Nowości / Zapowiedzi 2019

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
MarcinSz
Posty: 352
Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: MarcinSz »

Heh,
po kilkuletniej przerwie wbiłem na forum, a tu wciąż te same narzekania.

Może wystarczy?
womo pisze:Ja swoje zakupy traktuje jak Piko swoją sprzedaż :

Dlatego jeśli ceny będą polskie to ja jak zawsze kupię w czechach lub w niemczech. Nie mówimy tu o różnicy 10 czy 20 złotych na modelu. W moim przypadku zakup Vektrona wyniósł około 460 zł w niemczech a w polsce wszedzie ciągle cena około 650zł.
Piko Polska ma to w poważaniu ...
Nas próbuje wziąść na patriotyzm zakupów mając klientów ewidentnie tam gdzie słońce nie dochodzi. Może niech popytają w sklepach niemieckich lub czeskich jak się załatwia rabaty i promocje w centrali Piko zanim się wezmą za handel ...

A to, że centrala nie chce ryzykować swoich pieniędzy tylko szuka frajerów którzy zaryzykują swoją kasę to już inna sprawa ...
I sprzedaż 20 czy 30 lokomotyw więcej nad wisłą tego nie zmieni ...
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2384
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: womo »

Ja swoje zakupy traktuje jak Piko swoją sprzedaż :
Wojtek_Kraków pisze:
Tylko przez pryzmat księgowości. W biznesie sentymenty idą na bok ...
Dlatego jeśli ceny będą polskie to ja jak zawsze kupię w czechach lub w niemczech. Nie mówimy tu o różnicy 10 czy 20 złotych na modelu. W moim przypadku zakup Vektrona wyniósł około 460 zł w niemczech a w polsce wszedzie ciągle cena około 650zł.
Piko Polska ma to w poważaniu ...
Nas próbuje wziąść na patriotyzm zakupów mając klientów ewidentnie tam gdzie słońce nie dochodzi. Może niech popytają w sklepach niemieckich lub czeskich jak się załatwia rabaty i promocje w centrali Piko zanim się wezmą za handel ...

A to, że centrala nie chce ryzykować swoich pieniędzy tylko szuka frajerów którzy zaryzykują swoją kasę to już inna sprawa ...
I sprzedaż 20 czy 30 lokomotyw więcej nad wisłą tego nie zmieni ...
slawek
Posty: 502
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: slawek »

warte podkreślenia jest również to, że wg Piko Polska, analizując skalę HO sprzedają się modele narodowego przewoźnika w aktualnych malowaniach, epoki V i IV sprzedają się dużej i w mniejszej ilości, prywaciarze równiez :)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wlodar »

Gagar z wiadrami, super by było, zwłaszcza że od Piko można się spodziewać ceny raczej w miarę przystępnej. Żeby tylko zrobili różne warianty malowania. Do H0 na razie jest tylko jasno zielony z żółtym czołem i niebieskie Cargo. Wg mnie zdecydowanie brak ciemnej oliwki z lat 70-80 tych. ET41 też było w wersji tylko z żółtym czołem. Żeby nie było tak, że zrobią jedno malowanie, a potem powiedzą że słabo schodzi. Ale bądźmy dobrej myśli.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 755
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: piottrw »

Formę do BR120/ ST44 maja przecież w HO, to tylko przeskalować i mogą robić w TT, jak zresztą dużo modeli PIKO, chociażby TAURUS/HERKULES, schemat malowania mają, tylko drukarenkę ustawić.
Jak faktycznie wejdą w TT w naszego Gagarrina z wiadrami, to myślę ze sprzedaż będzie i może się zastanowią nad resztą, bo wszystkie formy i schematy malowania jakie chcielibyśmy już mają, a rynek w PKP w H0 powoli też się zaczyna zapychać.
Czego sobie i kolegom życzę
manfred
Posty: 206
Rejestracja: 19 lis 2016, 13:23
Lokalizacja: hamburg/gdańsk
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: manfred »

To może złą skalę wybraliśmy :mrgreen:
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: Wojtek_Kraków »

slawek pisze: ale zlecenie formy i przygotowanie modelu wychodzi od PIKO Polska, wiec sprzedaż za granicą nie ma wpływu na przygotowanie modelu
No a ponieważ w Polsce sprzedaż TT wg nich jest beznadzieja to nie wyjdzie od nich takie zlecenie. Proste?
ko20 pisze: No ale biznes to nie tylko księgowość. Przede wszystkim sprzedaż. Nie sztuka wyprodukować tanio, sztuka to potem wzsystko sprzedać.
No właśnie księgowość liczy za ile wyprodukuje i ile na tym zarobi. Importer na Polskę ocenia ile sprzeda sztuk.
Jak słupki w popularnym programie pakietu ms office się nie zgadzają to nikt w to nie pójdzie.

Problem jak zwykle leży u podstaw, czyli na podstawie czego oceniają.
Myślicie, że gdyby wypuścili popularne bohuny w barwach klasycznych (niebiesko-żółte) i jakiś dzisiejszych przewoźników, to sprzedaż wyglądałaby tak samo jak vectrona (którego ja raz w życiu widziałem na oczy i to jeszcze nie w "polskich"barwach)?
Śmiem wątpić.
Albo gdyby wypuścili SM42 po takich samych pieniądzach jak w H0? Na pewno by się tego więcej sprzedało, bo to model dużo bardziej popularnej lokomotywy niż wspomniany vectron.
slawek
Posty: 502
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: slawek »

adrian pander pisze:Każdy kupi gdzie chce, jeżeli za granicą to sprzedaż w Polsce będzie mała i więcej taboru w naszych barwach od PIKO szybko nie dostaniemy.
Zobaczymy co wyjdzie, zawsze możemy zrobić zakup hurtowy podczas imprezy modelarskiej na którą przyjedzie PIKO powinno być taniej.

ale zlecenie formy i przygotowanie modelu wychodzi od PIKO Polska, wiec sprzedaż za granicą nie ma wpływu na przygotowanie modelu
adrian pander
Posty: 423
Rejestracja: 17 sty 2011, 23:13
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: adrian pander »

Każdy kupi gdzie chce, jeżeli za granicą to sprzedaż w Polsce będzie mała i więcej taboru w naszych barwach od PIKO szybko nie dostaniemy.
Zobaczymy co wyjdzie, zawsze możemy zrobić zakup hurtowy podczas imprezy modelarskiej na którą przyjedzie PIKO powinno być taniej.
ko20
Posty: 90
Rejestracja: 11 sie 2015, 08:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: ko20 »

Wojtek_Kraków pisze: Tylko przez pryzmat księgowości. W biznesie sentymenty idą na bok.
Całkowita racja o sentmentach. No ale biznes to nie tylko księgowość. Przede wszystkim sprzedaż. Nie sztuka wyprodukować tanio, sztuka to potem wzsystko sprzedać.
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: Wojtek_Kraków »

ko20 pisze:
Wojtek_Kraków pisze: Rozmawiałem z nimi w Giliwcach. Przebąkiwali o ile pamiętam o ST44.
Ja nie łapie. To już zrobiło Roco. Lepiej czy gorzej ale trochę rynek nasycony. Jak chcą sprzedaż dużo czegoś co już było/jest. NADAL nikt nie wypuścił wielkoseryjnie lokomotyw które w tym kraju była najliczniejsza: EU07, ET22, SM42. Wszystko co jest na rynku to manufaktura. Czasem rewelacyjna, ale i pare razy droższa. Czy Oni patrzą tylko przez pryzmat księgowości, czy cokolwiek też rynek analizują?
Tylko przez pryzmat księgowości. W biznesie sentymenty idą na bok.
Borczy pisze:Ale moment, jakie ma znaczenie czy kupujemy polski model w kraju czy za granicą? Jakie ma znaczenie dla np: PIKO gdzie on się sprzedał? Ważne będzie ,że się sprzedał w satysfakcjonującej ilości co będzie rokujące dla kolejnych polskich modeli.
Widocznie ma.
Wiesz to tak jak kiedyś sprzedawałem quady polarisa. Importer Polonia Cup Tarnowskie Góry.
Jak ktoś kupił taniej z Czech albo jeszcze lepiej z USA, to mógł się potem cmoknąć w ... w przypadku serwisu gwarancyjnego itd. Bo oprócz tego, że część pieniędzy idzie do głównej skarbonki (w tym przypadku Polaris) musi zostać u danego importera w kraju (czyli PoloniaCup)
Jest to związane z tym że importer kupuje a nie dostaje towar.
Porównując do PIKO.
Nie wiem jak to mają rozwiązane ale myślę, że kto inny rozprowadza na Polskę, Czechy, Niemcy itd.
Skoro piko w Polsce doszło po głębokiej analizie vectrona że tabor w TT się nie sprzedaje to oni nie będą starali się o jego wyprodukowanie a potem męczenie się ze sprzedażą.
Chociaż uważam że to błąd bo jak widać po MTB, modele z bublem za nie małe pięniądze schodzą na pniu.
Aczkolwiek gdyby się pewnie pojawiło 1000 modeli to by się tak łatwo nie sprzedały.

Jeszcze raz powtórzę główną bolączką, którą wymieniało piko są zakupy za granicą.
Ponieważ tam mają niższe podatki wiadomo że ten sam produkt będzie tańszy.
Żeby się sprzedawał w PL musi być zbliżony ceną do tego co jest za granicą.
Internet daje takie możliwości że w obecnych czasach to nie problem kupić coś w Chinach a co dopiero u sąsiada.
Jakby poszli po rozum do głowy to wpadli by na to, że problem wysokiej ceny trzeba rozbić na trzech.
Oni sprzedają polskim sklepom taniej niż np Czechom, polskie sklepy narzucają mniejszą marżę niż zagranica, modelarze kupują nieznacznie droższy model ale w kraju.
Ale ani w jedno ani w drugie ani w trzecie nie wierzę :)
manfred pisze:Uważam podobnie. To raczej dla dystrybutora na dany kraj jest ważne.
Dokładnie to napisałem powyżej. A czeskiemu dystrybutorowi nie zależy na rozwijaniu w swoim kraju Polskich modeli tylko Czeskich (rodzimych).
A polski nie zainwestuje bo doszedł do takich wniosków jak napisałem powyżej.
wojtek_ pisze:Ziewwwwww.....
Dobranoc ;)
slawek
Posty: 502
Rejestracja: 14 lut 2009, 19:24
Lokalizacja: Krzyż Wlkp. - Poznań
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: slawek »

Wg tego jak ja rozmawiałem rok temu na targach to Piko pracuje nad niemiecką wersją ST44:) i jesli chodzi o forme to jest prawdobodobieństwo, że pojawi się on również w wersji z wiadrami. Jeśli chodzi o polską lokomotywę to tylko taki scenariusz jest brany pod uwagę. Przy typowo polskiej konstrukcji za duże ryzyko a i potwierdzam, o liczeniu sprzedaży w kraju
romanpumas
Posty: 1217
Rejestracja: 09 sty 2009, 21:46
Lokalizacja: leszno
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: romanpumas »

Oni chyba raczej nie sprawdzali ile pkp vectrona się sprzedało tylko ogólnie ile jako vectrona w polsce a tu kicha.
ko20
Posty: 90
Rejestracja: 11 sie 2015, 08:14
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: ko20 »

Wojtek_Kraków pisze: Rozmawiałem z nimi w Giliwcach. Przebąkiwali o ile pamiętam o ST44.
Ja nie łapie. To już zrobiło Roco. Lepiej czy gorzej ale trochę rynek nasycony. Jak chcą sprzedaż dużo czegoś co już było/jest. NADAL nikt nie wypuścił wielkoseryjnie lokomotyw które w tym kraju była najliczniejsza: EU07, ET22, SM42. Wszystko co jest na rynku to manufaktura. Czasem rewelacyjna, ale i pare razy droższa. Czy Oni patrzą tylko przez pryzmat księgowości, czy cokolwiek też rynek analizują?
Awatar użytkownika
wojtek_
Posty: 477
Rejestracja: 31 mar 2007, 23:17
Lokalizacja: swidnik
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wojtek_ »

Ziewwwwww.....
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości