WLABmee, TT MODELL
Moderator: mod-Tabor
- 100bttb1985
- Posty: 88
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:02
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
WLABmee, TT MODELL
Witam!!!
Kilka dni już mineło jak otrzymałem paczke - tekturowy walec - rura z modelem w środku. Kilka dni walczyłem, abu dostać się dośrodka - bo nie było instrukcji rozbrajania paczki BOMBY....ale jakoś sobie poradziłem...
Wagon EN Jan Kiepura jest cały i nieuszkodzony, co oznacza, że jest odpowiednio mocny,
Jest wykonany bardzo estetycznie choć delikatnie z bardzo dobrym jakościowo i czytelnym malowaniem. Po torach toczy się równo, spokojnie bez oporów.
Nie mogłem niestety porównać szczegółów modelu z fotografią oryginału.
Jestem zadowolony.
Pozdrawiam
Kilka dni już mineło jak otrzymałem paczke - tekturowy walec - rura z modelem w środku. Kilka dni walczyłem, abu dostać się dośrodka - bo nie było instrukcji rozbrajania paczki BOMBY....ale jakoś sobie poradziłem...
Wagon EN Jan Kiepura jest cały i nieuszkodzony, co oznacza, że jest odpowiednio mocny,
Jest wykonany bardzo estetycznie choć delikatnie z bardzo dobrym jakościowo i czytelnym malowaniem. Po torach toczy się równo, spokojnie bez oporów.
Nie mogłem niestety porównać szczegółów modelu z fotografią oryginału.
Jestem zadowolony.
Pozdrawiam
- LemingAnadyrski
- Posty: 142
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Już teraz wiem, dlaczego Y BTTB wydają mi się takie sympatyczne: nie dość, że darzę je sentymentem, to jeszcze
są po prostu (relatywnie) dobrze wykonane.
Ostatnio zmieniony 11 mar 2013, 11:27 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 1 raz.
- przemcol
- Posty: 432
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Informacja dotycząca prawdziwego EN "Jan Kiepura". Może to malowanie przejdzie do historii.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
TUTAJ -> GALERIA dostępne jest parę zdjęć modelu wagonu EC Jan Kiepura.
Ostatnio zmieniony 09 mar 2013, 13:35 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Hahahahah w TTClub Berlin sie to składa i maluje...
Ostatnio zmieniony 08 mar 2013, 13:47 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2560
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Do mnie wagonik również dotarł i jestem mile zaskoczony dobrym malowaniem jak i napisami. Jeździ dobrze i czeka na kolejne pojazdy, bo właśnie jak Paweł napisał w pojedynkę nie wiadomo co z nim robić.
Jutro postaram się w mojejTT go pokazać, choć kto go ma ten wie, że warto było.
Czekamy na następne.
Dziękuję za szybką dostawę i super opakowanie
Jutro postaram się w mojejTT go pokazać, choć kto go ma ten wie, że warto było.
Czekamy na następne.
Dziękuję za szybką dostawę i super opakowanie
- DBv
- Administrator
- Posty: 1941
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Witam,
Parę słów o modelu samym pomyśle.
Główną przesłanką do powstania modelu było to, że da on możliwość utworzenia ciekawego, odzwierciedlającego rzeczywistość składu. Wagony BWE już były i taki skład w praktyce da się już złożyć, podobnie z wagonami we współczesnym malowaniu IC - jest 1 i 2 klasa - podstawowy skład złożyć można. EN Jan Kiepura to chyba kolejny tak charakterystyczny element polskiego parku wagonowego - odmienne malowanie, możliwość zestawienia z zagranicznymi wagonami sypialnymi (też dostepnymi!) to potencjalnie ciekawy temat.
Problemem jest oczywiście jak zawsze w takich przypadkach - specyfika polskiej konstrukcji wagonu. Ponieważ jednak bazę stanowić miałby model rosyjskiego producenta TT-Model, problem ten okazał się możliwy do rozwiązania. To co często stanowi zarzut (tj technologia drukowania na przezroczystej płytce) w tym przypadku okazało się atutem. Technologia daje możliwość modyfikacji układu okien i drzwi (położenia, kształtu) bez uszczerbku na wierności odwzorowania (w rzeczywistości są one klejone i w praktyce cała powierzchnia ściany wagony jest gładka). To zadecydowało, że konstrukcja, której zapewne przy innej technologii szybko w TT byśmy się nie doczekali, ujrzała światło dzienne. Pisząc te słowa mam przed sobą egzemplarz modelu i z całą stanowczością stwierdzić mogę - pomimo, że niektóre rzeczy pewnie można jeszcze poprawić - generalnie jest to jednak całkiem solidnie zrobiony model, który w ciężkim ruchu na makiecie przetrwa niejedno a jako całość - prezentuje się dobrze. Ja ze swojej strony - co się dało - starałem się uwzględnić a i producent (oraz organizator przedsięwzięcia) wykazali zainteresowanie jak najwierniejszym odzwierciedleniem oryginału.
W zamyśle wagon ma być rozszerzany o pozostałe ze składu EN Jan Kiepura tak aby nie był to jeden wagon z którym nie wiadomo co począć ale jakaś sensowna całość (tak jak i wagon w malowaniu IC - pojawił się jako 1 i 2 kl tak, aby tworzyło to jakąś sensowną część). Jak jednak ostatecznie będzie - pokaże przyszłość. Temat może być oczywiście kontynuowany w postaci
Podsumowując - co się dało w tym temacie zrobić - zrobiono. Powsatał oryginalny model polskiej konstrukcji wagonu, model o dużych możliwościach zestawienia w ciekawe składy międzynarodowe (o wagonach RZD i BC jeden z kolegów już wspomniał). Jest to oczywiście moja ocena, z racji tego że czuję się z projektem niejako związany - zapewne nie w pełni obiektywna.
Osobiście zachęcam tu do poszperania w sieci i zapoznania się z historią i stanem aktualnym składów EN Jan Kiepura. Materiałów (w tym zdjęć) jest sporo a temat jak dotychczas chyba nie był jakoś szerzej rozpatrywany (a szkoda, bo warto). Zdjęcia jakie można znaleźć w sieci same podsuną Wam pomysły na to jak ten wagon zastosować.
Parę słów o modelu samym pomyśle.
Główną przesłanką do powstania modelu było to, że da on możliwość utworzenia ciekawego, odzwierciedlającego rzeczywistość składu. Wagony BWE już były i taki skład w praktyce da się już złożyć, podobnie z wagonami we współczesnym malowaniu IC - jest 1 i 2 klasa - podstawowy skład złożyć można. EN Jan Kiepura to chyba kolejny tak charakterystyczny element polskiego parku wagonowego - odmienne malowanie, możliwość zestawienia z zagranicznymi wagonami sypialnymi (też dostepnymi!) to potencjalnie ciekawy temat.
Problemem jest oczywiście jak zawsze w takich przypadkach - specyfika polskiej konstrukcji wagonu. Ponieważ jednak bazę stanowić miałby model rosyjskiego producenta TT-Model, problem ten okazał się możliwy do rozwiązania. To co często stanowi zarzut (tj technologia drukowania na przezroczystej płytce) w tym przypadku okazało się atutem. Technologia daje możliwość modyfikacji układu okien i drzwi (położenia, kształtu) bez uszczerbku na wierności odwzorowania (w rzeczywistości są one klejone i w praktyce cała powierzchnia ściany wagony jest gładka). To zadecydowało, że konstrukcja, której zapewne przy innej technologii szybko w TT byśmy się nie doczekali, ujrzała światło dzienne. Pisząc te słowa mam przed sobą egzemplarz modelu i z całą stanowczością stwierdzić mogę - pomimo, że niektóre rzeczy pewnie można jeszcze poprawić - generalnie jest to jednak całkiem solidnie zrobiony model, który w ciężkim ruchu na makiecie przetrwa niejedno a jako całość - prezentuje się dobrze. Ja ze swojej strony - co się dało - starałem się uwzględnić a i producent (oraz organizator przedsięwzięcia) wykazali zainteresowanie jak najwierniejszym odzwierciedleniem oryginału.
W zamyśle wagon ma być rozszerzany o pozostałe ze składu EN Jan Kiepura tak aby nie był to jeden wagon z którym nie wiadomo co począć ale jakaś sensowna całość (tak jak i wagon w malowaniu IC - pojawił się jako 1 i 2 kl tak, aby tworzyło to jakąś sensowną część). Jak jednak ostatecznie będzie - pokaże przyszłość. Temat może być oczywiście kontynuowany w postaci
Podsumowując - co się dało w tym temacie zrobić - zrobiono. Powsatał oryginalny model polskiej konstrukcji wagonu, model o dużych możliwościach zestawienia w ciekawe składy międzynarodowe (o wagonach RZD i BC jeden z kolegów już wspomniał). Jest to oczywiście moja ocena, z racji tego że czuję się z projektem niejako związany - zapewne nie w pełni obiektywna.
Osobiście zachęcam tu do poszperania w sieci i zapoznania się z historią i stanem aktualnym składów EN Jan Kiepura. Materiałów (w tym zdjęć) jest sporo a temat jak dotychczas chyba nie był jakoś szerzej rozpatrywany (a szkoda, bo warto). Zdjęcia jakie można znaleźć w sieci same podsuną Wam pomysły na to jak ten wagon zastosować.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2013, 22:18 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 28 mar 2010, 14:55
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Tragedia...
Ostatnio zmieniony 08 mar 2013, 13:48 przez krisss, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Ostatnio zmieniony 08 mar 2013, 13:48 przez Maciej, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 wrz 2012, 13:29
- Lokalizacja: Gubin
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Witam, 2szt. "Jana Kiepury" dojechały wczoraj do Gubina. Nie wiem, dlaczego niektórym Kolegom wagonik się nie podoba. Bardzo ładnie wyglądają i cena jest ok.
Pozdrowienia
Matthias
Pozdrowienia
Matthias
Ostatnio zmieniony 07 mar 2013, 13:35 przez MicMatti, łącznie zmieniany 1 raz.
- bogol
- Posty: 81
- Rejestracja: 23 kwie 2006, 12:53
- Lokalizacja: Strzegom
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Dotarł do mnie Jan Kiepura i podoba mi się bardzo. Dziękuję za inicjatywę. W ogóle nie interesują mnie negatywne opinie na temat tego wagonu.
- Robcio1910
- Posty: 715
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
2szt. "Jana Kiepury" dojechały wczoraj do stacji Radom. Nie wiem, dlaczego niektórym Kolegom wagonik się nie podoba. Oglądałem oba ze wszystkich stron i dla mnie jest wszystko OK.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 06 mar 2013, 11:20 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 85
- Rejestracja: 08 cze 2008, 16:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Witam.
Popieram kol. rokkora.
Funkcja moderatora zobowiązuje do bardziej obiektywnych i stonowanych wypowiedzi.
Miłego dnia.
Popieram kol. rokkora.
Funkcja moderatora zobowiązuje do bardziej obiektywnych i stonowanych wypowiedzi.
Miłego dnia.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Każdy che widzieć, to co chce widzieć, każdy chce przeczytać, to co chce przeczytać.rokkor pisze:Skrajna i krzywdząca ocena poparta wątpliwą polszczyzną.
"Ludzie przed różnym "......" głowy chylą " - jak mawiał Kazik Staszewski.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2013, 10:17 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 253
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: WLABmee, TT MODELL
Skrajna i krzywdząca ocena poparta wątpliwą polszczyzną.maciej_kolej pisze:Dramat polega partaczeniu z chęcią producenta czyli zyskiem = umówmy się że to "szajs" jak przerzednienie modele
Trzymam w ręku ten wagon i stwierdzić muszę, że jakość wykonania jest zadowalająca. Kładę wagon na tory mojej stacji Mnichów (kilkadziesiąt rozjazdów) i stwierdzam z radością, że do jazdy jest on wyborny.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2013, 10:17 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości