Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB
Moderator: mod-Tabor
- Ciora
- Posty: 428
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB
Dzięki wszystkim za odp!
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1897
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB
Te długie sprzęgi to relikt przeszłości. Pozostałość po czasach, gdy podstawowym łukiem w TT było R=286mm.
Ja pamiętam, że je wszystkie wyrzucałem lub skracałem (ścinałem), żeby uzyskać jak najmniejszy odstęp między taborem, a nie te przepaście, które serwowało BTTB.
Ja pamiętam, że je wszystkie wyrzucałem lub skracałem (ścinałem), żeby uzyskać jak najmniejszy odstęp między taborem, a nie te przepaście, które serwowało BTTB.
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:05
- Lokalizacja: Gdynia / Rumia
- Kontakt:
Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB
Dokładnie, długi sprzęg to większe wychylenie jego końcówki przy skręcie, względem położenia neutralnego.
Nieco zdziwiło mnie fabryczne zastosowanie sprzęgu długiego w BR 118, podczas gdy w BR 130 o bardzo podobnej konstrukcji występuje sprzęg krótki.
Również według serwisówek producenta, piętrusy były wyposażone w długie sprzęgi.
Nieco zdziwiło mnie fabryczne zastosowanie sprzęgu długiego w BR 118, podczas gdy w BR 130 o bardzo podobnej konstrukcji występuje sprzęg krótki.
Również według serwisówek producenta, piętrusy były wyposażone w długie sprzęgi.
- krzysztof
- Posty: 1738
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB
tu chodzi o zachowanie wagonów na łuku. zauważ, że wszystkie długie są w wagonach czteroosiowych bez skrętopysków.
- Ciora
- Posty: 428
- Rejestracja: 03 wrz 2013, 09:21
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB
Zadam pytanie niedoświadczonego w temacie: dlaczego są sprzęgi długie i krótkie , nie może być jeden uniwersalny?
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:05
- Lokalizacja: Gdynia / Rumia
- Kontakt:
Sprzęgi krótkie vs. długie BTTB
Witam,
rewitalizując moje zbiory taboru często mam problem, jaki rodzaj sprzęgu był montowany oryginalnie w konkretnym modelu. Postanowiłem zebrać informacje i podzielić się nimi w tym temacie.
Sprzęg krótki
BTTB (Art. Nr. 21016) – Tillig (Art. Nr 08823)
Zastosowanie w modelach:
BR 35 (Art. Nr. 2110)
BR 92 Start (Art. Nr. 2190)
BR 81 (Art. Nr. 2210)
BR 92 (Art. Nr. 2220)
BR 56 (Art. Nr. 2230)
BR 86 DR (Art. Nr. 2240)
BR 86 DB (Art. Nr. 2241)
BR 254 (Art. Nr. 2410)
BR 194 (Art. Nr. 2411)
MY (DSB) 9Art. Nr. 2531)
M61 (MAV) (Art. Nr.2532)
B (SNCB) (Art. Nr. 2533)
BR 110 (Art. Nr. 2540)
BR 107 (Art. Nr. 2620)
T 435 (Art. Nr. 2621)
YM 32 (Art. Nr. 2622)
V 36 (Art. Nr. 2630)
BR 103 (Art. Nr. 2631)
V 36 DB (Art. Nr. 2632)
BR 130 (Art. Nr. 2640, 2641)
wagony osobowe czteroosiowe typu Y
wagony osobowe czteroosiowe typu REKO
wagony osobowe trzyosiowe
wagony osobowe dwuosiowe
wagony towarowe dwuosiowe
Sprzęg długi
BTTB (Art. Nr. 21017) – Tillig (Art. Nr 08824)
Zastosowanie w modelach:
Start-Ellok (Art. Nr. 2491)
Start-Diesellok (Art. Nr. 2690)
BR 118 (Art. Nr. 2520, 2522)
BR 221 (Art. 2510)
wagony osobowe czteroosiowe typu Start
wagony towarowe czteroosiowe typu „Bromberg”
wagony chłodnie czteroosiowe
wagony piętrowe DR (Art. Nr. 3730)
wagony piętrowe CSD (Art. Nr. 3731)
wagony piętrowe PKP (Art. Nr. 3732)
rewitalizując moje zbiory taboru często mam problem, jaki rodzaj sprzęgu był montowany oryginalnie w konkretnym modelu. Postanowiłem zebrać informacje i podzielić się nimi w tym temacie.
Sprzęg krótki
BTTB (Art. Nr. 21016) – Tillig (Art. Nr 08823)
Zastosowanie w modelach:
BR 35 (Art. Nr. 2110)
BR 92 Start (Art. Nr. 2190)
BR 81 (Art. Nr. 2210)
BR 92 (Art. Nr. 2220)
BR 56 (Art. Nr. 2230)
BR 86 DR (Art. Nr. 2240)
BR 86 DB (Art. Nr. 2241)
BR 254 (Art. Nr. 2410)
BR 194 (Art. Nr. 2411)
MY (DSB) 9Art. Nr. 2531)
M61 (MAV) (Art. Nr.2532)
B (SNCB) (Art. Nr. 2533)
BR 110 (Art. Nr. 2540)
BR 107 (Art. Nr. 2620)
T 435 (Art. Nr. 2621)
YM 32 (Art. Nr. 2622)
V 36 (Art. Nr. 2630)
BR 103 (Art. Nr. 2631)
V 36 DB (Art. Nr. 2632)
BR 130 (Art. Nr. 2640, 2641)
wagony osobowe czteroosiowe typu Y
wagony osobowe czteroosiowe typu REKO
wagony osobowe trzyosiowe
wagony osobowe dwuosiowe
wagony towarowe dwuosiowe
Sprzęg długi
BTTB (Art. Nr. 21017) – Tillig (Art. Nr 08824)
Zastosowanie w modelach:
Start-Ellok (Art. Nr. 2491)
Start-Diesellok (Art. Nr. 2690)
BR 118 (Art. Nr. 2520, 2522)
BR 221 (Art. 2510)
wagony osobowe czteroosiowe typu Start
wagony towarowe czteroosiowe typu „Bromberg”
wagony chłodnie czteroosiowe
wagony piętrowe DR (Art. Nr. 3730)
wagony piętrowe CSD (Art. Nr. 3731)
wagony piętrowe PKP (Art. Nr. 3732)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: jarkott i 10 gości