Spalinowe PKP z IV epoki

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Wojtek_Kraków
Posty: 1651
Rejestracja: 12 sie 2016, 09:11
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: Wojtek_Kraków »

Rozkład trzeba wykuć na blachę! ;)
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: JarUs »

piotrek092 pisze:OK skoro rozkład całodobowy to po zmroku wyłączamy oświetlenie na hali i jeździmy na światłach :mrgreen: :mrgreen: A co do maszynistów szkolić szkolić i jeszcze raz szkolić ,szczególnie tych z łapanki :mrgreen: POWYŻSZY POST MÓJ TO OCZYWISTY ŻARCIK !!
... ale są jazdy nocne, tylko jest kłopot z czytaniem rozkładu :D
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: piotrek092 »

OK skoro rozkład całodobowy to po zmroku wyłączamy oświetlenie na hali i jezdzimy na światłach :mrgreen: :mrgreen: A co do maszynistów szkolić szkolić i jeszcze raz szkolić ,szczególnie tych z łapanki :mrgreen: POWYŻSZY POST MÓJ TO OCZYWISTY ŻARCIK !!

Added in 8 minutes 32 seconds:
Aczkolwiek polemizował bym n/t. I jeszcze jedno czy powinniśmy używać na jazdach sygnału końca pociągu ?? ,zdarzało sie zgubienie wagonów na szlaku .
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: T_Domagalski »

No niestety, położenie przełącznika kierunku na FREDzie nie oznacza faktycznego kierunku jazdy lokomotywy. :/
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: JarUs »

T_Domagalski pisze:Jest to pokłosie kilku incydentów spowodowanych tym, że pociąg ruszył w przeciwną stronę niż spodziewał się maszynista... :shock:
... a wydawało się ze byście maszynistą to takie proste :mrgreen:
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: T_Domagalski »

JarUs pisze:... czyli jak bawimy się w IV epoce to powinniśmy jeździć bez świateł ! ?
Ja bym przyjął, że na naszych makietach obowiązują "przepisy szczególne" nakazujące używania sygnału Pc 1 całodobowo w celu kontroli kierunku jazdy. :mrgreen:
Jest to pokłosie kilku incydentów spowodowanych tym, że pociąg ruszył w przeciwną stronę niż spodziewał się maszynista... :shock:
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: JarUs »

piotrek092 pisze:Jak to Jarku mówisz ,,wtedy jest koszernie..Zgadza w 4 ep powinniśmy jezdzić bez włączonych świeczek.
Zwykle rozkład zaczynamy od godziny 0.00 więc to jest noc i to dlatego jazdy są włączonymi świeczkami. Tylko zapominamy wyłączyć jak jest już dzień :D
gemol
Posty: 1046
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: gemol »

Nie do końca. Realizujesz rozkład całodobowy, a zatem między 20 a 6 rano światła powinieneś włączyć. ;)
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: piotrek092 »

Jak to Jarku mówisz ,,wtedy jest koszernie..Zgadza w 4 ep powinniśmy jezdzić bez włączonych świeczek.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1042
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: drlukasz »

JarUs pisze:... czyli jak bawimy się w IV epoce to powinniśmy jeździć bez świateł ! ?
W zasadzie - tak.
JarUs
Posty: 1440
Rejestracja: 28 sty 2013, 17:25
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: JarUs »

piotrek092 pisze:O i oto mi chodziło ,dzięki Tadziu .

Added in 2 minutes 25 seconds:
Czyli żółte śliniaki od 1988 a światła / Pc1 /1998 .
... czyli jak bawimy się w IV epoce to powinniśmy jeździć bez świateł ! ?
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3206
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: Maciej »

piotrek092 pisze:Warto dodać że żółte czoła nie były na wszystkich lokomotywach SM 42,SM 31,SM 41 SN 61,EZT i oczywiście na parowozach ,dokładnie nie pamiętam czy wtedy nie nakazano jazdy na włączonych światłach /może póżniej/a tak przy okazji warto by uściślić datę tego nakazu.
Żółte czoła to pokłosie wypadku latem w 1988 roku po katastrofie jaka miała miejsce pod Bytomiem Odrzańskim z wojskową ciężarówką (zginęło 10 żołnierzy) Wprowadzone decyzją Dyrektora Generalnego PKP z dnia 21 lipca 1988.
piotrek092
Posty: 947
Rejestracja: 29 lis 2014, 00:59
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: piotrek092 »

O i oto mi chodziło ,dzięki Tadziu .

Added in 2 minutes 25 seconds:
Czyli żółte śliniaki od 1988 a światła / Pc1 /1998 .
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 1878
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: T_Domagalski »

piotrek092 pisze:Tadziu chodziło o nakaz włączania świateł...
Jeśli chodzi o to, to z papierów wynika, że weszło to 20 lipca 1998r. wraz z nową instrukcją E-1, która unieważniła przepisy z 1976r. W nowej instrukcji E-1 sygnał Pc 1 (trzy światła na czole lokomotywy) jest sygnałem zarówno nocnym jak i dziennym.
marcin r
Posty: 238
Rejestracja: 05 mar 2011, 16:42
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Spalinowe PKP z IV epoki

Post autor: marcin r »

Dobrze pamiętam jak od jesieni 1988r pomału wchodziły żółte przody malowania. Nie mogłem patrzeć na to jak nowe wtedy siódemki Cegielskiego z tym eleganckim trapezikiem na czole były malowane na żółto. Stare siódemki Pafawagu też straciły swoje piękno.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], kolejkowicz, T_Domagalski i 7 gości