Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

czyli z prasy, radia, tv i netu poukładane tematycznie

Moderatorzy: eg_ptmkż, mod-Kolej w skali 1:1

Zablokowany
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Maciej »

oelka pisze:Jakims przykladem tego sa te wagony sciagniete przez Arrive z Niemiec. Podejrzewam ze nawet po 40 latach i duzym zuzyciu przedstawiaja soba wyzszy standart dla pasazera niz wiele naszych 111A. Chocby dlatego, ze maja po szesc miejsc w przedziale, jak przystalo na wagony standardu X.
Mam kolejne wiesci z przejazdu, wspomniane przez Oelkę wagony są komfortowe pomimo lat. Posiadają ślady oznaczeń pierwszej klasy. Niestety "dla ludu" brakuje miejsc siedzących co skutkuje tołokiem w przedziałach i na korytarzu. Widoczne są też symptomy niechęci ze strony PKP to tłumaczy spóźnienia itp.
Ostatnio zmieniony 12 gru 2007, 18:36 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Mariusz »

To chyba zrozumiałe. 40 lat temu tam był już kapitalizm, demokracja i wolny rynek, czyli zabieganie o klienta. U nas masy pracujące upychało się do wagonu ile weszło tyle pojechało. Mnie uczono jeszcze pod koniec lat 80-tych na przykładzie Ex Kujawiaka, że lepiej uruchamiac jeden pociąg z 16 wagonami, niż cztery z 4 wagonami.
Liczył się koszt, a nie wygoda.
Teraz mamy pociągi po 4-5 wagonów co gdzinę, albo dwie. Tylko tabor jeszcze ten sam co wtedy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: oelka »

Mariusz pisze:Mszczą się lata zaniedbań polityki transportowej państwa i nieróbstwa w PKP
Jakims przykladem tego sa te wagony sciagniete przez Arrive z Niemiec. Podejrzewam ze nawet po 40 latach i duzym zuzyciu przedstawiaja soba wyzszy standart dla pasazera niz wiele naszych 111A. Chocby dlatego, ze maja po szesc miejsc w przedziale, jak przystalo na wagony standardu X.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 10 gru 2007, 21:33 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Mariusz »

Odpowiedź jest prosta: nowy przewoźnik korzysta tylko z szynobusów, więc będzie tańszy.
Gdyby PKP PR miało swój tabor typu lekkiego też pewnie mogło byc tańsze.
Mszczą się lata zaniedbań polityki transportowej państwa i nieróbstwa w PKP
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Maciej »

oelka pisze:Ciekawy tabor nietrakcyjny sie objawil:
http://img141.imageshack.us/img141/6227/wagonfl1.jpg
Wyglada nawet znajomo, oczywsxie z tylu za Pesa
Na moich trasach "pesobusy" pozostaną w ptasich kolorach i faktycznie w połączeniu z każdym wagonem nie wyglądają najlepiej.
Wczoraj usłyszałem cenę za kilometr pociągu osobowego PKP każe płacić sobie 18 pln, a nowy przewoźnik 12pln.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2007, 10:13 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: oelka »

Ciekawy tabor nietrakcyjny sie objawil:
http://img141.imageshack.us/img141/6227/wagonfl1.jpg
Wyglada nawet znajomo, oczywsxie z tylu za Pesa :)

Na pmt, dla jednego z tych wagonow podano dane:
Bm027. RIC 140.
56 80 02-40 037-8 DB EVG. Eifelbahn
Verkehrsgesellschaft mbH. Standort: Linz (Rhein).
Moze byc to wagon Bm232 ewentualnie Bm027, a wedlug dawnych oznaczen C4ümg-54. Czyli niemiecka dwojka, poczatkowo nawet trojka z polowy lat 50. Wagon ma 12 przedzialow i 26400mm dlugosci, tak jak wagony standardu X, do ktorego mozna go zaliczyc.

Krzysztof
Awatar użytkownika
Adamczewski
Posty: 494
Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
Lokalizacja: Pomorskie/UK
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Adamczewski »

Czyżby "Trzydzieste plenum spółdzielni Zenum" z filmu Miś, czyli dzień kiedy wszystko odjeżdża zgodnie z rozkładem i jest wtedy totalny bałagan?
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Mariusz »

Pierwszy dzień nowego rozkładu nie wypadł najlepiej w obu naszych regionach :|
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Maciej »

Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Mariusz »

Wniosek:
Nigdy nie mieliśmy szczęścia co do zarządzania naszymi kolejami.
W przeciwieństwie do innych krajów tak blisko leżących :cry:
Właściwie to chyba nasza specjalnośc w całym kraju. :evil:
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Maciej »

Racja, idąc tym tropem można to samo powiedzieć o przewozach towarowych. Skutecznie zniechęcono do korzystania z usług PKP. Teraz gdy (podobno) czeka nas wielka budowa autostrad i innych bajek, okazje się że mamy jeszcze trochę torowisk na których mogły by materiały budowalne być dowożone, niestety nie jest już tak różowo z taborem. Niedawny przykład o którym rozmawialiśmy - czeskie węglarki. PKP i tak ma teraz nieciekawą sytucję bo są inni przewoźnicy. Cieżko przekonać jednak polskie/zagraniczne firmy do korzytania z kolei w Polsce - to nadal słabe ogniwe naszego transportu.
Co do szynobusów - pamiętam jak w 1990 roku stały rzędy SN 61 pod Ksieżymi Górami w Grudziądzu - wycofane bez przyszłości. Dziś pewnie taka Pesa by je modernizowała ale na to już za późno. Mamy gimbusy (czyt. pesobusy).
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: oelka »

Mariusz pisze:Gdy PKP organizowała przewozy pasażerskie, pociągi JEŹDZIŁY.
Jest jeszcze druga strona medalu:
Pociagi jezdzily tak dlugo, jak dlugo ktos nie postanowil na te, czy inna linie polozyc krzyzyk. Wowczas zaczynalo sie wygaszanie popytu: najpierw likwidowano pociagi jadace w porze dojazdu do pracy czy szkoly, ktore mialy najwieksza frekwencje. Potem pozostale, a na koncu te, ktore woza kolejarzy do pracy i kursuja gdy wiekszosc ludzi spi. I wowczas gdy jednymi korzystajacymi z polacznia na danej linii bylo kilku kolejarzy jadacych na sluzbe, ruch zawieszano. Puszczano KKA, ale tez w porze takiej, by nikomu do glowy nie przyszlo z niej korzystac.

W Polsce istnialo wiele linii, gdzie oplacalo sie prowadzic ruch lekkimi wagonami motorowymi. PKP jednak nigdy nie byla zainteresowana takim taborem.
A jesli sie trafil, to tylko jako zdobycz wojenna. W Polsce zawsze od poczatku istnienia PKP w latach 20. XX wieku na linie lokalne zsylano starszy tabor trakcyjny i nietrakcyjny z linii glownych. Oplacalnosc parowozu pospiesznego, czy ciezkiej lub sredniej lokomotywy spalinowej z dwoma-trzema wagonami jest watpliwa na linii lokalnej.
Gdyby przed laty prowadzono racjonalna polityke taborowa, nie bylo by teraz problemow z brakiem rezerwy wagonow motorowych.

Krzysztof
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: DBv »

Ładnie, ładnie, czyżby miało to oznaczać, że i na polskie tory zawita MORA C ?
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2560
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: Mariusz »

Do tego doprowadziła restrukturyzacja kolei i przejmowanie organizacji przewozów przez samorządy, które nie mają zielonego pojęcia o tym i nie mają fachowców do tego.
Niestety, nikt tu nie powie /ze starszych forumowiczów/ że dawniej kolej spełniała swoje powołanie źle. Jakoś do lat 80-tych funkcjonowało to bardzo dobrze i szło ku lepszemu.
Teraz musi się opłacac to co jest służbą publiczną. Tego za pieruna nie mogę zrozumiec.

W kolejowym transporcie towarowym też to zaczęło dziwnie wyglądac.
http://www.zlotowskie.pl/index.php?art= ... 1c51d35ad6
Przykład z mojej miejscowości.

Przykład z życia:
Gdy PKP organizowała przewozy pasażerskie, pociągi JEŹDZIŁY.
Teraz gdy zdefektuje szynobus samorządowy to się odwołuje jego kursy jak w PKSie, ewentualnie jeśli jest do defekt wielodniowy organizuje się KKS
Wiadomo, że autobus nie dorówna prędkością pociągowi i nie jest w stanie zapewnic czasów jazdy a co za tym idzie i skomunikowania się rwą. Jakie są reakcje podróżnych nie muszę tłumaczyc.
Przychodzę na stację i.....pojedzie, nie pojedzie.
Tak wspaniałe są SA132 u mnie. Na 3 sztuki jeździ ostatnio 1 !!
SA108 spisywał się lepiej.
Gdy zdechnie SU to zaraz jedzie pomoc. Jak zdechnie SA to taxi czeka.
Takie czasy.
Dzisiaj była piękna feta na Ostbahnie i dowiedziałem się, że będzie odbudowane połączenie kolejowe Gorzowa z Berlinem :shock:
Korzystam z niego co roku !! Dziwne. Co chcą odbudowywac ?? Nawet jeździły pociągi z Bydgoszczy do Berlina !!
Przypomina mi to "wyważanie drzwi otwartych już"
Albo szumne wprowadzanie taktu w kursowaniu pociągów. Miałem takowy pod koniec lat 80-tych :mrgreen:
Rozpisałem się....co to da. Teraz Wy....może dac se spokój ??
Wolę TT, tam jeździ wszystko jak trza !!
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Nowe koleje zamiast PKPe -czemu nie

Post autor: WojTTek »

dla mnie jest najbardziej dołująca sytuacja gdzie jedno województwo płaci za pociąg tylko na swoim terenie i takowy zatrzymuje się w granicach województwa albo stację za... totalny brak współpracy[analizując lekko tylko w/w dwa województwa]. Ale to co udało mi się zobaczyć w Grudziądzu to to że jakoś województwo kujawsko-pomorskie wyciągnęło z unii pieniądze na szynobusy. Kilka ale jest. Niestety u nas (w Pomorskiem) jakoś nikt nie pokwapił się na taki czyn... może pora wyciągnąć wnioski ? Akurat zbliżają się wybory :roll:
Zablokowany

Wróć do „Media o kolei”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości