Wagony typu B, Tillig

Zestawy wagonów, kompletne sety, startowe itd

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Wagony typu B, Tillig

Post autor: Maciej »

D-Zugwagenset Typ B

:arrow: Dokładna nazwa modelu
D-Zugwagenset Typ B; Ame; ABme; Bme,DR ep IV/Zestaw wagonów pospiesznych Typu B Ame ABme Bme, DR ep IV

:arrow: Liczba osi
4 x3szt

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
01570

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modelu
Ame 51 50 19-40 007-3
ABme 51 50 39-45 015-7
Bme 51 50 20-45 037-2

:arrow: Stacjonowanie/Data
Dresden Alt
1 klasy 24.05.68
1/2 klasy 18.09.68
2 klasy 25.10.68

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358

:arrow: Oświetlenie
nie posiada, istnieje możliwość instalacji listew oświetlenia wewnętrznego LED oraz lamp końca składu

:arrow: Trochę historii
Dominującym producentem wagonów osobowych dla NRD była fabryka VEB Waggonbau z Görlitz . Potrzeba zunifikowanych wagonów w ruchu dalekobieżnym, pospiesznym i ekspresowym była na tyle duża, że kraje bloku wschodniego zaczęły narzekać na brak odpowiedniego taboru spełniającego europejskie normy kolejowe. Zakłady z Görlitz zaoferowały jako pierwsze nowoczesną konstrukcję wagonu, którą wykorzystywały na bazie licencji, lub nie, inne fabryki RWPG. Typ B, bo tak oznaczono rodzinę wagonów będącej platformą wyjściową do kolejnych rozwiązań, jak chociażby typ Y. Wagony posiadał zunifikowany system konstrukcyjny dla oferowanych klas 1, 1/2 i 2, min pudło, ramy okienne, drzwi wejściowe, przejścia międzywagonowe, wyposażenie przedziałów, toalety i przedziały sanitarne. Pudło nie posiadało skosów przy czołownicach wagonów - to była wada którą wyeliminowano w rodzinie typu Y. Typ B świetnie się sprawdzał i przede wszystkim odpowiadał potrzebom kolei lat 60 -tych ubiegłego wieku, był jak na realny socjalizm milowym krokiem do kolejnych konstrukcji. Po za tym w ruchu międzynarodowym nieźle wypadał wizualnie z wagonami kolei DB typu M, pasażerowie mieli nieporównywalny komfort w stosunku do starszych konstrukcji.

:arrow: Podsumowanie
Urokliwy set dla pasjonatów kolei DR, pięknie odwzorowane detale jak drzwi do przedziałów, poręczę, urządzenia pod wagonem. Minusem są zestawy ze szczękami hamulcowymi, które skutecznie przeszkadzają w jeździe. Na szczęście wystarczy je "kliknąć" wyjąć i po kłopocie. Modele konkurencyjne dla podobnych wyrobów firmy Kuehn.

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 sie 2013, 08:13 przez Maciej, łącznie zmieniany 5 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Sety”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości