Reko (2-3 os), Tillig

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10277
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

Młodzikowski pisze:... temat wagonów "reko" interesuje mnie bez względu na skalę ...
Witamy Młodzikowski na ForumTT !!

Cieszymy się, że możemy "wspólnie" coś może załatwić.
:P
BarTTek
Posty: 808
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: BarTTek »

Dł. ze zderz. 10cm i 9mm, szerokość 25mm, a wys 34mm dla wersji 2 i 3 osiowej. Co ciekawe są kalkomanie do TT i gdyby rzeczywiście można by te wagony w miarę poprawnie oznaczyć to nie ma przeszkód.
Awatar użytkownika
Młodzikowski
Posty: 23
Rejestracja: 19 lip 2009, 15:21
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: Młodzikowski »

Witam.
Wątek trochę "przyschnięty", jednak temat wagonów "reko" interesuje mnie bez względu na skalę ;)

Zapytam wprost - czy ktoś z Waszego grona TT myślał o możliwości "przemalowania" na PKP wspomnianych wagonów 2,3 i 4 osiowych ? Macie to szczęście, że tylko w TT-ce są oferowane gotowe modele, mogące posłużyć za "bazę" do ewentualnej "przemalowywanki".
Niestety, nie znam wymiarów modeli wagonów 2 i 3 osiowych, i nie mam możliwości sprawdzenia z tymi oryginalnymi - jednak z prowadzonych rozmów z K.Kojem wynika, że taka możliwość istnieje.
Być może taka sama możliwość istnieje z wagonem 4-osiowym.

Gdyby przypuszczenia się potwierdziły - można było by się pokusić, o wykonanie wszystkich wersji POLSKICH wagonów zmodernizowanych typu 2AM,3AM i 4AM. Ponieważ do tej pory modeli wspomnianych wagonów nie doczekała się żadna skala - TT-ka była by pierwsza :mrgreen:
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: Fantomas »

maciej_kolej pisze: (...) Co do własności trakcyjnych z tym bywa już różnie. Wagony potrafią być kapryśne, a to na rozjazdach wyskoczą, innym razem na łuku na nierównym łaczeniu szyn, wszystko psuje niezbyt udana trzecia oś. (...)
Ja wcześniej już ponarzekałem w innym wątku: http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=3496
Co do nowych reko rada jest chyba taka, żeby po równym jeździć, wtedy jest nieźle. Co do starych BTTB nareszcie sobie poradziłem i składzik już śmiga bez oporów. Trzeba było nieco podpiłować podwozie w tym miejscu, w którym haczy o nie koło na zakrętach - jutro zrobię fotkę.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2008, 11:00 przez Fantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
mencin
Posty: 210
Rejestracja: 12 lis 2007, 14:11
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: mencin »

Mam taki zestaw, ale moje wagony maja nr producenta 13227 i nie maja czarnego paska na dole nadwozia. Ponadto sa minimalnie nizsze od tego pocztowego... Niestety zauwazylem to dopiero kiedy stanely kolo siebie...
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: Maciej »

Dodam że wagony wykonano z lepszego tworzywa. BTTB były prawie przeźroczyste :lol:
Co do własności trakcyjnych z tym bywa już różnie. Wagony potrafią być kapryśne, a to na rozjazdach wyskoczą, innym razem na łuku na nierównym łaczeniu szyn, wszystko psuje niezbyt udana trzecia oś. Ogólne wrażenie wagonów jest dobre +. Po za tym dużo daje kinematyka krótkiego sprzęgu, skład rewelacyjnie wygląda.
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 17 mar 2008, 19:53 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
BarTTek
Posty: 808
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: BarTTek »

Tylko nie napisałem jednej rzeczy- bagażówka ma inne podwozie niż osobówki. Nie ma tam takich bolców jak w chłodniach, Gbs i reko. Bolce są umieszczone po bokach dlatego trzeba rozchylać budę wagonu ;)
tomeczek
Posty: 146
Rejestracja: 30 lis 2007, 22:26
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: tomeczek »

Na razie ma dwa takie wagoniki jeden bez problemu właśnie z tych zatrzasków zszedł, a drugi to już poprzedniemu właścicielowi się popsuł i te zatrzaski były potraktowane klejem i teraz nie mogę zdjąć budy, bo boję się że złamię coś więcej. Tak więc ostrożnie!

Właśnie ogarnęła mnie mania skracania sprzęgów i przy tych wagonikach wygląda to lepiej niż przy Y-kach.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: krzysztof »

powinno być tak:
1. zdejmujesz osie,
2. zdejmujesz kks,
3. widzisz zaczepy budy i naginasz...
ale czy Ci się uda bezinwazyjnie i nie połamiesz tych zaczepów? nie życzę Ci porażki, ale...
4. :lol: kupujesz klej i te zaczepy...
BarTTek
Posty: 808
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: BarTTek »

Moją bagażówkę tak rozebrałem:
pociągnąłem za podwozie i samo odpadło tzn wyskoczyło z takich malutkich zatrzasków, potem musiałem bardzo mocno odgiąć budę w 4 miejscach (widoczne są takie bolce) i podłoga "sama" wychodzi. :> Kolejny minus reko kiepskie otwieranie.
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: WojTTek »

Z drugiej strony nie razi to aż tak bardzo. Dajemy bagażówkę na koniec składu i tylko wagon za lokomotywą nie ma takowej imitacji, jeżeli krótko zepniemy z 118 lub 110 nie będzie to chyba aż tak widoczne.
W moim bagażowym z zestawu odkleiła się szybka z przejścia międzywagonowego i teraz hałasuje, dlatego zapytam jak te wagony się rozkręca (w miarę bezinwazyjnie ;))
BarTTek
Posty: 808
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: BarTTek »

To tylko świadczy o producencie- jedzie po najmniejszej linii oporu. Brak tych szybek jest conajmnej dziwny. Skoro dało się wsadzić do pocztowego i bagażowego, a nie da się do osobówek, mimo to że czoła są identyczne...
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: krzysztof »

modele tych wagonów, szczególnie te wzorowane z III epoki są piękne, ale w przypadku ich wersji osobowych to ewidentny spadek po bttb.
a dlaczego?
otóż wyraźnie razi brak imitacji szyb w drzwiach przejść międzywagonowych.
no tego się po tilligu nie spodziewałem tym bardziej, że wersja pocztowa i bagażowa takowe ma!
BarTTek
Posty: 808
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Reko (2-3 os), Tillig

Post autor: BarTTek »

Reko

:arrow: Dokładna nazwa modelu
Rekowagen

:arrow: Liczba osi
2-3

:arrow: Dokładna nazwa producenta modelu
Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

:arrow: Forma
Model gotowy

:arrow: Technologia/Materiał
Odlew ciśnieniowy/Tworzywo sztuczne

:arrow: Charakter produkcji
Model wielkoseryjny

:arrow: Numer katalogowy modelu
01407 (zestaw BR110 + rekowagen)

:arrow: Zarząd kolejowy
DR

:arrow: Epoka
IV

:arrow: Oznaczenie modeli
Bagtre 50 50 23-15 332-1
Dag (e) 50 50 93-25 013-0
Baage 50 50 24-15 271-0

:arrow: Stacjonowanie/Data
Heimalbahnhof
Karl-Marx-Stadt
17.8.72

:arrow: Elementy specyficzne
Omawiane modele mają inny nr boczny ze zwględu na to że pochodzą z zestawu 01407

:arrow: Wersje modelu
03220 - Bage DR ep IV
13220 - Bage DR ep IV
13222 - Bg-57 DR ep III
13223 - B3gtr-57 DR ep III
13224 - Bagtre DR ep IV
13225 - B3g-57 DR ep III
13226 - Baage DR ep IV
13430 - Pw3ge DR ep III
13432 - Dage DR ep IV
13460 - 3e-cl/12,8 DR ep III
13462 - 3a-cl/12,8 DR ep IV

:arrow: Sprzęg
Model posiada KKS oraz gniazdo NEM 358.

:arrow: Oświetlenie
Brak

:arrow: Uwagi
Rodzina wagonów Reko to kontynuacja produkcji BTTB. Podwozie uzyskało standartowy KKS, który bardzo dobrze spełnia swoją rolę jednak zajmuje cześć podwozia. Nie jest ono również szczególnie dobrze odtworzone, a plastyk z którego zostało wykonanie wygląda conajmniej tanio. Metalowe łożyska i koła powodują że wagon toczy się lekko i pewnie. Wyjątkiem są wersje 2-osiowe, którym to zdaża się nie podążyć za resztą składu szczególnie na rozjazdach. Buda przejęła schedę po BTTB w postaci przeskalowanych stopni i delikatnie zaznaczonych kalmek. Okna wykonane są poprawnie, odtworzona została uszczelka idąca wokół każdego z okien. Jednak to rozwiązanie ma już swoje lata i z bliska wygląda jedynie dobrze. Po dachu wagonów widać spracowanie formy- wywietrzniki mają drobne braki i nadlewki. Podobnie jak szwy idące w poprzek dachu nie są wyraźnie- w niektórych miejscach brakuje odrobiny plastyku. Napisy w pełni poprawne i czytelne. Reko stojąc w składzie wygląda dobrze, szczególnie za sprawą minimalnych odstępów między wagonami. Ogólnie model reko to fajny wagon jednak ma już swoje lata i przydałby mu się face lifting.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 mar 2008, 13:31 przez BarTTek, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pasażerskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości