Moje projekty polskiego taboru
Moderator: mod-Tabor
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Nadwozie skończyłem, zostały jeszcze detale.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Można iść z miarką i pomierzyć - ET22 jest dostatek.
-
- Posty: 347
- Rejestracja: 13 cze 2008, 18:47
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Patrząc na zdjęcie powiedziałbym że całkiem zgrabnie wyszła (z nosem włącznie ) szczególnie że autor raczej nie ma dostępu do dokumentacji konstrukcyjnej.
Wątpliwość mam co do położenia krawędzi dachu i czołownicy ale zakładam że autor uwzględni wymiary z rysunku który zamieściłem (dane są z dokumentacji konstrukcyjnej)
Co do żaluzji to drukowane są bardziej realistyczne
Wątpliwość mam co do położenia krawędzi dachu i czołownicy ale zakładam że autor uwzględni wymiary z rysunku który zamieściłem (dane są z dokumentacji konstrukcyjnej)
Co do żaluzji to drukowane są bardziej realistyczne
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Mała uwaga dotyczy lamp przy tych wypustach na ramie (niskie numery), powinny być owalne, a nie okrągłe i bez okien w drzwiach.
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
O jakiej powierzchni trawienia my mówimy ? . Jeśli będzie to matka później odlewana to ja przepraszam, ale każdy da te 5zł więcej za świetnie wyglądające żaluzje.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2183
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Cena może wzrosnąć. Trawienie do tanich metod nie należy.winner_xp pisze:Widzę, że żaluzje dalej będziesz drukował... , zastanów się nad blaszkami. Roboty pewnie nie dużo więcej, a efekt murowany!
- Ranger
- Posty: 3807
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Pewnie narażę się na fale krytyki ale trudno. Ryj Twojej lokomotywy jest skopany, jest do poprawki.
Powinien wyglądać jak na foto.
Powinien wyglądać jak na foto.
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Widzę, że żaluzje dalej będziesz drukował... , zastanów się nad blaszkami. Roboty pewnie nie dużo więcej, a efekt murowany!
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Zostało mi jeszcze uzupełnienie niesymetrycznych elementów po odbiciach.
- tydzial
- Posty: 903
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Mam ET41 od Kamila jest super. Jestem z niej zadowolony, obleciała już kilka imprez i nie miałem z nią żadnego problemu, jak co nie które Tiliga. Kamila znam tylko z kontaktów przez internet. Jeżeli pozostałe modele będą w takim samym stopniu wykonane co ET41, to czapki z głów.To opinia byłego już maszynisty co szczegóły loków 1:1 zna aż za dobrze. Tak trzymaj Kamil
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Dziękuje za wyjaśnienie sprawy kół ET22 pozdr PW
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Wybaczcie, że dopiero teraz odpisuję.
Mam nadzieję, że ten zrzut rozwieje wątpliwości:
Z projektu na projekt staram się eliminować możliwie jak najwięcej uproszczeń nie pozbawiając modelu funkcjonalności. Wiele nauczyłem się chociaż by przy projekcie EU07 i staram się zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Dzięki temu mógł powstać napęd do SM31 i SU45, a teraz do ET22 i EN57. I też przyznam się, że wygląd kół w EU07 i ET41 ciąży mi niczym wagon pełen kowadeł, ale na moment projektowania tych lokomotyw nie widziałem jeszcze innej alternatywy jak tylko wykorzystanie gotowego i taniego dawcy. Dlatego też Jak widać na powyższym zrzucie ET22 będzie miała możliwie jak najbardziej wierne oryginałowi wózki oraz średnicę kół.
Mam nadzieję, że ten zrzut rozwieje wątpliwości:
Z projektu na projekt staram się eliminować możliwie jak najwięcej uproszczeń nie pozbawiając modelu funkcjonalności. Wiele nauczyłem się chociaż by przy projekcie EU07 i staram się zdobytą wiedzę wykorzystać w praktyce. Dzięki temu mógł powstać napęd do SM31 i SU45, a teraz do ET22 i EN57. I też przyznam się, że wygląd kół w EU07 i ET41 ciąży mi niczym wagon pełen kowadeł, ale na moment projektowania tych lokomotyw nie widziałem jeszcze innej alternatywy jak tylko wykorzystanie gotowego i taniego dawcy. Dlatego też Jak widać na powyższym zrzucie ET22 będzie miała możliwie jak najbardziej wierne oryginałowi wózki oraz średnicę kół.
-
- Posty: 947
- Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Absolutnie nie krytykuje Kamila i jego wyrobów a za swoje zdanie zbieram baty.Zwracam uwagę na pewne szczegóły które są istotne nawet w produkcji małoseryjnej można pójść na kompromisy ale średnica kól jest istotna w ET22 I najpierw zadałem pytanie o napęd jaki będzie /Ja jako 1/2 MODARTU nie uporałem się z tym napędem/stad moje sugestie STRUGAŁEM i strugam różne modele w MODARCIE miedzy innymi SU 46, SM41, ET 22 /10 lat temu i z braku napędu zakończyliśmy projekt ET/oprócz LOKÓW robimy cysterny 32Rb ,240r 5r,405r propan butan,swojego czasu chłodnie 202lc, platformy 401Zb i ich pochodne .Staramy budować modele jak najbardziej zgodne z oryginałem /tego pilnuje kol Giemol/.NAPĘD SN 61 i EP 09 Matu TEZ WYSTRUGAŁEM.NIE wspomnę o JELCZACH,KAMAZACH .Walczę z RUMUNEM ,ale nie ma dawcy wózków próbowałem różnych opcji ,powoli się klaruje .PODZIWIAM rozmach pKAMILA i tez kupie jago wyroby,a na zwrócenie uwagi zostałem sflekowany,czy słusznie oceńcie to sami pozdr P WRÓBEL
Added in 27 minutes 48 seconds:
Modele MODARTU tez maja uproszczenia i kompromisy i każda sugestia kolegów na ich temat była przez nas analizowana i nikt z nas nie odbierał tego jako KRYTYKI uwagi dotyczyły jakości kalek , kolorów stosowanych farb ,braków kks i wielu innych ,wręcz przeciwnie zmusiło nas do poprawienia jakości
Added in 27 minutes 48 seconds:
Modele MODARTU tez maja uproszczenia i kompromisy i każda sugestia kolegów na ich temat była przez nas analizowana i nikt z nas nie odbierał tego jako KRYTYKI uwagi dotyczyły jakości kalek , kolorów stosowanych farb ,braków kks i wielu innych ,wręcz przeciwnie zmusiło nas do poprawienia jakości
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Krytykanci projektów KamilaW powinni raczej się nie odzywać...
Po pierwsze - nie jest to dobrą zachętą dla naszego forumowicza w temacie kolejnych modeli.
Po drugie - człowiek poświęca własny prywatny czas, entuzjazm i pewnie też nakłady finansowe by wcielić w życie swoje zamierzenia.
Po trzecie - obserwując jego projekty widzę iż zawsze pisze o niedoróbkach czy też uproszczeniach w konstrukcji których nie może "przeskoczyć". Ponadto jestem pewny iż KamilW zawsze chętnie i życzliwie przyjmie wszelkie sugestie dotyczące aktualnego projektu. I żeby była jasność - nie znam go osobiście, nie jestem jego "adwokatem"
Po czwarte - nie prowadzi firmy produkcyjnej jak kolega Ranger więc siłą rzeczy ma mniejsze możliwości technologiczne.
...a po piąte i chyba to najważniejsza kwestia - nikt nikomu nie przystawia pistoletu do głowy w kwestii decyzji o kupnie danego modelu. Wolny wybór
Po pierwsze - nie jest to dobrą zachętą dla naszego forumowicza w temacie kolejnych modeli.
Po drugie - człowiek poświęca własny prywatny czas, entuzjazm i pewnie też nakłady finansowe by wcielić w życie swoje zamierzenia.
Po trzecie - obserwując jego projekty widzę iż zawsze pisze o niedoróbkach czy też uproszczeniach w konstrukcji których nie może "przeskoczyć". Ponadto jestem pewny iż KamilW zawsze chętnie i życzliwie przyjmie wszelkie sugestie dotyczące aktualnego projektu. I żeby była jasność - nie znam go osobiście, nie jestem jego "adwokatem"
Po czwarte - nie prowadzi firmy produkcyjnej jak kolega Ranger więc siłą rzeczy ma mniejsze możliwości technologiczne.
...a po piąte i chyba to najważniejsza kwestia - nikt nikomu nie przystawia pistoletu do głowy w kwestii decyzji o kupnie danego modelu. Wolny wybór
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10278
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Moje projekty polskiego taboru
Mylisz pojęcia.piotrek092 pisze:Jak coś, to robić TO zgodnie z oryginałem ,i na tym polega prawdziwe modelarstwo
Jeśli mówisz o PRAWDZIWYM MODELARSTWIE, to sobie sam usiądź i zrób Super_Wierny_MODEL
Po tysiącach godzin cyzelowania szczegółów, powstanie MODEL.
Możesz z takim MODELEM pojawić się na każdym konkursie modelarskim i zbierać nagrody i ...postawić go w gablotce.
Wszyscy Modelarze będą nad nim kręcić głowami i cmokać z zachwytu.
Kamil oferuje krótką serię modeli w rozsądnym czasie i cenie.
Za to można nim jeździć i bawić się bez pozostawiania detali na palcach przy każdym dotknięciu.
To jest manufaktura, a nie walka o nagrody na konkursach na Najwierniejszy Model
Jeśli nie odpowiada Tobie produkt Kamila, to wystrugaj sobie lepszy i ...zadziw nas.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: romanpumas i 6 gości