Zwłaszcza w dwuosiówkach jest ten problem bo jest ciasno pod belką zderzakową, od razu to widać, ja próbowałem na sztywnych sprzęgach (ale nie na EW1) i jeździ to ok.ArturSchŁ pisze:Jak się później okazało leżał sobie pomiędzy podkładami. Jakaś skucha ze sprzęgami bo skład na łukach potrafi się wysadzić z toru. Może z V200 nie powinien jeździć, a tylko z V100carman pisze:Brak jednego zderzaka w wagonie ....
Hilfszug, Tillig TT-Club
Moderator: mod-Tabor
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 12:21 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Tak po prawdzie dekodery powinny być fabrycznie montowane, skoro to tabor niby tylko dla członków klubu. Kuehn jest dobrym przykładem że można.
Co do lokomotyw tak jak pisze Marcin - latały z serią BR 110, 118, Ludmiły. Rzadziej z innymi.
Co do lokomotyw tak jak pisze Marcin - latały z serią BR 110, 118, Ludmiły. Rzadziej z innymi.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Najczestszym obrazkiem na kolejach DR/DBundesbahn/DBAG był Hilsfzug z Ludmiłą:
i BR 110
(źródło: Drehscheibe, Bahnbilder)
i BR 110
(źródło: Drehscheibe, Bahnbilder)
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, 08:06 przez Marcin, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Jak się później okazało leżał sobie pomiędzy podkładami. Jakaś skucha ze sprzęgami bo skład na łukach potrafi się wysadzić z toru. Może z V200 nie powinien jeździć, a tylko z V100carman pisze:Brak jednego zderzaka w wagonie ....
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 11:18 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Oba wagony z oświetelniem są wagonami sterowniczymi (socjalny i elektrownia). Stąd oświetlenie. A świeci się przy podpięciu loki tak samo jak czerwone światła w lokomotywach po podpięciu wagonów. Można rzeczywiście powalczyć z dekoderem - i wyłączyć oświetlenie w tym wagonie.
- wmac27
- Posty: 397
- Rejestracja: 23 paź 2006, 09:28
- Lokalizacja: Dolice
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Tu chyba chodzi o możliwości manewrowe składu pociągu ratowniczego. Lokomotywa jako pierwsza wjeżdżająca na szlak gdzie jest wypadek jest unieruchomiona, po dotarciu na miejsce, a wagony pociągu ratowniczego są dalej od miejsca akcji. W składzie jest wagon z generatorem, więc pociąg ratunkowy jest niezależny od zasilania. Lokomotywa może więc wykonywać zadania logistyczne. Musi jednak jechać na końcu składu "Hilfzuga" na miejsce akcji. W wagonach "Hilfzuga" są przejścia pomiędzy każdym wagonem, więc umieszczenie lokomotywy w środku składu, uniemożliwiłoby sprawną komunikację "miedzywagonową".PiotrZ pisze:Według mnie skoro to jest hilfezug, to białe światło służy jako oświetlenie czoła składu wpychanego na szlak. Miejsce, gdzie odbędzie się akcja ratunkowa może leżeć kilka km od stacji, na nieprzejezdnym szlaku i lepiej nie wjeżdżać lokomotywą na skraj uszkodzonego toru. Mamy więc jakby wagon sterowniczy. Ale to tylko moja teoria. Nie wiem, jak to wygląda w rzeczywistości.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2010, 08:56 przez wmac27, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 676
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Według mnie skoro to jest hilfezug, to białe światło służy jako oświetlenie czoła składu wpychanego na szlak. Miejsce, gdzie odbędzie się akcja ratunkowa może leżeć kilka km od stacji, na nieprzejezdnym szlaku i lepiej nie wjeżdżać lokomotywą na skraj uszkodzonego toru. Mamy więc jakby wagon sterowniczy. Ale to tylko moja teoria. Nie wiem, jak to wygląda w rzeczywistości.Może ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens takiego obustronnego oświetlenia? Czy należy lokomotywę wpiąć do środka składu?
PiotrZ
Ostatnio zmieniony 26 lip 2010, 08:56 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Sens niespecjalny, ale skoro masz dwa dekodery, to chyba i ten problem idzie rozwiązać za pomocą odpowiedniego ustawienia CV, bo raczej pociąg sam nie zgadnie gdzie mu przypiąłeś kolomotywęArturSch pisze:Hmmm. No dobrze to mamy teraz skład Hilfzug, który prawidłowo zmienia światła białe/czerwone z kierunkiem jazdy. Podpinamy lokomotywę i ...zonk
Może ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens takiego obustronnego oświetlenia Czy należy lokomotywę wpiąć do środka składu
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Sam sobie odpowiedziałeś.... Nic nowego na ziemi.carman pisze:W TT-Kurierze przy kabinie sterowniczej są oba.
Może być Reko, dla mnie to bez znaczenia (obie konstrukcje kocham tak samo ). Dzięki za poprawkęKrzyszTTof pisze:Tylko że to jest raczej Reko 4-osiowy z nowej formy a nie Modernisierung ....
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Tylko że to jest raczej Reko 4-osiowy z nowej formy a nie Modernisierung ....ArturSch pisze:(...)
- za coś takiego, co niewiele różni się od zwykłego osobowego Modernisierungswagen'a, cena ok 60 EUR, to chyba przesada.
(...)
Bardzo ciekawy, kolekcjonerski, skład dla miłośników klimatów DDR. Dwa całkowicie od nowa opracowane wagony i przerobiony/uzupełniony Modernisierungswagen.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2010, 08:12 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- carman
- Posty: 352
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Brak jednego zderzaka w wagonie, to efekt zamierzony, czy wada fabryczna? W TT-Kurierze przy kabinie sterowniczej są oba.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
I do kompletu trzeci wagon.
Dokładna nazwa modelu
Hilfszug / Pociąg ratunkowy
500795 - Gerätewagen, DR, Ep. IV / Wagon magazyn DR, Ep. IV
500796 - Energieversorgungswagen, DR, Ep. IV / Wagon z agregatem prądotwórczym, DR, Ep. IV
500996 - Aufenthaltswagen, DR, Ep. IV / Wagon obsługi pociągu, DR, Ep. IV (Club-Exklusivmodell 2010)
Numer katalogowy setu
Pociąg złożony z osobnych pozycji: 500795, 500796, 500996
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modeli
40 50 DR 946 0543-4,
40 50 DR 946 0542-6,
60 50 99-28 619-3 Dienst
Stacjonowanie/Data
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 12.08.1975
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 31.07.1975
Leipzig Hbf, Bw Leipzig West / 29.10.1975
Elementy specyficzne
Obrotowe wywietrzniki dachowe (w modelu nieruchome), unikalny układ przedziałów, przedział sterowniczy
Oświetlenie
Wagon obsługi pociągu 500996 posiada oświetlenie czołowe zgodne z kierunkiem jazdy, LEDy białe ciepłe/czerwone
DCC
Wagon posiada gniazdo NEM, tym razem zaraz pod dachem; dekodery mini wchodzą bez problemu, trochę większe też się mieszczą
500996:
Uwagi
Może dlatego, że osobiście nie lubię tych krótkich pasażerskich wagonów czteroosiowych, a może i Wy potwierdzicie moje zdanie, uważam, że to najgorszy wagon ze setu. Od pierwszego postawienia na tory wagon zachowuje się dziwnie - może to tylko mój egzemplarz a może problemy konstrukcyjne:
- po pierwsze wagon ma bardzo duże opory toczenia, aż sprawdziłem czy ośka nie wypadła z gniazda, ale nie, jest OK, a wagon pchnięty palcem staje jak BTTB na plastikowych kołach,
- po drugie bardzo kiepsko dostarczany jest prąd z kół do oświetlenia czołowego, podczas jazdy lampy gasną lub mrugają, a za sprawą dekodera mamy czerwono białą dyskotekę. Ciekawe, bo wagon 500796 zachowuje się bezproblemowo,
- po trzecie ciągle się rozczepia, konieczne są sprzęgi sztywne,
- za coś takiego, co niewiele różni się od zwykłego osobowego Modernisierungswagen'a, cena ok 60 EUR, to chyba przesada.
Z zupełnie innej beczki:
po zainstalowaniu dekoderów w obu wagonach skrajnych okazuje się, że OBA na raz świecą na biało lub na czerwono (w analogu nie sprawdzałem)
Trzeba w jednym z dekoderów ustawić by świecił "do tyłu" - czyli CV 29 Bit 1(0) należy ustawić. Domyślna wartość dla CV29 wynosi 6, a my ustawiamy 7.
Hmmm. No dobrze to mamy teraz skład Hilfzug, który prawidłowo zmienia światła białe/czerwone z kierunkiem jazdy. Podpinamy lokomotywę i ...zonk
Może ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens takiego obustronnego oświetlenia Czy należy lokomotywę wpiąć do środka składu
Podsumowanie:
Bardzo ciekawy, kolekcjonerski, skład dla miłośników klimatów DDR. Dwa całkowicie od nowa opracowane wagony i przerobiony/uzupełniony Modernisierungswagen.
Na zakończenie jeszcze kilka fotek uzupełnienia:
W bieżącym numerze TT-Kuriera (7/2010, str 4-9) ukazały się dwa artykuły (PDF, 3,2 MB) na ten temat .
Dokładna nazwa modelu
Hilfszug / Pociąg ratunkowy
500795 - Gerätewagen, DR, Ep. IV / Wagon magazyn DR, Ep. IV
500796 - Energieversorgungswagen, DR, Ep. IV / Wagon z agregatem prądotwórczym, DR, Ep. IV
500996 - Aufenthaltswagen, DR, Ep. IV / Wagon obsługi pociągu, DR, Ep. IV (Club-Exklusivmodell 2010)
Numer katalogowy setu
Pociąg złożony z osobnych pozycji: 500795, 500796, 500996
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modeli
40 50 DR 946 0543-4,
40 50 DR 946 0542-6,
60 50 99-28 619-3 Dienst
Stacjonowanie/Data
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 12.08.1975
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 31.07.1975
Leipzig Hbf, Bw Leipzig West / 29.10.1975
Elementy specyficzne
Obrotowe wywietrzniki dachowe (w modelu nieruchome), unikalny układ przedziałów, przedział sterowniczy
Oświetlenie
Wagon obsługi pociągu 500996 posiada oświetlenie czołowe zgodne z kierunkiem jazdy, LEDy białe ciepłe/czerwone
DCC
Wagon posiada gniazdo NEM, tym razem zaraz pod dachem; dekodery mini wchodzą bez problemu, trochę większe też się mieszczą
500996:
Uwagi
Może dlatego, że osobiście nie lubię tych krótkich pasażerskich wagonów czteroosiowych, a może i Wy potwierdzicie moje zdanie, uważam, że to najgorszy wagon ze setu. Od pierwszego postawienia na tory wagon zachowuje się dziwnie - może to tylko mój egzemplarz a może problemy konstrukcyjne:
- po pierwsze wagon ma bardzo duże opory toczenia, aż sprawdziłem czy ośka nie wypadła z gniazda, ale nie, jest OK, a wagon pchnięty palcem staje jak BTTB na plastikowych kołach,
- po drugie bardzo kiepsko dostarczany jest prąd z kół do oświetlenia czołowego, podczas jazdy lampy gasną lub mrugają, a za sprawą dekodera mamy czerwono białą dyskotekę. Ciekawe, bo wagon 500796 zachowuje się bezproblemowo,
- po trzecie ciągle się rozczepia, konieczne są sprzęgi sztywne,
- za coś takiego, co niewiele różni się od zwykłego osobowego Modernisierungswagen'a, cena ok 60 EUR, to chyba przesada.
Z zupełnie innej beczki:
po zainstalowaniu dekoderów w obu wagonach skrajnych okazuje się, że OBA na raz świecą na biało lub na czerwono (w analogu nie sprawdzałem)
Trzeba w jednym z dekoderów ustawić by świecił "do tyłu" - czyli CV 29 Bit 1(0) należy ustawić. Domyślna wartość dla CV29 wynosi 6, a my ustawiamy 7.
Hmmm. No dobrze to mamy teraz skład Hilfzug, który prawidłowo zmienia światła białe/czerwone z kierunkiem jazdy. Podpinamy lokomotywę i ...zonk
Może ktoś mi wytłumaczy jaki jest sens takiego obustronnego oświetlenia Czy należy lokomotywę wpiąć do środka składu
Podsumowanie:
Bardzo ciekawy, kolekcjonerski, skład dla miłośników klimatów DDR. Dwa całkowicie od nowa opracowane wagony i przerobiony/uzupełniony Modernisierungswagen.
Na zakończenie jeszcze kilka fotek uzupełnienia:
W bieżącym numerze TT-Kuriera (7/2010, str 4-9) ukazały się dwa artykuły (PDF, 3,2 MB) na ten temat .
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 11:07 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- BarTTmań
- Posty: 585
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Hilfszug, Tillig TT-Club
Wczoraj dotarł do nas drugi wagon zestawu: agregatornia.
Dokładna nazwa modelu
Hilfszug / Pociąg ratunkowy
500795 - Gerätewagen, DR, Ep. IV / Wagon magazyn DR, Ep. IV
500796 - Energieversorgungswagen, DR, Ep. IV / Wagon z agregatem prądotwórczym, DR, Ep. IV
500996 - Aufenthaltswagen, DR, Ep. IV / Wagon obsługi pociągu, DR, Ep. IV
Numer katalogowy setu
Pociąg złożony z osobnych pozycji: 500795, 500796, 500996
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modeli
40 50 DR 946 0543-4,
40 50 DR 946 0542-6,
-
Stacjonowanie/Data
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 12.08.1975
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 31.07.1975
- / -
Elementy specyficzne
Z obu boków wysuwany żurawik przez otwierane drzwi, skrzynie pod wagonem kryjące mechanizm KKS, nowy sposób mocowania osi wagonu oraz rozpięte wzdłuż wagonu liny stalowe.
Oświetlenie
Wagon sterowniczy 500796 posiada oświetlenie czołowe zgodne z kierunkiem jazdy, LEDy białe ciepłe/czerwone
DCC
Wagon posiada gniazdo NEM
500796:
Skoro powiedziano, ze wagon jest przystosowany do założenia dekodera DCC, to jedziemy. W instrukcji wyczytałem, że do gniazda dekodera możemy się dostać przez dach.
Dach trzyma się pudła wagonu na 4 zaczepach, które widać gdy się zajrzy do wnętrza wagonu przez otwarte drzwi. Na fotce poniżej widać 4 zaczepy w dachu i odpowiadające im otwory w pudle wagonu. Jak zwykle trzeba trochę popróbować i wyczuć zaczepy, a dach nam zejdzie. Uwaga: nie suwamy dachu przód-tył.
Po zdjęciu dachu okazuje się, że gniazdo znajduje się przy podłodze wagonu, a zamiast zaślepki analogowej mamy w gnieździe dwa druciki - wyjmujemy je.
W moim przypadku górny drucik dostał się za szarą ściankę i nie miałem możliwości go wyjąć bez dalszego rozbierania wagonu.
Pudło schodzi prościej niż dach. Zamocowane jest na 4 zaczepach. Wystarczy palcem, przez otwór, nacisnąć ściankę pudła u dołu na zewnątrz, a zaczepy puszczają i pudło prosto schodzi.
Mamy teraz wygodny dostęp do gniazda dekodera. Wyjmujemy obie zworki z drutu i zakładamy dekoder. Można zastosować każdy normalny dekoder mini, ale tańszym rozwiązaniem są dekodery tylko do oświetlenia.
Nie znajdziemy oznaczenia pinu 1, metodą prób i błędów określiłem prawidłową pozycję dekodera:
I na koniec sprawdzamy czy oświetlenie prawidłowo działa:
Na ostatniej fotce światła są oczywiście wyłączone.
Dokładna nazwa modelu
Hilfszug / Pociąg ratunkowy
500795 - Gerätewagen, DR, Ep. IV / Wagon magazyn DR, Ep. IV
500796 - Energieversorgungswagen, DR, Ep. IV / Wagon z agregatem prądotwórczym, DR, Ep. IV
500996 - Aufenthaltswagen, DR, Ep. IV / Wagon obsługi pociągu, DR, Ep. IV
Numer katalogowy setu
Pociąg złożony z osobnych pozycji: 500795, 500796, 500996
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modeli
40 50 DR 946 0543-4,
40 50 DR 946 0542-6,
-
Stacjonowanie/Data
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 12.08.1975
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 31.07.1975
- / -
Elementy specyficzne
Z obu boków wysuwany żurawik przez otwierane drzwi, skrzynie pod wagonem kryjące mechanizm KKS, nowy sposób mocowania osi wagonu oraz rozpięte wzdłuż wagonu liny stalowe.
Oświetlenie
Wagon sterowniczy 500796 posiada oświetlenie czołowe zgodne z kierunkiem jazdy, LEDy białe ciepłe/czerwone
DCC
Wagon posiada gniazdo NEM
500796:
Skoro powiedziano, ze wagon jest przystosowany do założenia dekodera DCC, to jedziemy. W instrukcji wyczytałem, że do gniazda dekodera możemy się dostać przez dach.
Dach trzyma się pudła wagonu na 4 zaczepach, które widać gdy się zajrzy do wnętrza wagonu przez otwarte drzwi. Na fotce poniżej widać 4 zaczepy w dachu i odpowiadające im otwory w pudle wagonu. Jak zwykle trzeba trochę popróbować i wyczuć zaczepy, a dach nam zejdzie. Uwaga: nie suwamy dachu przód-tył.
Po zdjęciu dachu okazuje się, że gniazdo znajduje się przy podłodze wagonu, a zamiast zaślepki analogowej mamy w gnieździe dwa druciki - wyjmujemy je.
W moim przypadku górny drucik dostał się za szarą ściankę i nie miałem możliwości go wyjąć bez dalszego rozbierania wagonu.
Pudło schodzi prościej niż dach. Zamocowane jest na 4 zaczepach. Wystarczy palcem, przez otwór, nacisnąć ściankę pudła u dołu na zewnątrz, a zaczepy puszczają i pudło prosto schodzi.
Mamy teraz wygodny dostęp do gniazda dekodera. Wyjmujemy obie zworki z drutu i zakładamy dekoder. Można zastosować każdy normalny dekoder mini, ale tańszym rozwiązaniem są dekodery tylko do oświetlenia.
Nie znajdziemy oznaczenia pinu 1, metodą prób i błędów określiłem prawidłową pozycję dekodera:
I na koniec sprawdzamy czy oświetlenie prawidłowo działa:
Na ostatniej fotce światła są oczywiście wyłączone.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 17:18 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Hilfszug, Tillig TT-Club
Standard-hilfszug
Dokładna nazwa modelu
Hilfszug / Pociąg ratunkowy
500795 - Gerätewagen, DR, Ep. IV / Wagon magazyn DR, Ep. IV
500796 - Energieversorgungswagen, DR, Ep. IV / Wagon z agregatem prądotwórczym, DR, Ep. IV
500996 - Aufenthaltswagen, DR, Ep. IV / Wagon obsługi pociągu, DR, Ep. IV
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Krótka seria:
- 500795 - Club-Sondermodell 2009,
- 500796 i 500996 - Club-Exklusivmodell 2009
Numer katalogowy setu
Pociąg złożony z osobnych pozycji: 500795, 500796, 500996
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modeli
40 50 DR 946 0543-4,
-
-
Stacjonowanie/Data
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 12.08.1975
- / -
- / -
Elementy specyficzne
Wysuwana belka dźwigu przez obustronnie otwierane drzwi, skrzynie pod wagonem kryjące mechanizm KKS, nowy sposób mocowania osi wagonu oraz rozpięte wzdłuż wagonu liny stalowe
Sprzęg
Modele posiadają KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie
-/500796 posiada oświetlenie czołowe zgodne z kierunkiem jazdy
DCC
-
Uwagi
Uwagę zwraca nowy sposób zamocowania gniazd osi, jakby na obrotowym wózku (patrz na fot. zbliżenia podwozia) oraz zakrycie mechanizmu KKS skrzyniami pod podłogą wagonu
Podsumowanie:
Pierwszy (jak na razie) z cyklu 3 wagonów pociągu ratunkowego/remontowego jako uzupełnienie wcześniejszych wagonów składu remontowego
500795:
Dokładna nazwa modelu
Hilfszug / Pociąg ratunkowy
500795 - Gerätewagen, DR, Ep. IV / Wagon magazyn DR, Ep. IV
500796 - Energieversorgungswagen, DR, Ep. IV / Wagon z agregatem prądotwórczym, DR, Ep. IV
500996 - Aufenthaltswagen, DR, Ep. IV / Wagon obsługi pociągu, DR, Ep. IV
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Krótka seria:
- 500795 - Club-Sondermodell 2009,
- 500796 i 500996 - Club-Exklusivmodell 2009
Numer katalogowy setu
Pociąg złożony z osobnych pozycji: 500795, 500796, 500996
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modeli
40 50 DR 946 0543-4,
-
-
Stacjonowanie/Data
Bw Leipzig West, Heimatbf. Leipzig West / 12.08.1975
- / -
- / -
Elementy specyficzne
Wysuwana belka dźwigu przez obustronnie otwierane drzwi, skrzynie pod wagonem kryjące mechanizm KKS, nowy sposób mocowania osi wagonu oraz rozpięte wzdłuż wagonu liny stalowe
Sprzęg
Modele posiadają KKS oraz gniazdo NEM 358
Oświetlenie
-/500796 posiada oświetlenie czołowe zgodne z kierunkiem jazdy
DCC
-
Uwagi
Uwagę zwraca nowy sposób zamocowania gniazd osi, jakby na obrotowym wózku (patrz na fot. zbliżenia podwozia) oraz zakrycie mechanizmu KKS skrzyniami pod podłogą wagonu
Podsumowanie:
Pierwszy (jak na razie) z cyklu 3 wagonów pociągu ratunkowego/remontowego jako uzupełnienie wcześniejszych wagonów składu remontowego
500795:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 14:57 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości