ST43 - kalkomanie

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ST43 - kalkomanie

Post autor: piotrek092 »

Tak ,delikatnie podważałem skalpelem tylko uważaj boczne w kabinie zachodzą na przednie czołowe ,jak co mam zapas odlewanych z przezroczystej żywicy . A co do kalek ,może ktoś wreszcie zrobi nowe !!
mae
Posty: 196
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: ST43 - kalkomanie

Post autor: mae »

Niestety dane ze stronki ilostanu nijak nie korelują z kalkomanią i numerami lokomotyw :-\

Piotrze, robiąc swoje st43 udało Ci się wyjąć szybki z budy? wyglądają na mocno poklejone.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ST43 - kalkomanie

Post autor: piotrek092 »

KMID nr 1 /2007 przebudowa co prawda /w H0 / tam min dobranie kolorów w różnych epokach ,KMID nr1-2/2011 ilostan -przydziały na rok 2010 troche fotek ,Świat Kolei nr 4 /1995 -wymiary .Można się posiłkować RAL podanymi w zestawach HATAKA w mieszalni farb lub po prostu je kupić i nimi pomalować rumuma .Cyferki z blaszek ,LUB CAŁY ZESTAW WALORYZACYJNY też by się przydały może któraś z firm /ze wskazaniem na MODART / co do fotek spróbuje wstawić tu na ftt /o ile mi sie uda /a na pewno będą na fb na grupie TT kowców.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: ST43 - kalkomanie

Post autor: Wojtek_Kraków »

Piotrku w którym nr KMiD był artykuł o rumunach?

Jedyne czego brakuje mi w numerach od Ostbhana to trawionych numerów i tabliczek. O wiele ładniej to wygląda niż kalkomania.

Wrzuć zdjęcia z przeróbki jak możesz.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: ST43 - kalkomanie

Post autor: piotrek092 »

Właśnie jestem w trakcie prac nad przebudową rumunów ,jeden ma byc z krótką czołownica drugi z długą.Model mtb ten element ma skopany .Po pierwsze długość zderzaków -są za krótkie więc je odciołem i zamontowałem tilligowe, odciołem czołownice skróciłem z długości o ok 1 mm i wkleiłem w bude w ten sposób powstał krótki rumum ,który ma obecnie właściwy wymiar długości całkowitej wraz z nowymi zderzakami ,podobnie postąpiłem z drugim modelem ale w tym przypadku dałem ok 1mm wstawkę i przedłużającą czołownicę w wyszedl długi rumun .Zamontowałem w nim nowe gniazdo do sprzegu SA 3 ,wiadomo miejsca łączeń czołownic z buda zaszpachlowałem.Zeszlifowałem żaluzje a w ich miejsce przykleiłem żaluzje blaszek fototrawionych ,podobnie postąpiłem z pomostami na dachu ,okna narożnego nie poprawiałem ,obecnie oba rumuny szykowane są do malowania oczywiście w 4 ep .W miare możliwości postaram się wkleić fotki z prac jak i z efektu końcowego .pozdr PW

Added in 35 minutes 53 seconds:
Kol mae napisałem co prawda nie w temacie kalkomanii a o czołownicach rumunów o które pytałeś w końcówce swojego postu ,co do kalkomanii nadaja się do obu wersji rumunów do nr 276 rumuny miały tzw krótka ramę ,potem przedłużono ja o 400 mm w celu zabudowania sprzęgu SA3,czyli pierwsze 4 numery są do krótkiego rumuna a pozostałe do długiego ,daty rewizji coz może znajdziesz na stronce podanej przez Łukasza,lub w KMID były tam artykuły o ST43 nawet sa tam schematy malowania tych lokomotyw w 4,5 6 epoce.A blaszki do waloryzacji sprodukował OSTBACHN dostępne są MM.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: ST43 - kalkomanie

Post autor: drlukasz »

Tutaj powinieneś znaleźć informacje o podanych numerach.
mae
Posty: 196
Rejestracja: 12 mar 2018, 18:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

ST43 - kalkomanie

Post autor: mae »

Szykuję się do ogarnięcia ST43 od MTB. Nabyłem kalkomanie produkowane przez Allegratka i próbuję rozszyfrować co na nich jest. Na kalce są następujące numery lokomotyw: 01, 05, 174, 265, 392, 422. Jest oznaczenie mówiące o naprawie głównej z datą 15.07.2003 (w Pesie), nie jestem w stanie dojść do tego, którego numeru ta naprawa dotyczy :/ Czy ktoś to wie? Chciałbym wybrać jakiś numer nadający się do VI lub V epoki.

Jak myślicie, model MTB nadaje się bardziej do modelowania lokomotywy z krótką czołownicą, czy długą? Mam wrażenie, że model w tym aspekcie jest niedoskonały :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości