Wagony serii Abmee i BDmeer, TT MODELL

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Wagony serii Abmee i BDmeer, TT MODELL

Post autor: Maciej »

Wagon Amee i wagon BDmeer

:arrow: Dokładna nazwa modelu
4-osý rychlíkový vůz 1. Třídy / Wagon pospieszny klasy 1 zarząd CSD, epoka IV
4-osý vůz se služebním oddílem řady Bdbmsee/ Wagon pośpieszny z przedziałem służbowym i bagażowym zarząd CSD, epoka IV

:arrow: Liczba osi
4

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
TT MODELL Petersburg Rosja

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
7687-45
7689-45

:arrow: Zarząd kolejowy
CSD

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modeli
Amee 51 54 11-38 020-5
BDmeer 51 54 82-70 075-2

:arrow: Stacjonowanie/Data
Bratysłava Hl 05.11.92
Bratysłava Hl 22.06.95

:arrow: Elementy specyficzne
Brak

:arrow: Sprzęg
Model posiada kinematykę sprzęgu oraz gniazdo NEM

:arrow: Oświetlenie
Jako opcja, po zdjęciu dachu.

:arrow: Nieco historii:
Od 1987 roku koleje czechosłowackie (CSD) wprowadziły do ruchu pośpiesznego, a przede wszystkim do obsługi ekspresowej wagony produkcji wschodnioniemieckiej (VEB Vagonnbau Bautzen). Nowoczesna konstrukcja wyróżniała się min. automatycznie otwieranymi i zamykanymi drzwiami, nowoczesnym wyposażeniem począwszy od foteli pasażerów, układ wentylacji i nawiewu nowy typ wózka. Wagony otrzymały nowe malowanie i nowe logo CSD. Obsługiwały prestiżowe pociągi krajowe, można było je spotkać sporadycznie w ruchu międzynarodowym na trasach do Budapesztu, Lipska i Drezna. Cała rodzina wagonów trafiła do Bratysławy W 1994 roku wagony przeszły gruntowną modernizacje w słowackich i czeskich zakładach.
:arrow: Uwagi i podsumowanie
Urokliwe i klimatyczne jak najbardziej tak, ale...wagony rosyjskiego producenta zaskakują z jednej strony nowatorskim podejściem do budowy modeli, z drugiej strony niechlujnym wręcz prostym wykonaniem. Tradycyjnie pudło odlano z jednej formy. Kształty okien, drzwi i pozostałych detali nadrukowano. Było by wszytko dobrze gdyby nie to że jest to fatalnie wykonane - szkoda. Drugi poważnie rażący błąd to źle spasowane pudło z dachem, i brak szyb w drzwiach do czego już przywykliśmy stawiając na rosyjskiego producenta. Te niedoróbki i niechlujstwo jest doskonale widoczne na fotkach. Na plus zaliczmy ładnie wykonane wnętrze i tu modele mogą błyszczeć - klamki w drzwiach wejściowych do przedziałów, ścianki działowe z detalami i inne elementy gdzie można "zawiesić oko". Modele ładnie toczą się po szynach co jest równie ważne jak sprzęgi i ich gniazda, które współpracują na łukach. Szczęściem jest również to, że jest to skala 1:120 i wymienione uwagi można ....nie zauważyć, jeśli ktoś bardzo pragnie złożyć ładny skład kolei CSD. Ot taki urokliwy gniot :D

:arrow: Foto:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 12:06 przez Maciej, łącznie zmieniany 5 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pasażerskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości