Restauracyjny Städteexpress - REKO
Dokładna nazwa modelu
Speisewagen WRge Städteexpress DR ep IV (Reko) / Wagon restauracyjny REKO w malowaniu pociągów Städteexpresswa zarządu Deutsche Reichsbahn, epoka IV
Numer katalogowy modelu
50160 (Exclusivmodell dla MBS Sebnitz w ramach setu 77-123)
Oznaczenie modelu
WRge 51 50 88-45 035-5
Wersje modelu
14750 - jmodel w malowaniu czerwonym, z trzema oknami po stronie dużego napisu
01602 - wersja w barwach Stadtexpress w secie z dwoma wagonami
typu "Y/B" klasy 1
Sprzęg
Uwagi
Wagon drugiej serii produkcyjnej (z dodatkowymi oknami przedziału kuchennego). Malowanie i oznaczenia we wczesnej wersji tj. z napisem "Speisewagen", wielojęzycznym opisem w pasie nadokiennym i bez piktogramów. Dopiero w latach osiemdziesiątych napis "Speisewagen" zamieniano na "Mitropa", dodano piktogramy i usunięto napisy z pasa nadokiennego.
MITROPA Reko, Tillig, 16750
Moderator: mod-Tabor
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: MITROPA Reko, Tillig, 16750
Ostatnio zmieniony 04 lis 2012, 19:33 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: MITROPA Reko, Tillig, 16750
Tak prezentuje się w składzie z typem "B":
Poprzedni Reko miał nieco szersze nadwozie i wystawał poza ściany nowych typ "B".
Poprzedni Reko miał nieco szersze nadwozie i wystawał poza ściany nowych typ "B".
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 12:56 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
MITROPA Reko, Tillig, 16750
MITROPA Restauracja - Reko
Dokładna nazwa modelu
Speisewagen WRge "MITROPA" DR ep IV (Reko) / Wagon restauracyjny towarzystwa "MITROPA" zarząd Deutsche Reichsbahn, epoka IV, wersja REKO
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
16750
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
WRge 51 50 88-45 008-2
Stacjonowanie/Data
Berlin Rummelsburg 14.12.73
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
14750 - jedyna dostępna, czerwona, z trzema oknami po stronie dużego napisu
12-5241- planowana wersja w barwach Stadtexpress w secie z trzema wagonami
typu "Y/B" - Modellbahnmanufaktur Sebnitz, zapowiedziana, do dziś niedostępna.
Sprzęg
Model posiada kinematykę sprzęgu oraz gniazdo NEM
Oświetlenie
Jako opcja, po zdjęciu dachu.
Nieco historii:
Pod koniec lat sześćdziesiątych na kolejach DR dał się odczuć brak wagonów restauracyjnych. Z tego powodu, zdecydowano się na przeróbki wagonów starsze budowy.
W tym czasie RAW Halberstadt na bazie nowych części zamiennych przystąpiło do przebudowy wagonów Reko na restauracje. Powstał wagon restauracyjny z małą liczbą: 24 miejsc do siedzenia oraz przedziałem bufetowym- z racji jego wymiarów, był to pewnego rodzaju kompromis. Pierwsze 20 sztuk włączono do służby w roku 1973. Druga seria - 30 sztuk dołączyła w 1975 roku. Pod szyldem "Mitropa" wagony jeździły w normalnych pociągach pospiesznych. W późniejszych latach również włączano je do pociągów Stadtexpress w typowym malowaniu dwukolorowym. W 1985 rok dokonano przebudowy partii wagonów na bufety w barwach kość słoniowa/jasnobrunatny - typowy bufet.
Do 1994 roku większość wagonów zezłomowano, do dzisiaj pozostało kilka w malowaniu czerwonym w różnym stanie technicznym, np jeden jest w posiadaniu towarzystwa OGEG. Taki wagon przyjeżdżał na paradę do Wolsztyna w składzie innych wagonów Reko. W barwach DBAG tego typu wagony nie jeździły.
Uwagi
Nowego typu wózki. Odlew pozostawia co nieco do życzenia, odmiennie niż w wagonach typu B. Widać nadlewy, Tillig lub małe chińskie, zaczęli montować hamulce klockowe na wózkach (nie ma ich już w woreczkach do montażu) jakość odlewu jest również słaba, co powoduje, że trzeba poprawić fabrykę - bez tego wagon nie jedzie. Ramy klocków hamulcowych haczą o zestawy kołowe, należy to ustawić i podgiąć tak aby był luz. Sam zestaw kołowy (było o nich już na forum) jest dość ciasno spasowany w gniazdach, ale smarowanie i rozjeżdżenie daje dobry efekt.
Kinematyka sprzęgu - bez zarzutu.
Nowa obudowa i nowe podwozie - wreszcie realne.
Podsumowanie:
Wagon długo oczekiwany jako następca dotychczasowych "knajp" Reko. Dedykowany jest do wagonów Y/B w zielonym lub beżowo/zielonym malowaniu. Pomysł trafiony w 10, ale pewnie na kolejne malowania poczekamy. Tak naprawdę ten wagon wypuściła Manufaktura Sebnitz, więc pewnie nie jest to model w wyłącznej gestii Tilliga. Sam Wagon w nadwoziu Reko był już w zestawie pociagu ratunkowego TTClubu oraz w zestawie trzech wagonów Reko w zielonym malowaniu - produkcji MMS Sebnitz.
Foto:
Oryginał, bez loga Mitropa:
[Obrazek]
Model:
Dokładna nazwa modelu
Speisewagen WRge "MITROPA" DR ep IV (Reko) / Wagon restauracyjny towarzystwa "MITROPA" zarząd Deutsche Reichsbahn, epoka IV, wersja REKO
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy
Forma
Model gotowy
Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne
Charakter produkcji
Model wielkoseryjny
Numer katalogowy modelu
16750
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
WRge 51 50 88-45 008-2
Stacjonowanie/Data
Berlin Rummelsburg 14.12.73
Elementy specyficzne
Brak
Wersje modelu
14750 - jedyna dostępna, czerwona, z trzema oknami po stronie dużego napisu
12-5241- planowana wersja w barwach Stadtexpress w secie z trzema wagonami
typu "Y/B" - Modellbahnmanufaktur Sebnitz, zapowiedziana, do dziś niedostępna.
Sprzęg
Model posiada kinematykę sprzęgu oraz gniazdo NEM
Oświetlenie
Jako opcja, po zdjęciu dachu.
Nieco historii:
Pod koniec lat sześćdziesiątych na kolejach DR dał się odczuć brak wagonów restauracyjnych. Z tego powodu, zdecydowano się na przeróbki wagonów starsze budowy.
W tym czasie RAW Halberstadt na bazie nowych części zamiennych przystąpiło do przebudowy wagonów Reko na restauracje. Powstał wagon restauracyjny z małą liczbą: 24 miejsc do siedzenia oraz przedziałem bufetowym- z racji jego wymiarów, był to pewnego rodzaju kompromis. Pierwsze 20 sztuk włączono do służby w roku 1973. Druga seria - 30 sztuk dołączyła w 1975 roku. Pod szyldem "Mitropa" wagony jeździły w normalnych pociągach pospiesznych. W późniejszych latach również włączano je do pociągów Stadtexpress w typowym malowaniu dwukolorowym. W 1985 rok dokonano przebudowy partii wagonów na bufety w barwach kość słoniowa/jasnobrunatny - typowy bufet.
Do 1994 roku większość wagonów zezłomowano, do dzisiaj pozostało kilka w malowaniu czerwonym w różnym stanie technicznym, np jeden jest w posiadaniu towarzystwa OGEG. Taki wagon przyjeżdżał na paradę do Wolsztyna w składzie innych wagonów Reko. W barwach DBAG tego typu wagony nie jeździły.
Uwagi
Nowego typu wózki. Odlew pozostawia co nieco do życzenia, odmiennie niż w wagonach typu B. Widać nadlewy, Tillig lub małe chińskie, zaczęli montować hamulce klockowe na wózkach (nie ma ich już w woreczkach do montażu) jakość odlewu jest również słaba, co powoduje, że trzeba poprawić fabrykę - bez tego wagon nie jedzie. Ramy klocków hamulcowych haczą o zestawy kołowe, należy to ustawić i podgiąć tak aby był luz. Sam zestaw kołowy (było o nich już na forum) jest dość ciasno spasowany w gniazdach, ale smarowanie i rozjeżdżenie daje dobry efekt.
Kinematyka sprzęgu - bez zarzutu.
Nowa obudowa i nowe podwozie - wreszcie realne.
Podsumowanie:
Wagon długo oczekiwany jako następca dotychczasowych "knajp" Reko. Dedykowany jest do wagonów Y/B w zielonym lub beżowo/zielonym malowaniu. Pomysł trafiony w 10, ale pewnie na kolejne malowania poczekamy. Tak naprawdę ten wagon wypuściła Manufaktura Sebnitz, więc pewnie nie jest to model w wyłącznej gestii Tilliga. Sam Wagon w nadwoziu Reko był już w zestawie pociagu ratunkowego TTClubu oraz w zestawie trzech wagonów Reko w zielonym malowaniu - produkcji MMS Sebnitz.
Foto:
Oryginał, bez loga Mitropa:
[Obrazek]
Model:
Ostatnio zmieniony 12 lut 2012, 12:58 przez Marcin, łącznie zmieniany 5 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości