VT137/VS145, Tillig

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 8170
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Has thanked: 31 times
Been thanked: 17 times
Kontaktowanie:

VT137/VS145, Tillig

Postautor: ArturSchŁ » 26 gru 2007, 00:44

VT137/VS145

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Spalinowy zespół trakcyjny VT137/VS145 kolei DRG

:arrow: Liczba osi
2 x 4

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen Gmbh & Co; Sebnitz - Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
02853

:arrow: Zarząd kolejowy
DRG

:arrow: Epoka
II

:arrow: Oznaczenie modelu
137 204 / 145 136 Dresden

:arrow: Elementy specyficzne
Zestaw : wagon motorowy (137) + wagon doczepny (145)

:arrow: Wersje modelu
02850 - VT 137/VS 145, DR, Ep. III
02851 - VT 137/VS 145, DB, Ep. III
02852 - BR 185/BR 195, DR, Ep. IV
02853 - VT 137/VS 145, DRG, Ep. II

:arrow: Napęd
Pięciopolowy silnik z jednym kołem zamachowym, napęd na jeden wózek - 2 osie, prąd pobieramy również ze wszystkich osi, na dwóch skrajnych kołach wózka napędowego gumki przyczepnościowe

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Oświetlenie
Białe/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy oraz oświetlenie wnętrza

:arrow: Uwagi
Model wykazuje bardzo dobre właściwości jezdne zarówno pchany jak i ciągnięty. Każdy wagon stanowi oddzielną całość połączone tylko sprzęgiem. Atrakcyjna konstrukcja (oryginału) w połączeniu z nowoczesną technologią stanowią o bardzo atrakcyjnym wyglądzie, dużo szczegółów, standardowe ultraczytelne napisy, miłe jest oświetlenie wnętrza. Jedyną wadą modelu jest stosunkowo wysoka cena.

:arrow: DCC:
Posiada gniazdo NEM 651 w każdym wagonie (!). Włożenie dekodera do modelu to kwestia sekund - jeśli uporasz się ze zdjęciem dachu, a że przy pierwszym razie trochę ciężko schodzi więc operacja ta przyprawia niewprawionego użytkownika o przyspieszone bicie serca.
O ile instalacja dekodera (z serii mini) do wagonu motorowego jest konieczna, o tyle wagon doczepny bez dekodera też pojedzie i świeci (oczywiście białe i czerwone lampy na raz) jednak jeśli chcemy by nasz zestaw był w pełni DCC musimy zainstalować 2 szt dekoderów (drugi może być dekoderem funkcyjnym/akcesoriów, tzn. bez wyjścia na silnik) !!
Po instalacji dekodera oświetlenie wnętrza zapalamy i gasimy F0 czyli tak samo jak światła czołowe (białe/czerwone).

:arrow: Podsumowanie:
Model bardzo udany, możemy go polecić każdemu miłośnikowi zespołów trakcyjnych.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 27 paź 2013, 15:29 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.


Wróć do „Zestawy trakcyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość