VT 2.09 + VS 2.08, Kres

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: VT 2.09 + VS 2.08, Kres

Post autor: krzysztof »

womo pisze:Bardzo dobre modele. A jakie modele taka cena.
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=4555
naprawdę warto je kupić chociaż cena może odstrasza (hmmm... ale byle co z Chin spod znaku T tez kosztuje 150e) - mam kilka różnych modeli Kres`a, także z limitowanych edycji, są pięknie wykonane i nie ma z nimi żadnych problemów...
Ostatnio zmieniony 12 cze 2015, 08:35 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: VT 2.09 + VS 2.08, Kres

Post autor: ArturSchŁ »

Express Junger Pionier:
21.01.2017_15_17_52-01.jpg
[Fot. za tt-pics.de]
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 46
Rejestracja: 12 wrz 2008, 15:13
Lokalizacja: Wsch. DOKP
Kontakt:

Re: VT 2.09 + VS 2.08, Kres

Post autor: Artur »

Dodatkowo firma KRES ma w ofercie wagony motorowe bez napędu (dummy) dla jednostek powyżej 2 członów, na swojej stronie piszą że można ich używać do składów 3-wagonowych w ustawieniu silnikowy - doczepa - silnikowy.
- Ep. IV : 172.152-1
- Ep. III : VT 2.09.219
Jednak chyba najlepiej użyć ich dopiero w składach powyżej 3 członów.
Dodatkowo w uzupełnieniu do katalogu Tilliga na 2006/2007 (chyba nowości 2006) był też dopisany LVT z III ep. z dopiskiem "w kooperacji z KRES" tak jak i w IV epoce.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10278
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

VT 2.09 + VS 2.08, Kres

Post autor: ArturSchŁ »

VT 2.09.232 + VS 2.08.232

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Leichttriebwagen VT 2.09.232 + Steuerwagen VS 2.08.232, DR, Ep. III / Wagon motorowy VT 2.09.232 + wagon doczepny VS 2.08.232 kolei DR, Ep. III

:arrow: Liczba osi
2 + 2

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
KRES Köstel & Rasch Elektronik, Fraureuth, Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
209

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
III

:arrow: Oznaczenie modelu
VT 2.09.232 - wagon motorowy,
VS 2.08.232 - wagon doczepny

:arrow: Elementy specyficzne

:arrow: Wersje modelu
02840 - BR 172 144-8 + BR 172 744-5, DR, Ep. IV (Tillig)
209 - VT 2.09 + VS 2.08, DR, Ep. III
? ? ? - BR 172.1 + BR 172.7, DR, Ep. IV
? ? ? - LVT 772 + LVS 972, DB AG, Ep. V, mint
? ? ? - LVT 772.342-2, DB-Regio AG Leipzig, Ep. V, pojedyńczy
208MW - VS 2.08 219, DR, Ep. III, środkowy wagon doczepny
172MW - BR 172 722-1, DR, Ep. IV, środkowy wagon doczepny

:arrow: Napęd
W jednym wagonie, na 2 osie. Jedna oś (od strony sprzęgu) zamocowana jest wahliwie w kierunku lewo-prawo

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz nietypowe własne sprzęgi przewodzące prąd (4 pinowe)

:arrow: Oświetlenie
Białe (żółte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy oraz oświetlenie wnętrza.

:arrow: Uwagi

:arrow: DCC:
Model posiada gniazdo NEM 651 - jeden dekoder wystarczy do całego składu

:arrow: Podsumowanie:
Bardzo udany model, świetnie jeżdżący. Precyzja wykonania i napisy na wysokim poziomie sprawiają, że ogląda się go z przyjemnością.
Jest to stosunkowo tania alternatywa dla zestawów motorowych Tillig'a. Jeśli ktoś lubi Ferkel-Taxe - gorąco polecam.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Połączenie pomiędzy wagonami zrealizowane jest przy pomocy sprzęgu, który jednocześnie przewodzi prąd z wagonu silnikowego do doczepnych - bardzo fajny patent !
Obrazek Obrazek

Pudło zdejmuje się bardzo prosto, zgodnie z opisem w ulotce, wyciągając bufory.
Obrazek
Wnętrze zaskakuje nas prostotą i elegancją konstrukcji.

Oświetlenie wnętrza zrobiono po mistrzowsku, widać lampy na suficie, które świecą !!
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Ulotka:
Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 28 lis 2010, 13:09 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 5 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zestawy trakcyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości