Tillig - problemy z jakością
Moderator: mod-Tabor
- krzysztof
- Posty: 1737
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
czy skrzynia wagonu przesuwa się (o mniej niż 0,5mm) względem podwozia?
pod KKS masz takie zaczepy. takie ząbki mocujące skrzynię z podwoziem, po dwa z każdej strony. mogą być źle odlane i wtedy są za ciasne - wypinają i deformują skrzynię. naprawa mozliwa ale demolujesz te ząbki, poluźniasz i łączysz na klej. może też być, że ślad po wtryskarce nie był odpowiednio wypiłowany i to on wybrzusza skrzynie. ale... jeżeli to nie to? jeżeli skrzynia juz się tak zeformowała że tylko na gorąco można coś z tym zrobić?
jak za bardzo nie przeszkadza, to bym to zostawił.
pod KKS masz takie zaczepy. takie ząbki mocujące skrzynię z podwoziem, po dwa z każdej strony. mogą być źle odlane i wtedy są za ciasne - wypinają i deformują skrzynię. naprawa mozliwa ale demolujesz te ząbki, poluźniasz i łączysz na klej. może też być, że ślad po wtryskarce nie był odpowiednio wypiłowany i to on wybrzusza skrzynie. ale... jeżeli to nie to? jeżeli skrzynia juz się tak zeformowała że tylko na gorąco można coś z tym zrobić?
jak za bardzo nie przeszkadza, to bym to zostawił.
- Ciora
- Posty: 423
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Cześć!
Czy można, jeśli tak, to w jaki sposób "wyprostować" wagon? Chodzi o platformę Ks. Jest wygięta delikatnie w górę, w łuk. Da się to poprawić? Myślę, że rady typu: "podgrzej nad gazem, jak plastik zmięknie, to przegnij w drugą stronę" się nie sprawdzą
Na fotkach widać skrzywienie. Zdjęcie z liniałem (on jest prosty) - widać, że na środku wagonu ściana styka się z liniałem, na końcach jest odstęp (nie chodzi o odstęp z powodu ciut wyższych ścian czołowych, tylko odstęp na końcach ścian bocznych i brak odstępu na środku ściany czołowej).
Czy można, jeśli tak, to w jaki sposób "wyprostować" wagon? Chodzi o platformę Ks. Jest wygięta delikatnie w górę, w łuk. Da się to poprawić? Myślę, że rady typu: "podgrzej nad gazem, jak plastik zmięknie, to przegnij w drugą stronę" się nie sprawdzą
Na fotkach widać skrzywienie. Zdjęcie z liniałem (on jest prosty) - widać, że na środku wagonu ściana styka się z liniałem, na końcach jest odstęp (nie chodzi o odstęp z powodu ciut wyższych ścian czołowych, tylko odstęp na końcach ścian bocznych i brak odstępu na środku ściany czołowej).
Maciej
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Tak mi się przypomniało na temat dekli
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iiNYgsHiBIM[/youtube]
https://youtu.be/iiNYgsHiBIM
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iiNYgsHiBIM[/youtube]
https://youtu.be/iiNYgsHiBIM
- Borczy
- Posty: 2279
- Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Cięcia, cięcia i jeszcze raz cięcia. Modele na 2021 będą zawijane w gazetę codzienną a modele okolicznościowe w miesięczniki z twarda okładką
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
To niestety nowy trend. Mojego gąbka nie ochroniła, musiałem odesłać.
- Niejeden+
- Posty: 304
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
A może ktoś potrzebował same pokrywki
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10277
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
A może to taki nowy TRYND
-
- Posty: 226
- Rejestracja: 28 mar 2010, 14:55
- Lokalizacja: Czarna Woda
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Oprócz problemów z jakością, występują jeszcze braki w pakowaniu modeli. Zakupiłem ten sam model w dwóch różnych źródłach i w obu przypadkach brakowało pokrywki. Dobrze, że była gąbka w pudełku, bo uchroniła model przed większymi rysami. Na zdjęciach model Tillig 18504 bez pokrywki oraz sama pokrywka od innego modelu tego samego typu.
- womo
- Posty: 2377
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 533
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Poniżej wprawdzie wagon zabytkowy, stylizowany na epokę II, ale na tablicy jest nazwa zapisana przez "Oe" natomiast w podpisie pod zdjęciem przez O-umlaut (Ö).
https://www.flickr.com/photos/htadema/6 ... otostream/
https://www.flickr.com/photos/htadema/6 ... otostream/
- piottrw
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Chyba napis jest ok, tak mogła się pisać międzynarodowo firma, na foto zakład ze Szczecina i widać pisownię.
- Ciora
- Posty: 423
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
O ile pamiętam z niemieckiego, to O-umlaut (Ö) można zapisywać „oe”. I to nie jest błąd. Obecnie, ale czy tak było w II epoce, to nie wiem
-
- Posty: 293
- Rejestracja: 07 sty 2012, 14:50
- Lokalizacja: Londyn/Torun
Re: Tillig - problemy z jakością
W dobie koronavirusa i zwiazanej z nim pandemii firma Tillig ma nie tylko problemy z jakoscia ale rowniez z pisownia w ojczystym jezyku ....
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1878
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
Jakość wyrobów Tilliga już dawno nauczyła mnie, że każdy nowy tabor wymaga solidnego przeglądu przed postawieniem go na tory.
Przykładowo, kiedyś opisałem dokładnie, ile poprawek musiałem dokonać w cysternie .Uh(Rh), żeby doprowadzić ją do stanu akceptowalnego:
http://www.modelarstwott.pl/2016/10/cys ... brycznych/
Przykładowo, kiedyś opisałem dokładnie, ile poprawek musiałem dokonać w cysternie .Uh(Rh), żeby doprowadzić ją do stanu akceptowalnego:
http://www.modelarstwott.pl/2016/10/cys ... brycznych/
- krzysztof
- Posty: 1737
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Tillig - problemy z jakością
tak naprawdę, to temat już stał się tak oklepany, że Tilligowi wydaje się że tak ma być. w zasadzie, to jakość wykonania ich wyrobów zaczyna być bliżej Siku niż starego Tillisia - tego sprzed 2009 roku. co więcej, ceny nowej chińszczyzny Tilliga dawno przekroczyły poziom Piko, Kuehn`a i zaczynają zrównywać się z Beckmann`em, Kres`em a jakośc wykonania modeli tych producentów jest lepsza. bardzo pozytywnie w tym rankingu odbił Schirmer - naprawdę ich wagony sa super wykonane.
ja już nie mam cierpliwości na wybieranie tilligowskich modeli w sklepie, widzę rozlane kleje, farby ze smugami lub zanieczyszczeniami, doklejane ułamane elementy. ostatnio w klubowym secie "StahlWerk Calbe" miałem niedomalowany jeden bok samowyładowawczego, a więc kupiłem drugi a tam... doklejony stopień. spotkałem się tez z doklejoną szeklą w nowej chłodni (w niemieckim sklepie). tego nawet BTTB nie robiło, no i tak zastanawiam się jaki to ma sens wspieranie tej firmy poprzez zakupy jej wyrobów.
ja już nie mam cierpliwości na wybieranie tilligowskich modeli w sklepie, widzę rozlane kleje, farby ze smugami lub zanieczyszczeniami, doklejane ułamane elementy. ostatnio w klubowym secie "StahlWerk Calbe" miałem niedomalowany jeden bok samowyładowawczego, a więc kupiłem drugi a tam... doklejony stopień. spotkałem się tez z doklejoną szeklą w nowej chłodni (w niemieckim sklepie). tego nawet BTTB nie robiło, no i tak zastanawiam się jaki to ma sens wspieranie tej firmy poprzez zakupy jej wyrobów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości