Eilzugwageny, Tillig
Moderator: mod-Tabor
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Jeśli Eilzug ma posiadać harmonię, to wymaga to przebudowy ściany czołowej. W tym układzie rzeczy wyposażenie go w przejścia otwarte z barierami nożycowymi jest łatwiejsze.
Krzysztof
Krzysztof
- brovarek
- Posty: 861
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
O ile dobrze pamiętam, to nie przejście stricte nożycowe, a uzupełnienie o detale harmonii, blaszki robił chyba Gemol. Z rysunków wagonów wynika , że takowe (nożycowe) współistniały z harmoniami, a w dalszej kolejności z wałkami.
- przemcol
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
A może by wrócić do tego pomysłu.Kilkujadek pisze:Swego czasu Brovarek rozważał dodanie do setu "5 lat Forum TT" przejścia nożycowego z elementów fototrawionych
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
IPN IPN IPNmaciej_kolej pisze:Nie nerwowo - moje źródła to tylko wydawnictwa Gera Mond i Transpress, które "łapią" i PKP i DR i DRG. Może w ich odczuciu były to incydenty techniczne. Oczywiście internet przebija wszelkie archiwaTomasz Czapik pisze:IPN niemieckie a IPN polskie to dwie różne sprawy.
Jasne, że chodziło mi oczywiście o to, że eilzugi na stanie PKP po '45 i kolei niemieckich DB, czy DR wyglądały nieco inaczej. Zwłaszcza w miarę upływu czasu.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, 12:10 przez Tomasz Czapik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Swego czasu Brovarek rozważał dodanie do setu "5 lat Forum TT" przejścia nożycowego z elementów fototrawionych
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Przejścia z barierami nożycowymi były incydentem?maciej_kolej pisze:Nie nerwowo - moje źródła to tylko wydawnictwa Gera Mond i Transpress, które "łapią" i PKP i DR i DRG. Może w ich odczuciu były to incydenty techniczne.
Wolne żarty. Wystarczy zajrzeć do książki Herr Deppmeyra Reisezugwagen 1, wydaną przez Transpress, żeby znaleźć całkiem pokaźną grupę wagonów z takimi przejściami.
- przemcol
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Szkoda że nie ma zdjęcia z drugiej strony.et22 pisze:A ja jeszcze takie, ważny jest opis pod nim. http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... vvl7orlnk2
Założenie do wagonu trawionych przejść nożycowych będzie bardziej zgodne z oryginałem i oznaczeniem Bix.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2014, 08:20 przez przemcol, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Nie nerwowo - moje źródła to tylko wydawnictwa Gera Mond i Transpress, które "łapią" i PKP i DR i DRG. Może w ich odczuciu były to incydenty techniczne. Oczywiście internet przebija wszelkie archiwaTomasz Czapik pisze:IPN niemieckie a IPN polskie to dwie różne sprawy.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 14:35 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 82
- Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
IPN niemieckie, a IPN polskie to dwie różne sprawy.maciej_kolej pisze:Ładnie to wygląda ale to niestety fikcja - przynajmniej w moim IPN niemieckim nt. tych wagonów z takim rozwiązaniem nic nie znalazłem. Zawsze są przejścia miedzy wagonowe typu harmonijkowego w publikacjach które mam.:
Eilzugi E30 i E36 miały fabrycznie przejścia z samymi pomostami. Musisz zobaczyć na IPN DRG. Dopiero potem zaczęto je wyposażać w harmonie. A na PKP tego procesu nie zakończono aż kresu eksploatacji eilzugów w latach 70tych.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 14:35 przez Tomasz Czapik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Czyli jednak były ciekawe, ciekawe...przemcol pisze:Ja znalazłem taką zdjęcie w internecie.
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- przemcol
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Ja znalazłem taką zdjęcie w internecie.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3206
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Witaj.
Ładnie to wygląda ale to niestety fikcja - przynajmniej w moim IPN niemieckim nt. tych wagonów z takim rozwiązaniem nic nie znalazłem. Zawsze są przejścia miedzy wagonowe typu harmonijkowego w publikacjach które mam.
Fajnie te "nożyczki" by sie prezentowały w dwuosiowych
Ładnie to wygląda ale to niestety fikcja - przynajmniej w moim IPN niemieckim nt. tych wagonów z takim rozwiązaniem nic nie znalazłem. Zawsze są przejścia miedzy wagonowe typu harmonijkowego w publikacjach które mam.
Fajnie te "nożyczki" by sie prezentowały w dwuosiowych
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2014, 10:43 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
- przemcol
- Posty: 434
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Pytanie do znawców tematu. Czy zastosowanie takich przejść było by zgodne z oryginałem?oelka pisze:...Patrzac na konstrukcje sciany czolowej tego modelu raczej nalezaloby sie spodziewac otwartego przejscia zabezpieczonego barierkami nozycowymi, w ktore zreszta byly fabrycznie wyposazone te wagony.
W przypadku wagonu PKP oznaczenia serii Bix sa przeznaczone dla wagonu z przejsciem miedzywagonowym bez harmonii, tylko z barierkami nozycowymi. Jest to sprzeczne z wyposazeniem modelu...
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2014, 09:01 przez przemcol, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTTmań
- Posty: 585
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Eilzugwageny, Tillig
Dzięki, też tak zatem spróbuję.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości