BR 182 bauart „Köln” KRES

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

BR 182 bauart „Köln” KRES

Post autor: Maciej »

BR 182001/501/002

:arrow: Dokładna nazwa modelu
BR 182 bauart „Köln”

:arrow: Liczba osi
2 +2+2-2+2+2

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
KRES Köstel&Elektronic + Service GmbH
Am Grenzbach 7
08427 Fraureuth
http://WWW.kres.de

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model małoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
0515

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
182 001–8 głowica 1 kl.
182 501-7 wagon środkowy 2 kl. data rewizji 25.06.73
182 002-6 głowica z przedziałem restauracyjnym i bagażowym (z napędem i gniazdem dekodera), data rewizji 26.05.73

:arrow: Stacjonowanie
Heimat Bw Bln Kh RAW Wittenberge

:arrow: Elementy specyficzne
Dokładnie wykonane opisy, precyzyjnie wykonane poręczę, wózki schowane w fartuchu dolnej części pudła połączone „podwójnym” czopem, umożliwiającym skręt wózka we wnętrz fartucha lub w przypadku ostrych łuków z fartuchem.

:arrow: Wersje modelu
http://www.kres.de/vt-137-851_epoche-ii-dr.html
http://www.kres.de/vt-137-273_epoche-iii-dr.html
http://www.kres.de/ergaenzungswagen-koeln-tt.html
http://www.kres.de/svt-137-278_ep-iii-dr-vindobona.html
http://www.trainmania.info/clanky/motor ... y_kres.pdf
+ po za wersjami analogowymi, dodatkowo opcje z dekoderem jazdy lub z dźwiękiem

:arrow: Napęd
Napęd jest w jednej z głowic napędowych. Silnik z dwoma masami kinematycznymi, napęd na dwa wózki czyli na 4 osie, po obręcze przyczepnościowe na wewnętrznej osi w każdym wózku.

:arrow: Sprzęg
Model posiada gniazda/sprzęgi łączące trzy człony, atrapy sprzęgów Scharfenberga oraz sprzęg umożliwiający łączenie drugiego pociągu z zastosowaniem atrap sprzęgów Scharfenberga.

:arrow: Oświetlenie
Białe (żólte)/czerwone, LED, zmienne w zależności od kierunku jazdy, oświetlenie wnętrza.

:arrow: Uwagi
Prąd pobieramy jest przez głowice.

:arrow: DCC:
Do całego składu wystarczy jeden dekoder 6 pinowy, model posiada gniazdo NEM 652.

:arrow: Podsumowanie:
Kolejna pozycja dla koneserów tematyki szybkich pociągów niemieckich. Ten model wydaje się być atrakcyjny ze względu na jego wygląd z końca eksploatacji na kolejach NRD. Obsługiwał nie tylko renomowane trasy szybkich połączeń Berlina ze stolicami – Kopenhagą, Sztokholmem, Wiedniem, Warszawą czy Pragą, stał się również pociągiem rządowym i administracyjnym kolei DR. Jeżeli chodzi o walory jazdy jest wzorem prostych i jakże skutecznych rozwiązań napędu i jego przekazu. Wagon napędowy (głowica z przedziałem restauracyjnym i bagażowym) posiada ciężarek, bardzo dobra przyczepność powoduje płynny rozruch i jazdę. Atutem są gniazda z które przekazują prąd pomiędzy członami. Model ma bardzo ładnie wykonane wnętrze, a zatem mamy kabiny maszynistów, restaurację z bufetem, przedziały pasażerskie. Duże tłumiki na dachu przypominają iż jest to zespół trakcyjny po modernizacji z silnikiem CKD PRAHA.
Więcej na stronie http://www.kres.de/br-182001-501-002_epoche-iv-dr.html

foto: MW

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zestawy trakcyjne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość