Eilzugwageny, Tillig

Moderator: mod-Tabor

Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: oelka »

Jeśli Eilzug ma posiadać harmonię, to wymaga to przebudowy ściany czołowej. W tym układzie rzeczy wyposażenie go w przejścia otwarte z barierami nożycowymi jest łatwiejsze.

Krzysztof
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 861
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: brovarek »

O ile dobrze pamiętam, to nie przejście stricte nożycowe, a uzupełnienie o detale harmonii, blaszki robił chyba Gemol. Z rysunków wagonów wynika , że takowe (nożycowe) współistniały z harmoniami, a w dalszej kolejności z wałkami.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: przemcol »

Kilkujadek pisze:Swego czasu Brovarek rozważał dodanie do setu "5 lat Forum TT" przejścia nożycowego z elementów fototrawionych :P
A może by wrócić do tego pomysłu. ;)
Tomasz Czapik
Posty: 82
Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: Tomasz Czapik »

maciej_kolej pisze:
Tomasz Czapik pisze:IPN niemieckie a IPN polskie to dwie różne sprawy.
Nie nerwowo :P - moje źródła to tylko wydawnictwa Gera Mond i Transpress, które "łapią" i PKP i DR i DRG. Może w ich odczuciu były to incydenty techniczne. Oczywiście internet przebija wszelkie archiwa :lol:
:D IPN IPN IPN :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jasne, że chodziło mi oczywiście o to, że eilzugi na stanie PKP po '45 i kolei niemieckich DB, czy DR wyglądały nieco inaczej. Zwłaszcza w miarę upływu czasu.
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2014, 12:10 przez Tomasz Czapik, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: Kilkujadek »

Swego czasu Brovarek rozważał dodanie do setu "5 lat Forum TT" przejścia nożycowego z elementów fototrawionych :P
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2183
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: oelka »

maciej_kolej pisze:Nie nerwowo :P - moje źródła to tylko wydawnictwa Gera Mond i Transpress, które "łapią" i PKP i DR i DRG. Może w ich odczuciu były to incydenty techniczne.
Przejścia z barierami nożycowymi były incydentem?
Wolne żarty. Wystarczy zajrzeć do książki Herr Deppmeyra Reisezugwagen 1, wydaną przez Transpress, żeby znaleźć całkiem pokaźną grupę wagonów z takimi przejściami.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: przemcol »

et22 pisze:A ja jeszcze takie, ważny jest opis pod nim. http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... vvl7orlnk2
Szkoda że nie ma zdjęcia z drugiej strony. :cry:
Założenie do wagonu trawionych przejść nożycowych będzie bardziej zgodne z oryginałem i oznaczeniem Bix.
Ostatnio zmieniony 08 kwie 2014, 08:20 przez przemcol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: Maciej »

Tomasz Czapik pisze:IPN niemieckie a IPN polskie to dwie różne sprawy.
Nie nerwowo :P - moje źródła to tylko wydawnictwa Gera Mond i Transpress, które "łapią" i PKP i DR i DRG. Może w ich odczuciu były to incydenty techniczne. Oczywiście internet przebija wszelkie archiwa :lol:
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 14:35 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz Czapik
Posty: 82
Rejestracja: 04 maja 2006, 20:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: Tomasz Czapik »

maciej_kolej pisze:Ładnie to wygląda ale to niestety fikcja - przynajmniej w moim IPN niemieckim nt. tych wagonów z takim rozwiązaniem nic nie znalazłem. Zawsze są przejścia miedzy wagonowe typu harmonijkowego w publikacjach które mam.:
IPN niemieckie, a IPN polskie to dwie różne sprawy.
Eilzugi E30 i E36 miały fabrycznie przejścia z samymi pomostami. Musisz zobaczyć na IPN DRG. Dopiero potem zaczęto je wyposażać w harmonie. A na PKP tego procesu nie zakończono aż kresu eksploatacji eilzugów w latach 70tych.
Ostatnio zmieniony 07 kwie 2014, 14:35 przez Tomasz Czapik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: Maciej »

przemcol pisze:Ja znalazłem taką zdjęcie w internecie.
Czyli jednak były :D ciekawe, ciekawe...
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: et22 »

A ja jeszcze takie, ważny jest opis pod nim.

http://www.wgk.cal.pl/details.php?image ... vvl7orlnk2
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: przemcol »

Ja znalazłem taką zdjęcie w internecie.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: Maciej »

Witaj.
Ładnie to wygląda ale to niestety fikcja - przynajmniej w moim IPN niemieckim nt. tych wagonów z takim rozwiązaniem nic nie znalazłem. Zawsze są przejścia miedzy wagonowe typu harmonijkowego w publikacjach które mam.
;)
Fajnie te "nożyczki" by sie prezentowały w dwuosiowych :idea:
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2014, 10:43 przez Maciej, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 434
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: przemcol »

oelka pisze:...Patrzac na konstrukcje sciany czolowej tego modelu raczej nalezaloby sie spodziewac otwartego przejscia zabezpieczonego barierkami nozycowymi, w ktore zreszta byly fabrycznie wyposazone te wagony.
W przypadku wagonu PKP oznaczenia serii Bix sa przeznaczone dla wagonu z przejsciem miedzywagonowym bez harmonii, tylko z barierkami nozycowymi. Jest to sprzeczne z wyposazeniem modelu...
Pytanie do znawców tematu. Czy zastosowanie takich przejść było by zgodne z oryginałem?

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 kwie 2014, 09:01 przez przemcol, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 585
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Eilzugwageny, Tillig

Post autor: BarTTmań »

Dzięki, też tak zatem spróbuję. :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pasażerskie”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości