Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB

Post autor: Ciora »

Dzięki wszystkim za odp!
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB

Post autor: T_Domagalski »

Te długie sprzęgi to relikt przeszłości. Pozostałość po czasach, gdy podstawowym łukiem w TT było R=286mm.
Ja pamiętam, że je wszystkie wyrzucałem lub skracałem (ścinałem), żeby uzyskać jak najmniejszy odstęp między taborem, a nie te przepaście, które serwowało BTTB. :P
Marsal
Posty: 145
Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:05
Lokalizacja: Gdynia / Rumia
Kontakt:

Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB

Post autor: Marsal »

Dokładnie, długi sprzęg to większe wychylenie jego końcówki przy skręcie, względem położenia neutralnego.
Nieco zdziwiło mnie fabryczne zastosowanie sprzęgu długiego w BR 118, podczas gdy w BR 130 o bardzo podobnej konstrukcji występuje sprzęg krótki.
Również według serwisówek producenta, piętrusy były wyposażone w długie sprzęgi. :shock:
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1737
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB

Post autor: krzysztof »

tu chodzi o zachowanie wagonów na łuku. zauważ, że wszystkie długie są w wagonach czteroosiowych bez skrętopysków.
Awatar użytkownika
Ciora
Posty: 423
Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB

Post autor: Ciora »

Zadam pytanie niedoświadczonego w temacie: dlaczego są sprzęgi długie i krótkie , nie może być jeden uniwersalny?
Marsal
Posty: 145
Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:05
Lokalizacja: Gdynia / Rumia
Kontakt:

Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB

Post autor: Marsal »

Witam,
rewitalizując moje zbiory taboru często mam problem, jaki rodzaj sprzęgu był montowany oryginalnie w konkretnym modelu. Postanowiłem zebrać informacje i podzielić się nimi w tym temacie.

:arrow: Sprzęg krótki
BTTB (Art. Nr. 21016) – Tillig (Art. Nr 08823)
:arrow: Zastosowanie w modelach:
BR 35 (Art. Nr. 2110)
BR 92 Start (Art. Nr. 2190)
BR 81 (Art. Nr. 2210)
BR 92 (Art. Nr. 2220)
BR 56 (Art. Nr. 2230)
BR 86 DR (Art. Nr. 2240)
BR 86 DB (Art. Nr. 2241)
BR 254 (Art. Nr. 2410)
BR 194 (Art. Nr. 2411)
MY (DSB) 9Art. Nr. 2531)
M61 (MAV) (Art. Nr.2532)
B (SNCB) (Art. Nr. 2533)
BR 110 (Art. Nr. 2540)
BR 107 (Art. Nr. 2620)
T 435 (Art. Nr. 2621)
YM 32 (Art. Nr. 2622)
V 36 (Art. Nr. 2630)
BR 103 (Art. Nr. 2631)
V 36 DB (Art. Nr. 2632)
BR 130 (Art. Nr. 2640, 2641)
wagony osobowe czteroosiowe typu Y
wagony osobowe czteroosiowe typu REKO
wagony osobowe trzyosiowe
wagony osobowe dwuosiowe
wagony towarowe dwuosiowe

:arrow: Sprzęg długi
BTTB (Art. Nr. 21017) – Tillig (Art. Nr 08824)
:arrow: Zastosowanie w modelach:
Start-Ellok (Art. Nr. 2491)
Start-Diesellok (Art. Nr. 2690)
BR 118 (Art. Nr. 2520, 2522)
BR 221 (Art. 2510)
wagony osobowe czteroosiowe typu Start
wagony towarowe czteroosiowe typu „Bromberg”
wagony chłodnie czteroosiowe
wagony piętrowe DR (Art. Nr. 3730)
wagony piętrowe CSD (Art. Nr. 3731)
wagony piętrowe PKP (Art. Nr. 3732)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości