Moje projekty polskiego taboru

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
markom
Posty: 733
Rejestracja: 12 sie 2008, 20:43
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: markom »

Wszystko pięknie, ładnie :)
Kiedy przewidujesz Kamil koniec prac, bo ja chętnie zamówiłbym taką siódemkę ? :P
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Kolejne etapy prac nad różnymi modelami:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

A jak ze sprężystością tych nieszczęsnych zatrzasków, na których wózki wiszą ?
Podobnie jak w Tilligu, wchodzi fajnie ale przy demontażu trzeba bardzo uważać.
Ogólnie wózki nie sprawdzają się jako zamienniki wózków Tilliga. Są za długie i haczą o drabinki/schodki w węglarce. Przygotowuję drugą wersję która będzie zamiennikiem całego wózka i KKS-u (przy okazji skracając rozstaw czopów skrętu do 8500 mm, ale i eliminując KKS-y).

W międzyczasie pomiędzy pracami przy Bielsku-Białej zabijam nudę pchając do przodu kilka zaległych rzeczy, m. in.:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2e0d0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 12b25.html

EN57 to poprawiona wersja tej z Sosnowca, zmiany dotyczą w głównej mierze okien na które słusznie zwrócono mi uwagę.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2013, 15:44 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10304
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: ArturSchŁ »

KamilW pisze:Opory toczenia są takie same jak w wózkach Tilliga.
A jak ze sprężystością tych nieszczęsnych zatrzasków, na których wózki wiszą ?
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Drukowane wózki 1XTa (duże zdjęcie):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 76b02.html

Opory toczenia są takie same jak w wózkach Tilliga.
clipers
Posty: 179
Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
Lokalizacja: Kolorado-USA
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: clipers »

Chciałbym się dowiedzieć czy napęd i wózki do tego będą budowane od podstaw czy też dawcą zostanie istniejący już asortyment (lokomotywy, wagony)?
Ostatnio zmieniony 09 mar 2013, 20:31 przez clipers, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witek M.
Posty: 973
Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Witek M. »

brovarek pisze:Czekałem na zdjęcie z zamontowanym oknem i niestety nie jest lepiej, może te grubsze ramki ze starego Bttb byłyby jednak lepsze?
One zdecydowanie lepiej oddają model typowego okna w grubej aluminiowej ramie (tutaj Modist w przebudowie na 127A), ale w tym przypadku to dalej nie będzie to... Bo nie ta wielkość (za duże) i nie te proporcje (za wysokie).
Obrazek
Ostatnio zmieniony 06 mar 2013, 15:26 przez Witek M., łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1648
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Misiek »

p.s. (za późno na edit)
przy odpowiednim upakowaniu ramek na arkuszu, powinno wyjść 4 komplety okien z blachy.

Potrzebne byłyby jeszcze wymiary okien "drzwiowych" i od kabiny (jeśli różnią się od tych na boku pudła)
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1648
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Misiek »

To jakie miałyby mieć wymiary te trawione okienka?

Tylko to tak od dupy strony.
Lepiej mieć w garści trawione ramki i do nie podpasowywać budę, niż ryzykować, że wytrawione nie będą pasować.
Ołgierd pisze:Może u kogoś jeszcze leży gotowy do trawienia projekt?
Same ramki, widzą mi sie na 1 roboczogodzinę?
Paweł Basiński pisze:Ciekawie jak by wyszło...
strzelam, 200zł za arkusz A4.

Zaraz coś spróbuję zmalować.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Ołgierd »

Paweł Basiński pisze:A nie da się tego wytrawić?
Jeśli zajdzie potrzeba można zrobić nawet więcej niż 2 elementy sklejone ze sobą..
Zestaw trawionych ramek okiennych do oferował lata temu PioTTr. Jego produkty (głównie tabliczki) miał potem w ofercie hugwa. Może u kogoś jeszcze leży gotowy do trawienia projekt?
Ostatnio zmieniony 06 mar 2013, 15:24 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł Basiński
Posty: 584
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: Paweł Basiński »

A nie da się tego wytrawić?
Jeśli zajdzie potrzeba można zrobić nawet więcej niż 2 elementy sklejone ze sobą..

Ciekawie jak by wyszło...

Paweł
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 865
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: brovarek »

Czekałem na zdjęcie z zamontowanym oknem i niestety nie jest lepiej, może te grubsze ramki ze starego Bttb byłyby jednak lepsze?
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Dwa człony z profilu - lepiej widać proporcje moim zdaniem:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... e37cf.html
Trochę też zmieniłem kolory na bardziej wypłowiałe.
AK
Posty: 349
Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: AK »

Mnie z dokumentacji konstrukcyjnej wyszły wymiary okien (WxS) w 1:120
- wąskie 7,5x6,5
- szerokie 7,5x9,6
Przy takich wymiarach na symulacji złożenia całego pudła wygląda ok.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1076
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Moje projekty polskiego taboru

Post autor: KamilW »

Zmierzyłem sobie ze zdjęcia i wyszło mi dość podobnie, ale dziękuję Ci bardzo za potwierdzenie.
Najlepsze jest to że okna w nowych Tilligach mają wymiar 11,0 x 9,0 mm.
Różnicę wizualną robią cieńsze ramki okienne.
Dzięki raz jeszcze za zmierzenie.
Z tego co mi wyszło z mierzenia oryginalnych okien w EN57 to duże okno powinno mieć w skali 9,5 x 8,3 mm, a mniejsze 7,3 x 8,3 mm i w dodatku grubsze ramy niż te w oknach Tilliga.
Ostatnio zmieniony 03 mar 2013, 23:32 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 10 gości