WLABmee, TT MODELL

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
miano
Posty: 610
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: WLABmee, TT MODELL

Post autor: miano »

Wagony Jan Kiepura jednak nabyłem.
Uważam że na torach prezentują się świetnie, a jak zestawimy je z wagonami RZD i BC, mamy już dużą część składu Jan Kiepura jaki porusza się Polsce. Gdyby brać pod uwagę zestawienie składu na zachód od Berlina można by dodać wagon CD z początku tego wątku.
Co do szczegółów - technologia produkcji TT-Model jest jaka jest (nadruk boków wagonu na przeźroczystym tworzywie, reszta odlewana) i pewnie przy takiej produkcji wiele więcej nie da się wycisnąć. Fakt że dołożenie imitacji szybek w drzwiach czołowych wiele by nie kosztowało.
Natomiast w przypadku tego konkretnego wagonu trzeba zdać sobie sprawę że ma szyby wklejane (kształt i układ) i nikt z producentów wielkoseryjnych z tego powodu go nie wyprodukuje. Co prawda od 2 lat jest w zapowiedziach LS Models, ale wg mnie będzie to wagon w malowaniu Jan Kiepura bez dużego napisu, konstrukcja jak w wagonie RZD (pytanie czy się kiedyś ukaże (sprzedaż RZD, BC tego producenta była słaba pewnie ze względu na cene przekraczającą 50 Euro)).
Tak więc ja jestem zadowolony i jak ktoś nie wymaga mega dopieszczonego modelu to wart polecenia.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: WLABmee, TT MODELL

Post autor: Ołgierd »

Dumpcary to to nie TT-Modell, tylko Peresvet !!
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: WLABmee, TT MODELL

Post autor: ArturSchŁ »

Nie rozumiem czemu tak marudzicie:
k3nski pisze:Producentem jest firma TT Modell.
...i wszystko wiadomo. Wagony TT-Modell są znane na naszych torach od lat. Na temat jakości wyrobów firm Preresvet i TT-Modell mamy już wyrobioną opinię, więc po co robić tyle szumu skoro doskonale wiemy, że odbiega ona od produktów zza zachodniej granicy (TU, TU).
k3nski pisze:Wagony te powstały na zamówienie naszych modelarzy. Tutaj wielkie podziękowania (jak zwykle) dla Pana Pawła Binkiewicza, który mocno zaangażował się w całą sprawę, przygotował dokumentację a także na bieżąco pilotował projekt. Mówiąc krótko, bez zaangażowania Pana Pawła nie powstałyby te modele i jemu należą się niskie ukłony.
Przypomnę tylko, że zarówno wcześniejsze wagony TT Modell (Papuga, BWE) jak i późniejsze projekty na zamówienie FTT (Dumpcary, InterCity) cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem forumowiczów i raczej należą się kolegom duże podziękowania za inicjatywę i poświęcony czas, a nie kolejne marudzenie. :evil:
Należy się cieszyć, że oferta i różnorodność polskiego taboru ciągle się poszerza.

MARUDY niech sobie przypomną jakie były żale i daremne złorzeczenia w czasach gdy jedynymi dostępnymi pozycjami były Wars i Bipa BTTB. Dziś MAMY WYBÓR i nikt nikogo nie zmusza do nabycia czegokolwiek.
Ostatnio zmieniony 01 mar 2013, 08:14 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: WLABmee, TT MODELL

Post autor: JarUs »

Wykonanie modelu, to lata 70 ubiegłego stulecia. Na dzień dzisiejszy to porażka.
FASLER
Posty: 323
Rejestracja: 09 sie 2009, 21:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: WLABmee, TT MODELL

Post autor: FASLER »

Model ciekawy, jednak jakość wykonania pozostawia wiele do życzenia :(
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: WLABmee, TT MODELL

Post autor: KamilW »

Niestety ten producent od lat nie robi nic żeby jakkolwiek podnieść jakość swoich modeli...
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: WLABmee, TT MODELL

Post autor: Maciej »

Dramat polega partaczeniu !! z chęcią producenta :P czyli zyskiem = umówmy się że to "szajs" jak przerzednienie modele za ok 180-120 złotych :lol:
NIE POLECAM !!
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: WLABmee, TT MODELL

Post autor: ArturSchŁ »

WLABdmnu - Jan Kiepura

:arrow: Dokładna nazwa modelu:
Wagon sypialny "Jan Kiepura"

:arrow: Producent modelu:
TT MODELL Petersburg Rosja

:arrow: Ilość osi:
4

:arrow: Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy z opcją montażu stopni wejściowych (2 szt.)

:arrow: Numer katalogowy:
-

:arrow: Zarząd kolejowy:
PKP

:arrow: Stacjonowanie/Data
-

:arrow: Epoka:
V

:arrow: Oznaczenie modelu:
PKP 61 51 70 - 90 005 - 9 WLABdmnu

:arrow: Oświetlenie:
Brak

:arrow: Sprzęg:
KKS z gniazdem NEM

:arrow: Wersje modelu
-

:arrow: Uwagi:
-

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 24 lut 2013, 08:16 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

WLABmee, TT MODELL

Post autor: Maciej »

WLABmee

:arrow: Dokładna nazwa modelu:
Wagon sypialny 1 i 2 klasy (11-56 miejsc)

:arrow: Producent modelu:
TT MODELL Petersburg Rosja

:arrow: Ilość osi:
4


:arrow: Forma/Charakter produkcji:
Model gotowy z opcją montażu stopni wejściowych (2 szt.)/Produkcja średnioseryjny

:arrow: Numer katalogowy:
7685

:arrow: Zarząd kolejowy:
CD i JLV (czeska spółka gastronomiczno hotelarska)

:arrow: Stacjonowanie/Data
Dom ST PRAHA HL.N.
DKV PRAHA

:arrow: Epoka:
V

:arrow: Oznaczenie modelu:
61 54 70-71 009-1
rewizja 14.06.03

:arrow: Oświetlenie:
Brak

:arrow: Sprzęg:
KKS z gniazdem NEM

:arrow: Wersje modelu
Nr kat 7701 Unesco Praha
7707 „Kutna Hora”
7710 „Źdar nad Sazavou”
7704-45 „Lednice – Valtice”

:arrow: Uwagi:
Wagony serii WLABmee produkowane były przez niemiecką wytwórnię VEB Waggonbau Görlitz oraz wytwórnie w Polsce, Węgrzech, Czechach i na Słowacji. Od kilku lat trwa ich modernizacja w ramach odnowy parku wagonów sypialnych przez krajowych producentów taboru kolejowego (Słowacja, Czechy, Polska). Korzystają z tego zarządy kolejowe Wschodniej i Środkowej Europy. Modernizacja obejmuje min. likwidację pary drzwi na jednym z krańców pudła, montaż klimatyzacji, montaż toalet z obiegiem zamkniętym, zmniejszenie liczby okien po stronie korytarza, modernizację przedziałów/kabin pasażerów, modernizacje pomieszczeń załogi. Montaż drzwi zespolonych z pudłem otwieranych pneumatycznie odskokowo na zewnątrz. Wymianę okien na zestawy ze szkłem klejonym podwójnym, wymianie wózków dostosowanych do prędkości 160 km/h. Wymianę instalacji elektrycznej, poprawę wizualną wnętrza poprzez zastosowanie nowych materiałów.
Prezentowany model wagonu sypialnego pracuje na linii PRAHA HL. N – Nurmberg Hbf – FRANKFURT hbf. Model przedstawia wagon granatowy z żółtym zarysem (panoramą) Hradczan i gwieździstym niebem nad Pragą. Istnieją również wersje z namalowanym Wielkim Wozem na niebie. Data rewizji wskazuje na eksploatację w latach 2001-2005


Od 2001 roku wagony te można spotkać w różnych relacjach w ruchu międzynarodowym kolei CD. Okresowo wagony tego typu można było spotkać na stacji Poprad Tatry z lawetą autotransportu.

A oto najważniejsze relacje z udziałem wagonów WLABme zarządu CD
EN 455 „Phoenix“ Praha hl.n. 18.31, Děčín hl.n. 20.01-20.03, Bad Schandau 20.18-20.20, Dresden Hbf 20.48-20.54, Berlin Ostbf 23.22

EN 352 „Johannes Kepler“ Praha hl.n. 20.06, Děčín hl.n. 21.48-21.59, Bad Schandau 22.19-22.21, Dresden Hbf 22.51-22.53, Leipzig Hbf 0.07-0.54, Frankfurt(M) Hbf 6.18-6.38, Wiesbaden Hbf 7.55

EN 459 „Canopus “Zürich HB 19.44, Basel SBB 20.51-21.07, Karlsruhe Hbf 23.02-23.05, Frankfurt(M) Süd 0.51-0.55, Fulda 3.41, Erfurt Hbf 5.18-5.23, Leipzig Hbf 6.41-6.51, Dresden Hbf 8.04-8.16, Bad Schandau 8.55-8.57, Děčín hl.n. 9.15-9.17, Praha-Holešovice 10.37-10.41, Praha hl.n. 10.51

EN 476 „Metropol“ Budapest-Keleti pu. 19.58, Štúrovo 21.09-21.12, Bratislava hl.st. 22.34-22.50, Kúty 23.28-23.30, Břeclav 23.43-0.05, Brno hl.n. 0.36-0.38, Praha hl.n. 3.22-3.33, Děčín hl.n. 5.00-5.02, Dresden Hbf 5.46-6.15, Berlin Südkreuz 8.47-8.49, Berlin Hbf 8.54

EN 352 „Johannes Kepler“ Praha hl.n. 20.25, Děčín hl.n. 21.56-21.58, Bad Schandau 22.13-22.16, Dresden Hbf 22.45-22.56, Leipzig Hbf 0.09-0.54, Fulda* 4.23-5.40, Frankfurt(M) Süd* 6.54-6.59, Karlsruhe Hbf 8.18-8.31, Basel SBB 10.37

EN 378 „Kopernikus“ Praha hl.n. 18.50, Děčín hl.n. 20.35-20.38, Bad Schandau 20.53-20.55, Dresden Hbf 21.20-21.23, Berlin Ostbf 23.50


:arrow: Podsumowanie:
Model prezentuje się fantastycznie, zwraca na niego szczególną uwagę charakterystyczne malowanie. Pudło modelu wykonano w dość dużym uproszczeniu nadrabiając wygląd dość precyzyjnym malowaniem ścian (kolor pudła i dodatki w formie ram okiennych i Hradczan) Napisy pozostawiają troszkę do życzenia - zwłaszcza, że model nie kosztuje mało. Obok precyzji mamy niewielkie kleksy, a to już nie ta półka. Niewyraźne litery i to te drukowane trącą napisami z wagonów serii Y BTTB . Niedbałość rosyjskiego producenta w tej materii przypomina nam ciągle, że mamy doczynienia z produktem ze wschodu. Na szczęscie to drobinki a reszta jest ok.
Uproszczenia w odlanej formie są widoczne po bliższym zapoznaniu się np. oknami, które są częścią ścian bocznych pudła, zostały odlane w całości ze ściankami w formie przeźroczystej żywicy. Pomysł ryzykowny szczególnie, gdy wagon porusza się pod większe źródło światła. Na szczęście w tym przypadku gęstość farb jest silna i nie przepuszcza promieni światła, no chyba że pokusimy się o oświetlenie wnętrza - tu już może być "ciekawie". No ale w końcu to wagon nocny, a zatem dajmy spokój ;) Wózki wykonane z tworzywa wiernie odwzorowują oryginał. Własności jezdne zaskakują pozytywnie. Wagon pokonuje nawet nierówności rozjazdów, co jest bolączką innych modeli tej klasy. Jeszcze mała wpadka - to niedbałe wykończenie przejść między wagonowych – brak szyb w drzwiach i lamp końca składu (mamy dwie fajne dziury pod zabudowę) to już nie przystoi. Podobnie jest niechlujne wykończenie połączenia dachu ze ścianami bocznymi. Na szczęście to TT, które wielkością rekompensuje te braki, no chyba, że ktoś analizuje szczegóły to ma problem za 150-180 zł.
Jeżeli chcesz wpiąć do składu epoki V np. zarządu DB z lokomotywą BR101 sypialny z nocnym zarysem Hradczan na pudle, to ten wagon jest dla ciebie. Można również podpinać do wagonów biało zielonych CD 1 i 2 klasy. Podkreślam - piękne malowanie i klimat dalekiej podróży wagonem sypialnym to jest to.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

:idea: Jeśli chcesz się podzielić informacją na temat tego modelu, lub uzupełnić dane skontaktuj się z moderatorem tematu :idea:
Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 10:59 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pasażerskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość