AT 535/535a/536, RotheTT

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: AT 535/535a/536, RotheTT

Post autor: ArturSchŁ »

Elektryk bez patyków (Elektrisch ohne Fahrdraht):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
[Źródło: LOK Magazin 1/2018, s. 72-83]


Linki do innych postów o Wittfeldzie:
:arrow: Plany taboru - lokomotywy i wagony
:arrow: Czaplewo Pomorskie
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

AT 535/535a/536, RotheTT

Post autor: ArturSchŁ »

Wittfeld

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Wiettfeld Akkumulatortriebwagen AT 535/535a/536 DRG / Akumulatorowy zespół trakcyjny Wiettfeld AT 535/535a/536

:arrow: Liczba osi
3 + 2 + 3

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Rothe Top Technic Konstruktion & Feinmechanik - Neustadt (Dosse) Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model krótkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
301.52.000

:arrow: Zarząd kolejowy
DRG

:arrow: Epoka
II

:arrow: Oznaczenie modelu
AT 535 / AT 535a / AT 536

:arrow: Elementy specyficzne
Zestaw : 2 wagony motorowe + wagon doczepny

:arrow: Wersje modelu
trójczłonowe:
301.50.000 - AT 533/533a/534, DR, Ep. III (czerwono-kremowy)
301.51.000 - ETA 178 051, DB, Ep. III (wiśniowy)
301.52.000 - VT 137/VS 145, DRG, Ep. II (zielony)
dwuczłonowe:
301.53.000 - AT 277/278, DR, Ep. III (czerwono-kremowy)
301.54.000 - AT 399/400, DRG, Ep. II (zielony)
301.55.000 - Ma 090 802, PKP, Ep. IV/V (jasno-zielony)

:arrow: Napęd
Mały silniczek napędza poprzez przekładnię cierną ( !! ) wał napędowy oraz poprzez przekładnie ślimakowe 2 osie środkowego członu.

:arrow: Sprzęg
Człony modelu są sprzęgnięte na sztywno przez coś w rodzaju KKS

:arrow: Oświetlenie
2 białe (żółte) LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy

:arrow: Uwagi
Model wykazuje bardzo dobre właściwości jezdne w obu kierunkach. Atrakcyjna konstrukcja (oryginału) w połączeniu z precyzyjną technologią wykonania i dużo szczegółów stanowią o bardzo atrakcyjnym wyglądzie. Jedyną wadą modelu jest wysoka cena, charakterystyczna dla produkcji krótkoseryjnej.

DCC:
Nie posiada gniazda NEM. Po instalacji dekodera w członie napędowym, zgodnie z ulotką producenta, uzyskujemy tylko możliwość zmiany kierunku jazdy z palącymi się naraz (przód i tył) lampami

Podsumowanie:
Piękny, wiernie odwzorowany, model kolekcjonerski. Jego płynnej, od najmniejszych prędkości, jeździe towarzyszy idealnie wyskalowana prędkość Vmax (przy 12 V uzyskaiśmy 62 km/h przy 60 w oryginale). Trochę uproszczone pudła ale za to bardzo bogato odwzorowano detale podwozia.
Jedyny mankament to to, że jeździe towarzyszy metaliczny, przypominający wiertarkę dentystyczną (przy największych prędkościach) niezbyt głośny dźwięk.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
ObrazekObrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 gru 2014, 18:22 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zestawy trakcyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości