naprawdę warto je kupić chociaż cena może odstrasza (hmmm... ale byle co z Chin spod znaku T tez kosztuje 150e) - mam kilka różnych modeli Kres`a, także z limitowanych edycji, są pięknie wykonane i nie ma z nimi żadnych problemów...womo pisze:Bardzo dobre modele. A jakie modele taka cena.
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=4555
VT 2.09 + VS 2.08, Kres
Moderator: mod-Tabor
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: VT 2.09 + VS 2.08, Kres
Ostatnio zmieniony 12 cze 2015, 08:35 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: VT 2.09 + VS 2.08, Kres
Express Junger Pionier:
[Fot. za tt-pics.de]
- Artur
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 15:13
- Lokalizacja: Wsch. DOKP
- Kontakt:
Re: VT 2.09 + VS 2.08, Kres
Dodatkowo firma KRES ma w ofercie wagony motorowe bez napędu (dummy) dla jednostek powyżej 2 członów, na swojej stronie piszą że można ich używać do składów 3-wagonowych w ustawieniu silnikowy - doczepa - silnikowy.
- Ep. IV : 172.152-1
- Ep. III : VT 2.09.219
Jednak chyba najlepiej użyć ich dopiero w składach powyżej 3 członów.
Dodatkowo w uzupełnieniu do katalogu Tilliga na 2006/2007 (chyba nowości 2006) był też dopisany LVT z III ep. z dopiskiem "w kooperacji z KRES" tak jak i w IV epoce.
- Ep. IV : 172.152-1
- Ep. III : VT 2.09.219
Jednak chyba najlepiej użyć ich dopiero w składach powyżej 3 członów.
Dodatkowo w uzupełnieniu do katalogu Tilliga na 2006/2007 (chyba nowości 2006) był też dopisany LVT z III ep. z dopiskiem "w kooperacji z KRES" tak jak i w IV epoce.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
VT 2.09 + VS 2.08, Kres
VT 2.09.232 + VS 2.08.232
Dokładna nazwa modelu
Leichttriebwagen VT 2.09.232 + Steuerwagen VS 2.08.232, DR, Ep. III / Wagon motorowy VT 2.09.232 + wagon doczepny VS 2.08.232 kolei DR, Ep. III
Liczba osi
2 + 2
Dokładna nazwa producenta modelu
KRES Köstel & Rasch Elektronik, Fraureuth, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
209
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
VT 2.09.232 - wagon motorowy,
VS 2.08.232 - wagon doczepny
Elementy specyficzne
Wersje modelu
02840 - BR 172 144-8 + BR 172 744-5, DR, Ep. IV (Tillig)
209 - VT 2.09 + VS 2.08, DR, Ep. III
? ? ? - BR 172.1 + BR 172.7, DR, Ep. IV
? ? ? - LVT 772 + LVS 972, DB AG, Ep. V, mint
? ? ? - LVT 772.342-2, DB-Regio AG Leipzig, Ep. V, pojedyńczy
208MW - VS 2.08 219, DR, Ep. III, środkowy wagon doczepny
172MW - BR 172 722-1, DR, Ep. IV, środkowy wagon doczepny
Napęd
W jednym wagonie, na 2 osie. Jedna oś (od strony sprzęgu) zamocowana jest wahliwie w kierunku lewo-prawo
Sprzęg
Model posiada KKS oraz nietypowe własne sprzęgi przewodzące prąd (4 pinowe)
Oświetlenie
Białe (żółte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy oraz oświetlenie wnętrza.
Uwagi
DCC:
Model posiada gniazdo NEM 651 - jeden dekoder wystarczy do całego składu
Podsumowanie:
Bardzo udany model, świetnie jeżdżący. Precyzja wykonania i napisy na wysokim poziomie sprawiają, że ogląda się go z przyjemnością.
Jest to stosunkowo tania alternatywa dla zestawów motorowych Tillig'a. Jeśli ktoś lubi Ferkel-Taxe - gorąco polecam.
Połączenie pomiędzy wagonami zrealizowane jest przy pomocy sprzęgu, który jednocześnie przewodzi prąd z wagonu silnikowego do doczepnych - bardzo fajny patent !
Pudło zdejmuje się bardzo prosto, zgodnie z opisem w ulotce, wyciągając bufory.
Wnętrze zaskakuje nas prostotą i elegancją konstrukcji.
Oświetlenie wnętrza zrobiono po mistrzowsku, widać lampy na suficie, które świecą
Ulotka:
Dokładna nazwa modelu
Leichttriebwagen VT 2.09.232 + Steuerwagen VS 2.08.232, DR, Ep. III / Wagon motorowy VT 2.09.232 + wagon doczepny VS 2.08.232 kolei DR, Ep. III
Liczba osi
2 + 2
Dokładna nazwa producenta modelu
KRES Köstel & Rasch Elektronik, Fraureuth, Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
209
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
III
Oznaczenie modelu
VT 2.09.232 - wagon motorowy,
VS 2.08.232 - wagon doczepny
Elementy specyficzne
Wersje modelu
02840 - BR 172 144-8 + BR 172 744-5, DR, Ep. IV (Tillig)
209 - VT 2.09 + VS 2.08, DR, Ep. III
? ? ? - BR 172.1 + BR 172.7, DR, Ep. IV
? ? ? - LVT 772 + LVS 972, DB AG, Ep. V, mint
? ? ? - LVT 772.342-2, DB-Regio AG Leipzig, Ep. V, pojedyńczy
208MW - VS 2.08 219, DR, Ep. III, środkowy wagon doczepny
172MW - BR 172 722-1, DR, Ep. IV, środkowy wagon doczepny
Napęd
W jednym wagonie, na 2 osie. Jedna oś (od strony sprzęgu) zamocowana jest wahliwie w kierunku lewo-prawo
Sprzęg
Model posiada KKS oraz nietypowe własne sprzęgi przewodzące prąd (4 pinowe)
Oświetlenie
Białe (żółte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy oraz oświetlenie wnętrza.
Uwagi
DCC:
Model posiada gniazdo NEM 651 - jeden dekoder wystarczy do całego składu
Podsumowanie:
Bardzo udany model, świetnie jeżdżący. Precyzja wykonania i napisy na wysokim poziomie sprawiają, że ogląda się go z przyjemnością.
Jest to stosunkowo tania alternatywa dla zestawów motorowych Tillig'a. Jeśli ktoś lubi Ferkel-Taxe - gorąco polecam.
Połączenie pomiędzy wagonami zrealizowane jest przy pomocy sprzęgu, który jednocześnie przewodzi prąd z wagonu silnikowego do doczepnych - bardzo fajny patent !
Pudło zdejmuje się bardzo prosto, zgodnie z opisem w ulotce, wyciągając bufory.
Wnętrze zaskakuje nas prostotą i elegancją konstrukcji.
Oświetlenie wnętrza zrobiono po mistrzowsku, widać lampy na suficie, które świecą
Ulotka:
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 13:09 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 5 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości