kolejowy prywatnych przewoźników w tym w woj Kuj-Pom brytyjskiego przewoźnika.
Informacja nie dawała mi spokoju bo nasz "węzeł" jest spragniony świeżego spojrzenia na kolej byle nie z pod szyldu "trumny" PKP. Czy jest szansa?
http://www.grudziadz.pl/index.php?s=akt ... ws_id=2638
http://www.arriva.co.uk/
http://www.tur-info.pl/p/ak_id,9611,,pc ... ewicz.html
http://www.wnp.pl/logistyka/26210_1_0_0.html
I mała pigułka kogo wpuszczamy na rynek
http://en.wikipedia.org/wiki/Arriva
Informacja nie dawała mi spokoju bo nasz "węzeł" jest spragniony świeżego spojrzenia na kolej byle nie z pod szyldu "trumny" PKP. Czy jest szansa?
http://www.grudziadz.pl/index.php?s=akt ... ws_id=2638
http://www.arriva.co.uk/
http://www.tur-info.pl/p/ak_id,9611,,pc ... ewicz.html
http://www.wnp.pl/logistyka/26210_1_0_0.html
I mała pigułka kogo wpuszczamy na rynek
http://en.wikipedia.org/wiki/Arriva
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Jeszcze jeden artykul na ten temat:
Toż to prawdziwa sensacja kolejowa
Małgorzata Oberlan, Piątek, 15 Czerwca 2007
Wczoraj otwarto koperty z ofertami przetargowymi firm, które chcą nas wozić pociągami. 12 zł za km - tyle chce prywatne konsorcjum PCC Rail/Arriva. 18,36 zł - tyle oczekują PKP.
Mowa o kilometrach na trasach obsługiwanych przez pociągi spalinowe (pakiet A), bo w tej dziedzinie PKP Przewozom Regionalnym wyrosła konkurencja. Polsko-brytyjskie konsorcjum firm PCC Rail SA i Jaworzno Arriva Polska SP z o.o. gwarantuje marszałkowi województwa, który przetarg ogłosił, że zapewni 90,5-procentową punktualność. Z kolei PKP Przewozy Regionalne deklarują 95-procentową punktualność, ale oczekują wyższej ceny za swoje usługi: 18,36 zł za kilometr. Jeśli chodzi o linie obsługiwane przez pociągi elektryczne (pakiet C) oraz przewozy pasażerskie na trasie Toruń-Bydgoszcz przez Solec Kujawski (pakiet B, robocza nazwa BiT City) - PKP nie mają konkurencji. Zaproponowały 6 zł za kilometr w pierwszym przypadku i 11,03 zł w drugim. Żaden prywatny przewoźnik nie jest jeszcze w stanie rywalizować z nimi, bo po prostu nie posiada elektrycznego taboru. Na trasach spalinowych natomiast zwycięzca będzie mógł korzystać z będących własnością województwa szynobusów, dzierżawiąc je.
- Oferty zostaną przeliczone do wtorku, 19 czerwca. Następnie oferenci będą mieli 7 dni na złożenie ewentualnych protestów - informuje Beata Krzemińska, rzecznik marszałka. - Następnie, zgodnie z przepisami Ustawy o zamówieniach publicznych, przetarg zostanie skontrolowany przez Urząd Zamówień Publicznych. Tak jak każdy, którego wartość przekracza 120 mln zł. Dopiero po tej kontroli podpiszemy umowy z wybranymi oferentami.
Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na lata 2007-2010 (od grudnia do grudnia). Na przewozy kolejowe przeznaczył sumę 120 mln 900 tys. zł. Przypomnijmy, że PKP Przewozy Regionalne konkurencję mają po raz pierwszy. Obecnie starają się unieważnić przetarg. Planowo miał on być rozstrzygnięty już 6 czerwca. PKP go jednak oprotestowały. Marszałek protest odrzucił, ale terminy przesunął. Odmowę uwzględnienia protestu PKP PR zaskarżyły do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli marszałek wybierze ofertę PCC Rail/Arriva na liniach spalinowych, będzie to precedens na skalę kraju. PCC w Polsce specjalizuje się w przewozach towarowych, w pasażerskich debiutuje. Wszędzie w Polsce, prócz kolei mazowieckiej, pociągami wożą nas PKP. Ewenementem są Koleje Mazowieckie i startująca właśnie Kolej Wielkopolska (spółki samorządu i PKP).
Krzysztof
Toż to prawdziwa sensacja kolejowa
Małgorzata Oberlan, Piątek, 15 Czerwca 2007
Wczoraj otwarto koperty z ofertami przetargowymi firm, które chcą nas wozić pociągami. 12 zł za km - tyle chce prywatne konsorcjum PCC Rail/Arriva. 18,36 zł - tyle oczekują PKP.
Mowa o kilometrach na trasach obsługiwanych przez pociągi spalinowe (pakiet A), bo w tej dziedzinie PKP Przewozom Regionalnym wyrosła konkurencja. Polsko-brytyjskie konsorcjum firm PCC Rail SA i Jaworzno Arriva Polska SP z o.o. gwarantuje marszałkowi województwa, który przetarg ogłosił, że zapewni 90,5-procentową punktualność. Z kolei PKP Przewozy Regionalne deklarują 95-procentową punktualność, ale oczekują wyższej ceny za swoje usługi: 18,36 zł za kilometr. Jeśli chodzi o linie obsługiwane przez pociągi elektryczne (pakiet C) oraz przewozy pasażerskie na trasie Toruń-Bydgoszcz przez Solec Kujawski (pakiet B, robocza nazwa BiT City) - PKP nie mają konkurencji. Zaproponowały 6 zł za kilometr w pierwszym przypadku i 11,03 zł w drugim. Żaden prywatny przewoźnik nie jest jeszcze w stanie rywalizować z nimi, bo po prostu nie posiada elektrycznego taboru. Na trasach spalinowych natomiast zwycięzca będzie mógł korzystać z będących własnością województwa szynobusów, dzierżawiąc je.
- Oferty zostaną przeliczone do wtorku, 19 czerwca. Następnie oferenci będą mieli 7 dni na złożenie ewentualnych protestów - informuje Beata Krzemińska, rzecznik marszałka. - Następnie, zgodnie z przepisami Ustawy o zamówieniach publicznych, przetarg zostanie skontrolowany przez Urząd Zamówień Publicznych. Tak jak każdy, którego wartość przekracza 120 mln zł. Dopiero po tej kontroli podpiszemy umowy z wybranymi oferentami.
Urząd Marszałkowski ogłosił przetarg na lata 2007-2010 (od grudnia do grudnia). Na przewozy kolejowe przeznaczył sumę 120 mln 900 tys. zł. Przypomnijmy, że PKP Przewozy Regionalne konkurencję mają po raz pierwszy. Obecnie starają się unieważnić przetarg. Planowo miał on być rozstrzygnięty już 6 czerwca. PKP go jednak oprotestowały. Marszałek protest odrzucił, ale terminy przesunął. Odmowę uwzględnienia protestu PKP PR zaskarżyły do prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Jeśli marszałek wybierze ofertę PCC Rail/Arriva na liniach spalinowych, będzie to precedens na skalę kraju. PCC w Polsce specjalizuje się w przewozach towarowych, w pasażerskich debiutuje. Wszędzie w Polsce, prócz kolei mazowieckiej, pociągami wożą nas PKP. Ewenementem są Koleje Mazowieckie i startująca właśnie Kolej Wielkopolska (spółki samorządu i PKP).
Krzysztof
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
240 czeka na decyzje likwidacji fizycznej, już jej nie ma w wosie /dodatek 2 do rozkładu jazdy z ograniczeniami stałymi/ nawet,
a 241 jest użytkowana w ruchu towarowym.
a 241 jest użytkowana w ruchu towarowym.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 mar 2007, 22:01
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Będzie rozbiórka ? Czy będzie służyć jako skrajnia ? Ja słyszałem, że ma powstać jakaś linia turystyczna, le to nie potwierdzone plotki.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Też bym sobie tego i innym życzył. Ale jestem realistą
240 jest pogrzebana już chyba
gminy już czekają na tłuczeń
241 nie ma raczej uzasadnienia, gdyby był tor pomiędzy Bydgoszczą a Koronowem to co innego.
240 jest pogrzebana już chyba
gminy już czekają na tłuczeń
241 nie ma raczej uzasadnienia, gdyby był tor pomiędzy Bydgoszczą a Koronowem to co innego.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 30 mar 2007, 22:01
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Fajny jest ten pociąg. Przypomina mi połączenie ryflaka z Ganzem. Chciałbym powrotu linii nr 240 i 241 !
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Będzie wojna - beton nie przepuści takiej ogromnej kasy z dotacji (tylu milionów). A na dodatek okazało by się w końcu że wcale nie potrzeba takich ogromnych dopłat do przwozów albo, nie daj boże, że przeowzy pasażerskie mogą nie przynosić strat....miki pisze:Nie uwierzę póki nie zobaczę samorządowej kolei.Koniec monopolu PKP?
ATSW wg. najnowszych planów rządu, samorządy będą "se" mogły co najwyżej wykupić udziały w PKP PR, tworzenie spółek typu KM nie będzie możliwe. Zresztą PR "nagle" przypomniało sobie, że KM im wiszą bodajże 45 mln za dzierżawę taboru i zażądały natychmiastowej spłaty.
Pozdr.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2007, 17:12 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Chyba nie długo na naszych torach zawitają te brydkie bądź co bądź ryflaki II...
Nareszcie się coś dzieje tylko żeby nasze władze później nie obudziły się z ręką w nocniku tj. że przewozy towarowe ma DB Railion a osobowe różnorodne firmy na które nie mamy wpływu...
Nareszcie się coś dzieje tylko żeby nasze władze później nie obudziły się z ręką w nocniku tj. że przewozy towarowe ma DB Railion a osobowe różnorodne firmy na które nie mamy wpływu...
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
No właśnie. Są linie czynne ale bez ruchu pasażerskiego, a i miasteczek sporo przy nich jest.
Szkoda tylko, ze linię która nas łączyła już nie da się chyba reaktywowac.
Wszystko psują nam granice województw. Szczególnie jak jest ich więcej niż jedna.
Szkoda tylko, ze linię która nas łączyła już nie da się chyba reaktywowac.
Wszystko psują nam granice województw. Szczególnie jak jest ich więcej niż jedna.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
To zdaje się jest widoczny efekt "uwolnienia rynku kolejowego w 2007 roku" -zakres przewozy osobowe.
Jeżeli mają być to przewozy lepsze od PKP jestem za. Może to mieć znaczenie dla naszego regonu gdzie istnieje jeszcze gęsta sieć linii drugorzędnych
Jeżeli mają być to przewozy lepsze od PKP jestem za. Może to mieć znaczenie dla naszego regonu gdzie istnieje jeszcze gęsta sieć linii drugorzędnych
- Misiek
- Posty: 1648
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
http://www.rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=5891miki pisze: Zresztą PR "nagle" przypomniało sobie, że KM im wiszą bodajże 45 mln za dzierżawę taboru i zażądały natychmiastowej spłaty.
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 11 cze 2006, 17:40
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
dokładnie ponoć sa juz dwa sprowadzone i ponoc z niemiec ale głowy nie daje, tak obiło mi się o uszyMisiek pisze:[url=http://www.mick_m.user.icpnet.pl/PICT0310.JPG]takie coś[/url]
za pl.misc.kolej
Ostatnio zmieniony 15 cze 2007, 09:01 przez chudy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1269
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Lipowo k.Glinianki
- Kontakt:
Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie
Nie uwierzę póki nie zobaczę samorządowej kolei.Koniec monopolu PKP?
ATSW wg. najnowszych planów rządu, samorządy będą "se" mogły co najwyżej wykupić udziały w PKP PR, tworzenie spółek typu KM nie będzie możliwe. Zresztą PR "nagle" przypomniało sobie, że KM im wiszą bodajże 45 mln za dzierżawę taboru i zażądały natychmiastowej spłaty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości