Mała modernizacja Y

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
michal.pirat
Posty: 45
Rejestracja: 15 sty 2019, 17:09
Lokalizacja: Porąbka
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: michal.pirat »

Oki już rozumiem dziękuję.
kolejkowicz
Posty: 262
Rejestracja: 13 sty 2009, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: kolejkowicz »

Rysunkami masz zilustrowany proces modernizacji wagonu reko. Rysunek 2 pokazuje, że należy odciąć stopnie z buforami i wyciąć część konstrukcji wózka rysunek 2.1. Nie ma potrzeby wycinania mocowania wózka pokazanego na zielono po lewej stronie. Do odpowiednio przygotowanego podwozia przykleić kks rysunki 4-6. Na tych rysunkach pokazano gdzie przykleić odcięte stopnie i bufory. Stopnie należy przykleić stosując doświadczalnie ustalony podkład. Bufory dokleić do stopni na wysokości sprawdzonej z innymi wagonami.
Awatar użytkownika
Domiss
Posty: 463
Rejestracja: 15 lip 2009, 11:06
Lokalizacja: Świebodzice
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: Domiss »

Instrukcja pokazuje, że można nawet wkleić kks (kinematykę krótkiego sprzęgu) od peho i przy okazji przenieść schodki pod drzwiami z wózków na wagon. Można też (o ile sprzęgi wyglądają faktycznie tak, jak na zdjęciu - chodzi o część mocującą na sprężynujący drucik w wagonie) kupić po prostu takie:
http://www.modelmania.com.pl/product_in ... s_id=58525
sprzęgi.
michal.pirat
Posty: 45
Rejestracja: 15 sty 2019, 17:09
Lokalizacja: Porąbka
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: michal.pirat »

nic mi to nie mówi :/
michal.pirat
Posty: 45
Rejestracja: 15 sty 2019, 17:09
Lokalizacja: Porąbka
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: michal.pirat »

Hej,

Odświeżam, minęła dekada zdjęcia nie działają.. Mam pytanie jestem nowy i wszystkiego nie rozumiem z zagadnień technicznych. Mam w planie kupić 4 osiowe wagony Reko od BTTB są w nich stare sprzęgi skrzynkowe o takie:
https://www.google.com/search?q=sprz%C4 ... WimxcQnGlM:

Pytanie brzmi czy można założyć do nich KKS ze śledziami, są wogóle takie gotowe zestawy? Czy raczej gra nie warta świeczki?
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 170
Rejestracja: 11 maja 2006, 01:44
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: Przemek »

Brawo Brawo coraz lepiej to wygląda :) Też takie chcę :)
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: KrzyszTTof »

PRAWIE JAK M-WAGEN

czyli modernizacja wersja 2.0 .... :mrgreen:
Obrazek Obrazek
Wózki przesunięte do wewnątrz, przy okazji troszkę obniżyłem pudło na wózku i zlikwidowałem zbędny luz na trzpieniu wózka (oczywiście taki jak trzeba pozostał). Rozwiązanie przetesotwane na łukach r=310mm (286 nie posiadam).
Ostatnio zmieniony 07 maja 2008, 09:14 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: Marcin »

Cisza, poszedł mail do Tilliga i nic.
Awatar użytkownika
Przemek
Posty: 170
Rejestracja: 11 maja 2006, 01:44
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: Przemek »

Marcin czy już masz jakieś wieści o tych gniazdach ??
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: KrzyszTTof »

DBv pisze:W zasadzie podobny efekt można uzyskać poprzez:
-skrócenie buforów
Tego właśnie najbardziej nie chciałem robić... A za czasów BTTB skracałem odległości między Y poprzez skracanie sprzęgów standardowych. Też dużo dało się skrócić.

Natomiast obecna "moderniacja" miała dać mi także, oprócz KKS, gniazda sprzęgów NEM, czyli możliwość zastosowania dowolnych sprzegów.

Ponadto w moim przypadku stałe łaczniki odpadają, bo u mnie wagony leżą w pudełkach i za każdym razem są wyciągane i chowane. Gdyby stały gdzieś w stałym składzie (na makiecie np.) to było by to dobre rozwiązanie "na szybko i bez kosztów".
Ostatnio zmieniony 07 maja 2008, 09:13 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1941
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: DBv »

W zasadzie podobny efekt można uzyskać poprzez:
-skrócenie buforów,
-zastosowanie łacznika miedzywagonowego.
Tak ja na zdjęciu poniżej (na pierwszym planie tradycyjne rozwiązanie) -źródło: SK 8/2005

Obrazek

Oczywiście jedynie kwestia modyfikacji jest umożliwienie łatwiejszego rozłącznaia wagonów, przy takim zastosowaniu jedyne ograniczenie to zalecenie stosowania zwartych składów. Korzyść: zerowy koszt, mała ingerencja w modelu, niski nakład pracy, bezproblemowe pokonywanie łuków i amian nachylenia podłuznego szlaku.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: KrzyszTTof »

romek tt pisze:a moze tak mała manufaktura ?Masz już chętnych 6 sztuk moich Y. :P
Nie mówię nie...
Ostatnio zmieniony 07 maja 2008, 09:13 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 290
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: sTTaszek »

Same gniazda można chyba kupić. Musze zapytać Tilliga.
Kiedyś już chyba była o tym mowa, gniazda i inne przydatne drobiazgi produkuje również firma Peho www.peho-kkk.de , na stronie klikamy na "Das Angebot" i widzimy cały asortyment wraz z cenami. Nie wiem tylko jak jest z jakością i dostępnością tych produktów.
Ostatnio zmieniony 07 maja 2008, 09:13 przez sTTaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
romek tt
Posty: 137
Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Mała modernizacja Y

Post autor: romek tt »

a moze tak mała manufaktura ?Masz już chętnych 6 sztuk moich Y. :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości