Nowości / Zapowiedzi 2019

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wlodar »

A jaka wpadka przy malowaniu? Ogólne wrażenia pozytywne?
Martint1
Posty: 125
Rejestracja: 11 wrz 2017, 18:52
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: Martint1 »

Do mnie już zajechał nie obyło się bez wpadki w malowaniu model wygląda fajnie jak jeździ tego jeszcze nie wiem wieczorem dopiero postawie go na tory
download/file.php?mode=view&id=11524
download/file.php?mode=view&id=11525
download/file.php?mode=view&id=11526
download/file.php?mode=view&id=11527
download/file.php?mode=view&id=11528
download/file.php?mode=view&id=11529
Załączniki
PART_1571207876802.jpeg
PART_1571207629304.jpeg
PART_1571207628549.jpeg
PART_1571207630178.jpeg
PART_1571207630894.jpeg
PART_1571207914601.jpeg
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: Maciej »

Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wlodar »

piottrw pisze:Panowie, Piko produkuje dokładnie model BR55 669 (eksponat muzealny) czyli G7.1 na PKP Tp1, a nie Tp2, ;)
O widzisz, mądrego zawsze miło posluchać., ;) co nie zmienia faktu, że model na który w jakimś tam stopniu czekałem będzie znacznie droższy od modelu, który mogę sobie darować. A mogło być odwrotnie. :evil: Ech, życie...
Na szczęście w ofercie MTB SN52/SN61 już jest jak należy :mrgreen:
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 754
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: piottrw »

Panowie, Piko produkuje dokładnie model BR55 669 (eksponat muzealny) czyli G7.1 na PKP Tp1, a nie Tp2, ;)
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wlodar »

Szczegółami oczywiście się różnią, ale sylwetkę mają dość podobną. Ceny modeli są relatywnie wysokie w stosunku do przeciętnych polskich zarobków, dlatego muszę wybrać co kupię, bo ani nie mogę sobie pozwolić na wszystko co oferuje rynek, jak też nie mam gdzie tego przechowywać. Z uwagi na to z pewnością nie kupię sobie obu tych lokomotyw, odpowiednik Tp4 pamiętam z katalogów Piko z lat 70-tych więc sentyment z dzieciństwa przemawia za tą właśnie lokomotywą, dlatego też żałuję, że właśnie tej lokomotywy nie oferuje Piko, bo cena byłaby znacznie bardziej przyjazna dla mojego portfela. Tp-2 nie muszę mieć, Tp-4 chciałbym, stąd ten ból.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1892
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: T_Domagalski »

wlodar pisze:Dlaczego Piko nie mogło zrobić akurat TEJ wersji BR55? Byłoby za bardziej normalne pieniądze. :evil:
Ja bym tych parowozów nie porównywał w ten sposób. To zupełnie inne konstrukcje. Jedyną cechą wspólną jest liczba osi wiązanych. PIKO-wska G7.2 (na PKP Tp2) to parowóz z silnikiem o podwójnym rozprężaniu i kotłem na parę nasyconą. Natomiast G8.1 (Tp4) to maszyna z silnikiem bliźniaczym. Konstrukcyjnie bliżej jej do BR 56 (Tr5) niż innych typów sklasyfikowanych na DR jako BR 55.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wlodar »

et22 pisze:Wersję Piko można przerobić na Tp2 (...)
Wszystko się zgadza, rzecz w tym że Tp4 wg mnie znacznie fajniej wygląda niż Tp2.
et22
Posty: 533
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: et22 »

Wersję Piko można przerobić na Tp2, której w okresie międzywojennym było w Polsce 295 szt. (Piwowoński, Parowozy kolei polskich) lub 240 (ulotka Piko). Były też eksploatowane po II wojnie, wg Atlasu parowozów w ilości 91 szt. w DOKP Łódź i Warszawa. Mam nadzieję, że Piko wypuści ten parowóz także w wersji PKP, tylko trzeba poczekać.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 980
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wlodar »

No fajnie się zapowiada i może być bazą do zrobienia Tp4, której u nas było ok. 300 szt., tylko ta cena poraża. W końcu to masówka. Dlaczego Piko nie mogło zrobić akurat TEJ wersji BR55? Byłoby za bardziej normalne pieniądze. :evil:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10296
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: ArturSchŁ »

Przechwytywanie.JPG
[Źródło: ModellEisenBahner 11/2019, s. 121]
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 862
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: brovarek »

Widziałem kilka S-200 złożonych przez Michała, są godne polecenia. Michał ma też kompletne zestawy do samodzielnego montażu (płytka, dekoder dźwiękowy ,elementy "dawcy" z Nohaba Tilliga, kalki do ustalenia - w tym na podstawie zdjęć lokomotywy)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3826
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: Ranger »

Wyprowadziliśmy je z oferty ze względu na bardzo trudną budowę. Projekt blaszek jest narysowany niedokładnie, bez pasowań, wpustów itd. Do tego z mosiądzu. Składanie tego to męka. Model musiałby kosztować majątek a to mija się z celem. Niedługo będzie MTB i lokomotywa wróci do oferty.
ArturoW
Posty: 147
Rejestracja: 20 maja 2017, 07:01
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: ArturoW »

zgadza się, u Rangera już ciężko S200 zamówić, mnie udało się odkupić chyba ostatnią...
ale można zamówić w Czechach u Michała Hrubego
robiona porządnie z blaszek fototrawionych, malowanie wg uznania - ja wybrałem PTK Rybnik
oczywiście DCC + sound
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości