Coz, pewne kompromisy sa potrzebne, ba niezbedne, ale takie parametry jak: dlugosc (+/-2%), ilosc i ksztalt okien i drzwi, ksztalt dachu, podobienstwo wozkow i rozstaw osi musza byc zachowane. Inaczej nie mowimy o modelu, a o zabawce. http://pl.wikipedia.org/wiki/Model -> "Model: [...] podobizna oryginalu, której badanie pozwala otrzymywac informacje na temat rzeczywistosci [...]"pepsigo2pl pisze: [...] jak bysmy tak ostroznie do wszystkiego podchodzili [...]
Lista modeli do "spolszczenia"
Moderator: mod-Tabor
- Witek M.
- Posty: 973
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 15:32
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
Ostatnio zmieniony 10 sie 2006, 11:06 przez Witek M., łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
BarTTek -> domyslam sie, ze koledze Fred3rg chodzilo o roznice pomiedzy modelem t458 w malowaniu z "jakiejś fabryki" (niebieski lok) a t458 w malowaniu oryginalnym.
jak bysmy tak ostroznie do wszystkiego podchodzili, to przypuszczam ze i EP05 tez by nie bylo: bo to okna nie tej wielkosci, bo buda zbyt krotka
zreszta jak ktos gdzies napisal o wagonie pocztowym PKP Tilliga: ze owszem, sa zbyt razace roznice w budowie ale kolorystycznie bardzo ladnie wyglada na makiecie (wg mojego skrotu myslowego). to samo byloby tutaj, w koncu cos odmiennego
jak bysmy tak ostroznie do wszystkiego podchodzili, to przypuszczam ze i EP05 tez by nie bylo: bo to okna nie tej wielkosci, bo buda zbyt krotka
zreszta jak ktos gdzies napisal o wagonie pocztowym PKP Tilliga: ze owszem, sa zbyt razace roznice w budowie ale kolorystycznie bardzo ladnie wyglada na makiecie (wg mojego skrotu myslowego). to samo byloby tutaj, w koncu cos odmiennego
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
O czym piszesz Bo nie wiem o którym lokufred3rg pisze:No ale te, które u nas jeżdżą akurat mają inne kabiny niż ta na zdjęciu. Ale właściwie któż może wiedzieć co w jakiejś fabryce jeździ?:).
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
No ale te, które u nas jeżdżą akurat mają inne kabiny niż ta na zdjęciu. Ale właściwie któż może wiedzieć co w jakiejś fabryce jeździ?:)
Coś chciałem odszczekać. Napisałem wyżej że czeski silos Raj różni sie od naszego głownie pomostem i nadaje się do spolszczenia. Ale też kształt zbiorników jest zupełnie inny!! Nie wiem jak mogłem tego od razu nie zobaczyć:( mój bład. Przeróbka raczej trudna, lub kiepski efekt, jesli tego nie przerobić.
Coś chciałem odszczekać. Napisałem wyżej że czeski silos Raj różni sie od naszego głownie pomostem i nadaje się do spolszczenia. Ale też kształt zbiorników jest zupełnie inny!! Nie wiem jak mogłem tego od razu nie zobaczyć:( mój bład. Przeróbka raczej trudna, lub kiepski efekt, jesli tego nie przerobić.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
na Martel nie zagladalem wiec nie wiem faktycznie sprawdzilem na zdjeciach i jest roznica w ilosci drzwi do przedzialu maszynowego. jako ciekawostke dodam, ze w niektorych egzemplarzach T458 kabina byla ta sama co w T435, co jest widoczne na zdjeciu ponizej
dla kogos - kogo oko by sie cieszylo tylko i wylacznie z polskich barw na makiecie to czemu nie, w dodatku wlasnorecznie malowanym.
podobna sytuacja jest z E499 przerabiana EP05 - przeciez pudlo jest zakrotkie co prawda z winy producenta a jednak
dla kogos - kogo oko by sie cieszylo tylko i wylacznie z polskich barw na makiecie to czemu nie, w dodatku wlasnorecznie malowanym.
podobna sytuacja jest z E499 przerabiana EP05 - przeciez pudlo jest zakrotkie co prawda z winy producenta a jednak
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
Na Martelu była o tym gadkapepsigo2pl pisze:T435/DR107 -> T458.0509 (malowanie, zmiana ksztaltu okien, kalkomanie
Ostatnio zmieniony 06 sie 2006, 11:29 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
Nie tylko. T458 rozni sie od T435 iloscia drzwi do przedzialu maszynowego, oraz dlugoscia. Pracy jest wiec sporo wiecej niz tylko przemalowanie pudla.pepsigo2pl pisze:znalazlem cos jeszcze moze nie jest to dokladnie to samo, ale roznica miedzy lokami byla bradzo minimalna. przerabiany model:
T435/DR107 -> T458.0509 (malowanie, zmiana ksztaltu okien, kalkomanie)
jak widac po zdjeciach, kazdy z wiedza modelarska moglby cos takiego sobie przemalowac, problemem tylko beda kalkomanie.
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
znalazlem cos jeszcze moze nie jest to dokladnie to samo, ale roznica miedzy lokami byla bradzo minimalna. przerabiany model:
T435/DR107 -> T458.0509 (malowanie, zmiana ksztaltu okien, kalkomanie)
zaraz sie spytacie, co to ma wspolnego z Polska. otoz jest to lok jednego z prywatnych przewoznikow w Polsce, obydwa loki sa uzywane na terenie "naftobazy" w Malaszewicach T458.508 a druga w Zawadowce T458.509 - mozna by go nazwac "bialym krukiem" gdyz w Polsce sa tylko dwa egzemplarze tych lokow. do wozkow nie jestem w 100% pewien, bo te na zdjeciach sa wozkami normalnotorowymi pozyczonym od Czechow wlasnie na naprawe rewizyjna w Rybniku.
jak widac po zdjeciach, kazdy z wiedza modelarska moglby cos takiego sobie przemalowac, problemem tylko beda kalkomanie.
teraz cos a propos poczciwych "Gagarow" kazdy modelarz bylby w stanie to zrobic, w gre nie wchodzi przerobka reflektorow a tylko porzadne malowanie... i juz bedziemy mieli gagara w barwach prywatnego przewoznika. najwiecej problemu moze stworzyc malowanie CTL Rail. do wszystkich trzeba by bylo dorobic kalkomanie/napisy
Szczakowa
gdzies w Gliwicach
Huta Miedzi Glogow
CTL Rail, po lewej widac kawalek gagara calego na niebiesko, juz z garnkami
pozdrowienia
T435/DR107 -> T458.0509 (malowanie, zmiana ksztaltu okien, kalkomanie)
zaraz sie spytacie, co to ma wspolnego z Polska. otoz jest to lok jednego z prywatnych przewoznikow w Polsce, obydwa loki sa uzywane na terenie "naftobazy" w Malaszewicach T458.508 a druga w Zawadowce T458.509 - mozna by go nazwac "bialym krukiem" gdyz w Polsce sa tylko dwa egzemplarze tych lokow. do wozkow nie jestem w 100% pewien, bo te na zdjeciach sa wozkami normalnotorowymi pozyczonym od Czechow wlasnie na naprawe rewizyjna w Rybniku.
jak widac po zdjeciach, kazdy z wiedza modelarska moglby cos takiego sobie przemalowac, problemem tylko beda kalkomanie.
teraz cos a propos poczciwych "Gagarow" kazdy modelarz bylby w stanie to zrobic, w gre nie wchodzi przerobka reflektorow a tylko porzadne malowanie... i juz bedziemy mieli gagara w barwach prywatnego przewoznika. najwiecej problemu moze stworzyc malowanie CTL Rail. do wszystkich trzeba by bylo dorobic kalkomanie/napisy
Szczakowa
gdzies w Gliwicach
Huta Miedzi Glogow
CTL Rail, po lewej widac kawalek gagara calego na niebiesko, juz z garnkami
pozdrowienia
-
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 lip 2006, 18:06
- Lokalizacja: ur. Gdansk, zam. Londyn
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
a co Panowie byscie powiedzieli na przerobke
BR80 -> T3A (Ferrum 47)
podwozie jest to samo, kociol i kabina wymagaly by przerobek, wiazary tez troszke niezgodne z oryginalem... ale przeciez Polak potrafi
pozdrowionka dla wszystkich Forumowiczow
BR80 -> T3A (Ferrum 47)
podwozie jest to samo, kociol i kabina wymagaly by przerobek, wiazary tez troszke niezgodne z oryginalem... ale przeciez Polak potrafi
pozdrowionka dla wszystkich Forumowiczow
- fred3rg
- Posty: 362
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 09:50
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
Podwizie od BR35, można wykorzystać do bydowy Ol49:)
Oczywiście buda, kocioł, no i tender, budujemy od zera. Ale to, co najtrudniejsze do zrobienia juz jest.
Podsumowując podwozie:
Srednica kół napednych - troche za mała,
tocznych - trochę za duża (zwłaszcza tylnego) w ol49 sa 2 tej samej śr. Warto by było założyc 2 takie same.
Rozsraw osi troche inny niz w Oelce, ale wszystkie te róznice mieszczą sie w granicach zdrowego rozsądku jak dla mnie. I ja, jeśli się kiedyś wemę za przebudowę, to wymienię tylko tylną oś i być może przesune jedną z osi tocznych.
Oczywiście buda, kocioł, no i tender, budujemy od zera. Ale to, co najtrudniejsze do zrobienia juz jest.
Podsumowując podwozie:
Srednica kół napednych - troche za mała,
tocznych - trochę za duża (zwłaszcza tylnego) w ol49 sa 2 tej samej śr. Warto by było założyc 2 takie same.
Rozsraw osi troche inny niz w Oelce, ale wszystkie te róznice mieszczą sie w granicach zdrowego rozsądku jak dla mnie. I ja, jeśli się kiedyś wemę za przebudowę, to wymienię tylko tylną oś i być może przesune jedną z osi tocznych.
Nie odpowiadam na wiadomości prywatne.
-
- Posty: 810
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
Dzięki oelce za drobne sprostowanie. Z tym płaskim kotłem to chodziło mi o plaskie drzwi od dymnicy. W końcowej liście postaram się uwzględnić wszyskie zebrane informacje
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
O ile ktos nie zbuduje skladu tzw "szczupakow" to nie. Mozna by od biedy kombinowac nad jakims pociagiem miedzynarodowym, zlozonym z roznych wagonow, w tym i zagranicznych. Ale pojawienie sie tam Eilzuga (oczywiscie w oznaczeniach DRG) chociaz mozliwe, to bylo by i tak raczej malo prawdopodbne, chocby dla tego, ze wagony bezposrednie w takim pociagu byly by raczej wagonami sypialnymi. Ale zeby to dokladnie ustalic trzeby szukac odpowiednich czasowo sluzbowych rozkladow jazdy.ArturSch pisze:O ten okres mi chodzi. To nie mamy ŻADNEGO taboru do niej
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
O ten okres mi chodzi. To nie mamy ŻADNEGO taboru do niejoelka pisze:W ramach prob prowadzila pociagi pospieszne przed wojna na trasie Warszawa - Poznań, ale byly to sklady zlozone z przedwojennych polskich wagonow.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2184
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
Problem w tym, ze Pm36-1 jest prawie rownie mitycznym pojazdem jak, EU43 czy EU11. W ramach prob prowadzila pociagi pospieszne przed wojna na trasie Warszawa - Poznań, ale byly to sklady zlozone z przedwojennych polskich wagonow. W czasie wojny dosc szybko wypadla z ruchu po wytopieniu korkow latowtopliwych w kotle. I tu jej historia w ruchu planowym sie konczy. Tak samo jak historia otuliny. Jako lokomotywa hamulcowa w LVA Grunewald nie posiadala juz otuliny i nie prowadzila planowych pociagow.ArturSch pisze:Załóżmy, że w otulinie. Jakie wagony dobrać do niej, Eilzugi (np 13347) ?oelka pisze:Przede wszystkim pytanie ktora? Pm36-1, czy Pm36-2. Pierwsza w otulinie, druga bez.
Natomiast Pm36-2 (zawsze bez otuliny) pracowala w Poznaniu po II wojnie swiatowej i do niej mozna doczepic sporo roznych wagonow uzywanych w ruchu pasazerskim na PKP.
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10298
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Lista modeli do "spolszczenia"
Załóżmy, że w otulinie. Jakie wagony dobrać do niej, Eilzugi (np 13347) ?oelka pisze:Przede wszystkim pytanie ktora? Pm36-1, czy Pm36-2. Pierwsza w otulinie, druga bez.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości