Nowości / Zapowiedzi 2019

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
PiasTT
Posty: 392
Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: PiasTT »

Na stronie mtb całe PKP na zielono :)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: oelka »

sun71 pisze:Był na pewno jeszcze inny wyjątek, którym zdarzało mi się czasami jeździć: pociąg relacji Pruszków-Zegrze zestawiony był z jednego EN57
Jeden EZT do Zegrza z Warszawy Gdańskiej, a potem z Legionowa to głównie pod koniec utrzymywania stacji w Zegrzu się pojawiały.
Poza tym Tłuszcz - Legionowo, oraz jednen EZT mógł się pojawić na innych połączeniach poza Warszawą np na Skierniewice - Pilawa, Pilawa - Łuków.

Inna sprawą jest też, że EN57 bardzo niechętnie rozprzęgano z racji problemów z działaniem klawiatur w sprzęgach Scharfenberga.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: aviaTTor »

Może należałoby założyć oddzielny wątek o EN57(EZT) bo trochę oddalamy się od głównego tematu ;)
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: marcin r »

Jeden rzetelny w DOKP Północnej jeździł planowe na odcinku z Gdańska do Nowego Portu. Natomiast w celu zapewnienia dojazdu pracowników na stację rozrzadowa Zajaczkowo Tczewskie z Tczewa również kursował solo ezet jako tzw pyndel. W DOKP Pomorskiej było podobnie z tym że byly dwa kursy zmianowe rano i wieczorem ezeta który przyjezdzal solo z Gryfina do Dąbia i jechał na rejony manewrowe stacji rozrzadowej która obecnie w większości nie istnieje.
sun71
Posty: 4
Rejestracja: 16 sty 2019, 18:19
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: sun71 »

oelka pisze:
wlodar pisze:O widzisz. Wydaje mi się, że w Warszawie też jeździły po trzy. W Łodzi na pewno po dwa.
W Warszawie przez cały okres powojenny aż do lat 90. wszystkie kolejne serie EZT były zestawiane po trzy począwszy od EW51 a na EN57-19XX skończywszy. Wyjątkiem w latach 80. była klasa odolańska (służbowy Warszawa Główna Osobowa - Warszawa Odolany obsługiwana w drugiej połowie lat 80. i później do 2007 roku przej jeden EZT.
Był na pewno jeszcze inny wyjątek, którym zdarzało mi się czasami jeździć: pociąg relacji Pruszków-Zegrze zestawiony był z jednego EN57
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10304
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: ArturSchŁ »

krzysztof pisze:....na Oruni *).
*) Orunia (w tamtych czasach) to taki Banditensiedlung, do dziś chyba nie wyzbyła się złej opinii.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1738
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: krzysztof »

marcin r pisze:/.../ W sezonie letnim na trzech ezt w z1984r był nocny pociąg dalekobiezny osobowy z Gliwic do Gdyni na jednostkach ME Katowice.
oj ten był idealny na powrót do domu... nie zatrzymywał sie na każdej stacji a tylko na węzłowych: Gdańsk Główny, Tczew, Las Vegas Pomorskie, Bydgoszcz... pamiętam go dobrze a szczególnie jednego pasażera, który prawie mnie zjadł jak powiedziałem że nie zatrzymuje się na Oruni. pojechał do Tczewa.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: marcin r »

Składy po 3EZT trafiały się też w latach osiemdziesiątych na linii z Poznania do Wrocławia oraz niektóre pociągi ze Szczecina do Świnoujścia. Na dluzszych relacjach w tamtym okresie był skład dalekobiezny z Gdyni do Łodzi Kaliskiej który jechał magistrala węglowa do Karsznic i zmieniał kierunek jazdy. Był obslugiwany przez MD Bydgoszcz Wschód. W sezonie letnim na trzech ezt w z1984r był nocny pociąg dalekobiezny osobowy z Gliwic do Gdyni na jednostkach ME Katowice.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 655
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: aviaTTor »

Cena trochę powala,ale dzięki za info
Awatar użytkownika
wicy
Posty: 1707
Rejestracja: 23 mar 2014, 08:27
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wicy »

aviaTTor pisze:A czyj to wyrób jaka firma?
Już się dowiedziałem.
Andrzej Kileński, Saxon0518 z forum.info. Można zacząć bombardować zapytaniami o początek produkcji w TT ;)
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2184
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: oelka »

wlodar pisze:O widzisz. Wydaje mi się, że w Warszawie też jeździły po trzy. W Łodzi na pewno po dwa.
W Warszawie przez cały okres powojenny aż do lat 90. wszystkie kolejne serie EZT były zestawiane po trzy począwszy od EW51 a na EN57-19XX skończywszy. Wyjątkiem w latach 80. była klasa odolańska (służbowy Warszawa Główna Osobowa - Warszawa Odolany obsługiwana w drugiej połowie lat 80. i później do 2007 roku przej jeden EZT.
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 981
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wlodar »

O widzisz. Wydaje mi się, że w Warszawie też jeździły po trzy. W Łodzi na pewno po dwa.
Siostro, ta nerka będzie w tym tygodniu. EN57 w tetetce wypuścili. :mrgreen:
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: marcin r »

W innych rejonach Polski też były wahadla po 3ezt np w Katowicach
Awatar użytkownika
wlodar
Posty: 981
Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: wlodar »

Hazerowcy to przynajmniej mogą liczyc, że prędzej czy później Piko im zrobi.
A już sobie myślałem, że jeśli cena będzie do 1500 to sobie przez rok uzbieram. :(

Dodam jeszcze, że w IV ep. jeździły spięte po dwa, a w trójmieście chyba nawet po trzy, więc gdyby ktoś chciał być bardzo zgodny z pierwowzorem to jeden komplet będzie przekłamaniem :mrgreen:
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Nowości / Zapowiedzi 2019

Post autor: Wojtek_Kraków »

wicy pisze:Cena H0 to na chwilę obecną szacowane 2700-2800 za kompletny, jeżdżący model z DCC.
To raczej nie wróżę kolejki chętnych po towar;)

Skąd na to wszystko brać pieniądze? Męki są tylko dwie, wątroba jedna.... Cholera. Nie ma co sprzedać.

Ale co by nie mówić składy piękne!
Swoja droga dlaczego nikt nie chce się wziąć za wagony? Tańsze i mniej kłopotliwe w produkcji. Zbyt na pewno by był...
Czy zawsze wszyscy muszą zaczynać od modeli jeżdżących?
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości